Gå til innhold

Vi pakker opp iPhone 6


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det gjør at den kan virke avskrekkende på dagens iPhone-brukere

 

Ja, i alle fall for en del av dem. Selv synes jeg ikke iPhone 6 Plus virker avskrekkende, på tross av at jeg er en av dagens iPhone-brukere og aldri har hatt noe større enn 4 tommers skjerm.

 

Reachability-funksjonaliteten bidrar jo til å gjøre den enorme skjermstørrelsen/telefonen mindre upraktisk enn den ellers ville ha vært, med tanke på enhåndsbruk, og en stor skjerm/telefon tilbyr selvsagt noen betydelige fordeler sammenliknet med en mindre skjerm også.

 

At telefonen samtidig blir tyngre, mindre lommevennlig og mindre håndterlig, det regner jeg med at jeg kan leve med.

 

Har selv planer om å kjøpe iPhone 6 Plus. Om det blir FOR stort eller ikke i lengden gjenstår å se, siden det gjerne krever en del tilvenning før jeg blir vant til en slik telefon, men jeg synes nå uansett det er artig å prøve noe litt annerledes enn det jeg er vant til en gang i blant.

Endret av Juke
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir klam av svette folk ikke legger på skjermbeskytter på telefonen etter de har åpna eska....

 

Trenger ikke skjermbeskyttelse på telefonene da :p Med mindre du har planer om å skyfe skjermen på bordflaten hele tiden, eller legge skjermen imot asfalten å gni den litt der...

 

Min iPhone 5s, har null riper, selv om jeg ikke har tatt på skjermbeskyttelse, og samme gjelder min Note 3. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Fant ut at iPhone 6 Plus hadde kommet til å bli større enn min Xperia Z2, såe?..helt uaktuellt! Støtter meg på min tidligere observasjon da jeg sjekket ut telefonstørrelser på Expert, at størrelsen på en eller annen Nokia med 4,5-4,7 tommers skjerm var glimrende for meg. Den gang da valgte jeg LG G2 istedet, siden Android har bedre App utvalg enn Nokia. G2 er også den telefonen jeg har vært borti som har utnyttet skjerm/størrelse best. Knappene på baksida er genialt. Men, den har ikke samme flyt og eleganse i bruk som mine iPhones har gitt meg, heller ikke kvalitetesfølelsen, så nå har jeg reservert meg en iPhone 6. Noe å se fram til iallefall. Håper bare ikke batteriet skuffer altfor mye.

Lenke til kommentar

Kunne tenkt meg iPhone men de er rett og slett for dyre. Hadde den kostet 1500-2000 mindre så hadde jeg nok kjøpt en.

 

Er enig med første utsagn, men ikke det andre.

Jeg har testet ut iOS den siste måneden, og har siste året hatt Note 3.

Jeg ville finne ut hvilken telefon av iPhone Plus eller Note 4 som skulle bli min neste.

 

De er begge toppmodeller av sine respektive merker, så det er lite å påpeke på hardwaren. Kamera og skjermkvalitet skal dog score høyere på piksler og densitet på Noten.

 

Note 4 (32gb) koster nå 6100,- mens Plus (64gb) blir å koste 7600,-

16gb har vist seg å være for lavt for min del, men jeg har aldri klart å fylle opp 32gb. Derfor blir 32gb og 64gb å få samme brukerverdi hos meg, og dermed er det uaktuelt å betale 1500 mer for en mindre skjerm, dårligere kamera, et operativsystem som dokumentert alltid ligger bak Android på funksjonalitet i tillegg til at erfaringsmessig (og affeksjon) så klarer ikke iOS å komme i nærheten av Android. iOS 8 er en spøk, der jeg leste at minst 6 av 8 av de "beste" og "nye" funksjonene allerede er i Android, som forøvrig oppdateres innen året.

 

Jeg har sykt lyst at Apple skal komme med noe som overbeviser meg på samtlige punkter slik som Android har gjort år etter år, for da slipper jeg å kontinuerlig spørre Apple-brukere om hva det er de foretrekker med iOS, og så ikke kunne få et svar annet enn "Eh, fikk en iPhone til bursdag da jeg var 18 og så har jeg bare kjøpt ny hvert år". Jeg gjør det ikke for å krangle eller vil at folk skal kjøpe Android telefoner. Jeg vil bare forstå hvordan tilsynelatende oppegående folk kan oppføre seg som zombier. Venner spør meg om hvorfor jeg ikke har en iPhone, og så kan de ikke poengtere 3 årsaker til hvorfor det lønner seg å bytte over til Apple-produktet. *Oppkast*

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Blir klam av svette folk ikke legger på skjermbeskytter på telefonen etter de har åpna eska....

 

Har så og si aldri mistet min iPhone i bakka, så trenger ikke det. Så er det jo bare å tørke vekk det som kommer på skjermen.

Lenke til kommentar

Jeg har de siste 7 årene vært en veldig stor android-fan, og er det fortsatt. Jeg er en power-user, som liker å tilpasse brukeropplevelsen, og muligheten til å bruke hjemmesnekrede løsninger som interagerer med andre systemer jeg bruker (ssh, rdp, div skyløsniger). Samtidig har jeg en snart 5 år gammel ipod touch som fortsatt er bedre på web-browsing enn noen av android-telefonene jeg har hatt i mellomtiden. Og jeg har erfart at android-telefonene, til tross for støtte av minnekort, ikke er brukbare med lite internminne, egentlig er de ikke brukbare i det hele tatt for å holde seg oppdater hvis man ikke har en del plass til å installere apper på selve enheten (har hatt en del devices med under 2gb tilgjengelig internt, og erfaringen er at android trenger ihvertfall 3-5gb tilgjengelig internt for å kunne holde seg tilfredsstillende oppdatert på apper, og helst burde ha 16-34gb med intern lagringsplass for å kunne holde seg brukbart oppdatert over mer enn ett år (gjerne 2-4 år ideelt)).

 

Fikk nylig en iphone 4 (fordi den gamle telfonen min var døende på software siden (kunne ikke oppdatere apper på kilobyte-størrelsen og hadde div andre problemer)), men savner fortsatt brukergrensesnittet til android for daglig bruk. Samtidig innser jeg at at den sannsynligvis har langt lengere levetid enn noen av android-telefonene jeg har hatt hittil (med mitt bruk).

 

Spørsmålene jeg sitter med er hvor konfigurerbart ios 8 kommer til å være (det at eplefolkene endelig har introdusert tredjepartstastaturer er for min del et stort pluss), hvor godt de nye modellene klarer seg som lommetelefoner sammenlignet med andre nye/aktuelle modeller (for mitt bruk må en mobiltelefon klare seg i en middels stor lomme med noe beskyttelse for å ikke bli ripet opp av et par mye brukte adgangskort jeg må ha lett tilgjengelig i lommen som ikke er fylt av en passe tykk lommebok), og hvor gode de nye eplemodellene er kamera- og batterilevetidsmessig.

 

Ideelt vil en anmeldelse for min del ta for seg hvordan de nye modellene fungere som primære mobil-enheter (samtalekvalitet, robusthet, etc.), svare på spørsmålene mine over, og ta den sammenlagte brukeropplevelsen i betrakting. (Føles brukeropplevelse utdatert sammenlignet med alternativene, er skjermene for store for simpelt brukt, hvordan er de å bruke utendørs i sol-lys, etc..)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sååå, jeg spurte i diskusjonstråden til artikkelen om de to som reiste til England for å stille seg i kø hva Finn Jarle egentlig gjorde der borte.

 

Nå fikk vi svaret, han sto der i kø for å kjøpe en ny iPhone.

 

Spørsmålet er da så klart til Finn Jarle. Var du en full-lønnet utsending på oppdrag for å kjøpe en telefon til test. Eller en ivrig bruker som gjerne sto i kø, men kanskje fikk sponset turen, for å sikre seg siste versjon av iPhone.

 

Jeg vil i alle tilfeller ha vanskelig for å tro at en test skrevet av en som sto tretten timer i kø for å kjøpe en telefon ikke er en smule biased.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...