Gå til innhold

Apple vil hjelpe deg over til iOS og iPhone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor?

 

Selv om absolutt ALLE som jobber i Apple hadde blitt fersket red handed balledypt i små barn mens de brant kors iført KKK-klær hadde jeg ikke sagt at jeg "aldri skal kjøpe et produkt fra Apple".

 

De kan fortsatt lage et produkt jeg vil ha, de har bare ikke kommet dit enda for min del. Det betyr ikke at det ikke blir å skje en gang, dog.

Endret av Slai
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Nei, de henger litt bakom på funksjoner for min del. Kanskje neste gang :) .

 

Jeg fikk tak i den første ladningen med Iphone 3g til Norge i 2008. Hadde stor glede av telefonen i nesten 3 år...Så måtte jeg bytte til Android pga krav om A. via jobben. Har siden bl.a hatt 2 stk.samsung S2 en Samsung S3 og nå sist Sony Z1. Alle disse oppfattes etter en tid som slarkete og trege. Har forstått at det er mer vanlig med en utskifting på 6-15 mnd på A-telefoner.!! Resten av familien har ulike versjoner av iPhone. Alt virker så mye bedre, selv om A har flere selvvalgte innstillingsmuligheter. Samspillet mellom OS og HW gir en helt annen responsiv følelse enn en toppspekka A telefon .Synd iPhone ikke kom med Saphireglass på iP6 (skjermen er utsatt i nesten alle iPhones!). Og Ja jeg lengter tilbake til iOS og iPhone.

Lenke til kommentar

Hvorfor?

 

Selv om absolutt ALLE som jobber i Apple hadde blitt fersket red handed balledypt i små barn mens de brant kors iført KKK-klær hadde jeg ikke sagt at jeg "aldri skal kjøpe et produkt fra Apple".

 

De kan fortsatt lage et produkt jeg vil ha, de har bare ikke kommet dit enda for min del. Det betyr ikke at det ikke blir å skje en gang, dog.

 

Fordi at jeg stoler like på mye på selskapet som jeg gjør på det å svømme i rødglødende lava! ;)

Joda, produktene fungerer det, men jeg rører ved Apple produkter minst mulig, ikke 1kr av mine penger skal gå til ett så forbrukerfiendtlig selskap! (snakker ikke om produktenes brukervennlighet, men selskapets monopoliserende holdninger og mye mer). F.eks se på ladekabel, selv om Apple har signert avtale med EU sammen med andre selskaper om å bruke microusb som ladestandard, så kjører de usb i bunn på det, men pluggen er ikke microusb, de finner veier rundt for å monopolisere enda mer!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor?

 

Selv om absolutt ALLE som jobber i Apple hadde blitt fersket red handed balledypt i små barn mens de brant kors iført KKK-klær hadde jeg ikke sagt at jeg "aldri skal kjøpe et produkt fra Apple".

 

De kan fortsatt lage et produkt jeg vil ha, de har bare ikke kommet dit enda for min del. Det betyr ikke at det ikke blir å skje en gang, dog.

Fordi at jeg stoler like på mye på selskapet som jeg gjør på det å svømme i rødglødende lava! ;)

Joda, produktene fungerer det, men jeg rører ved Apple produkter minst mulig, ikke 1kr av mine penger skal gå til ett så forbrukerfiendtlig selskap! (snakker ikke om produktenes brukervennlighet, men selskapets monopoliserende holdninger og mye mer). F.eks se på ladekabel, selv om Apple har signert avtale med EU sammen med andre selskaper om å bruke microusb som ladestandard, så kjører de usb i bunn på det, men pluggen er ikke microusb, de finner veier rundt for å monopolisere enda mer!

Du vet at alle androidtelefoner skifter vekk fra microusb i 2015 ikke sant? De skifter til usb type-c

 

http://www.cnet.com/news/usb-type-c-one-cable-to-connect-them-all/

 

Hvordan blir det med argumentet ditt da?

Lenke til kommentar

Joda, det vil alltid være tilfeller man går over til nye plugger for lade/dataoverføring etc, men så lenge alle leverandører går over til samme og at det ikke endrer seg år etter år, men at det blir en form for standardisering, så er alt ok. Det apple gjør er å lage proprietære systemer som kun de støtter, f.eks at i Ligthning pluggen så ligger det en "krypterings" chips som kun apple har kontroll på, ergo det blir vanskeligere for forbrukere pga at de kun kan bruke kabler laget av apple eller deres få godkjente leverandører og da til blodpris i forhold til hva som en kabel burde ha kostet!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...