Gå til innhold

Her setter fotografen iPhone 6-kameraene på en skikkelig prøve


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, mobilkameraer har blitt bedre med årene, men kompakte speilløse systemkameraer sies fortsatt å ha langt bedre kameratekniske egenskaper. Endel, om ikke de fleste, dedikerte kompaktkameraer likeså.

Så dermed virker vel dette som en fotoekspedisjon hvor målet blir å finne det minst middelmådige av en samling middelmådige kameraer. Det var forhåpentligvis bare ett element i en større undersøkelse rundt hva som er den bedre telefonen av de tre.

Lenke til kommentar

Vel, både speilløse systemkameraer og kompaktkameraer er fullstendig middelmådige i forhold til et skikkelig fullformat speilreflekskamera.

 

Et fullformat speilreflekskamera er bare drit i forhold til et storformatkamera med digitalt bakstykke.

 

Så hva er poenget ditt? Greia er jo at mobiltelefoner nå (de siste to årene) har blitt gode nok til at de aller fleste ikke gidder å ta med seg noe "skikkelig kamera" ut på tur, da telefonen gjør jobben. Selv har jeg både speilløst system og en Sony RX100, men merker at jeg stadig oftere er fornøyd med bildene jeg tar med min iPhone 5s.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må jeg se videoen for å få konklusjonen? Hadde vært fint med noen ord om hva han kom fram til! :)

Nei, konklusjonen står nederst i bloggen hans også.

 

Forresten har han tatt noen ganske så imponerende bilder, både i mye og lite lys. Kan se ut som om det tekniske gapet mellom mobiltelefoner og dedikerte kamera blir enda mindre.

Lenke til kommentar

 

Må jeg se videoen for å få konklusjonen? Hadde vært fint med noen ord om hva han kom fram til! :)

Nei, konklusjonen står nederst i bloggen hans også.

 

Forresten har han tatt noen ganske så imponerende bilder, både i mye og lite lys. Kan se ut som om det tekniske gapet mellom mobiltelefoner og dedikerte kamera blir enda mindre.

Ah, ok! Poenget jeg prøvde å få fram var at når Akam skriver en sak, så kunne de skrevet den ferdig istedenfor å legge inn en link til et helt annet nettsted (eller video) ^^
Lenke til kommentar

Ikke for å være veldig pirkete, men er litt rart at dere som tjener penger på nyheter har såpass mange feil i nyhetene deres..

 

"Med sedvanlig stor ståhei har Apple omsider lansert sin nye smarttelefon i form av de to modellene iPhone 6 og iPhone 6 Plus, hvorav sistnevnte blant annet byr på større skjerm."

Etter det jeg vet har begge telefonene større skjerm.

Lenke til kommentar

...

Etter det jeg vet har begge telefonene større skjerm.

Riktig, men den ene har større skjerm enn den andre.

Begge har større skjerm enn de forrige modellene.

 

Begge har mindre skjerm enn en normal, bærbar PC.

Begge er større enn en vanlig fyrstikkeske.

 

Minst en dem er mindre enn et vanlig passasjerfly.

 

Ingen av dem er mindre enn en hodelus.

 

Kanskje en av dem passer i en koffert.

 

 

Tenkte at det var best å være nøye jeg, så det ikke blir noe feil som kan misforstås rett.

Endret av rogkas
  • Liker 3
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...