Gå til innhold

8 ting du kan gjøre i iOS 8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt iOS den siste perioden, med god erfaring fra Android. Til Windows-brukere så kan jeg ikke snakke for dere, men her er slik jeg oppfatter iOS8 (nye) vs gamle Android (nåværende, snart utdaterte).

 

1) Som teksten sa, Android har lenge hatt den muligheten.

2) Nå kanskje på lik linje med Androids nåværende standard, men Android L revolusjonerer jo hele systemet

3) Android har lenge hatt

4) Android har det meste, kaanskje den map-funksjonen er kun iPhone som har

5) En neat-funksjon, men når begrunnelsen er for å slippe å forlate nåværende app, så har jo Android alt-tab funksjonen fra før. Så lite nytt her. Skal man svare flere personer samtidig, derimot, så kan funksjonen være ganske kul!

6) Android har.

7) Dette må det jo ha eksistert apps fra før som kan gjøre? Alvorlig talt. Hvis ikke: Android har

8) Relevant for hvem? Foreldre og deres 11 åringer?

Endret av Toppris
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Punkt 8, altså familiedeling, vil jeg påstå er ekstremt nyttig og praktisk for svært mange, som barnefamilier og familier/par generelt. Veldig synd at Android, hvis jeg har forstått det riktig, ikke byr på noe tilsvarende ennå.

 

Familiedeling byr forøvrig på langt mer enn det artikkelen nevner, som f.eks. det som kalles «ask to buy» hvor barn kan sette opp en forespørsel om kjøp og foreldrene må godta denne forespørselen før kjøpet kan gjennomføres.

 

Vil anbefale de som er nysgjerrige om å lese mer om familiedeling på Apples nettsider.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Punkt 8, altså familiedeling, vil jeg påstå er ekstremt nyttig og praktisk for svært mange, som barnefamilier og familier/par generelt. Veldig synd at Android, hvis jeg har forstått det riktig, ikke byr på noe tilsvarende ennå.

 

Familiedeling byr forøvrig på langt mer enn det artikkelen nevner, som f.eks. det som kalles «ask to buy» hvor barn kan sette opp en forespørsel om kjøp og foreldrene må godta denne forespørselen før kjøpet kan gjennomføres.

 

Vil anbefale de som er nysgjerrige om å lese mer om familiedeling på Apples nettsider.

 

Å si det er "ekstremt" nyttig, er vel et litt overdrevent ordbruk, som når Apple påstår at de "revolusjonerer" noe, med å tilby en funksjon/teknologi som allerede er i bruk på mobilmodeller minst 4 år eldre. At det er "veldig synd" (som bør sammenlignes med "ekstremt" og "revolusjonerer") at Android ikke tilbyr samme, kan vel diskuteres. Jeg har brukt 0 kroner på Google Play det siste året. Hva skyldes? Kanskje Apple-brukere bruker mer penger på Apps? Kanskje Google Play tilbyr de samme, men gratis? "Ekstremt nyttig" bør vel endres til "potensielt pengebesparende (marginalt)".

 

Men du har rett - Familiedeling tilbyr på flere funksjoner.

La oss ta en gjennomgang:

- Et fotoalbum for hele familien. Dette er vel en funksjon som er innebygget i iCloud fra før vel, at du kan legge bilder inn i en spesifikk mappe (for familie)? Eller har den aldri hatt en dele-funksjon? If not - DropBox er veien å gå (ikke spesifisert til Apple.

- Nå kan også bli en av disse velorganiserte familiene. Ja, disse som legger inn "Spasser tur på kvelden med familien" i kalenderen? Dette er så sykt gimmick og jeg tenker bare "Oja, Apple-brukere klarer ikke å huske at de skulle gå på stranden, eller møtes for pizzakveld. Familien kommuniserer vel ikke rundt middagsbordet?"

- Vanskelig å holde flokken samlet? Det finnes et dusin apps for dette fra før. La meg gjette: Apple har revolusjonert funksjonen ved å.... legge den inn i iOS! Revolusjonerende uten tvil - men Android har kommet ferdigpakket med denne funksjonen for mange år siden.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...