Gå til innhold

Final Fantasy XV har fått ny regissør


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"It's been a long time coming. Almost there."

 

Jeg liker selvinnsikten. :p Samtidig gleder jeg meg noe sinnsykt til å prøve dette. Enda bedre er det nå at vi kanskje får litt fart på Kingdom Hearts III også! :D

 

Helt enig, håper FF15 kommer ut neste år. Håper også det kommer med japansk tale og engelsk tekst, ff13 hadde en del kleine moments med engelsk tale for min del.

 

Også sto det ikke i subben, men den siste setningen var egentlig "It's been a long time coming, sorry about that. Almost there."

Lenke til kommentar

Lang utviklingstid og bytte av regissør er sjelden noe godt tegn, men det er bare å krysse fingrene. Jeg tror imidlertid ikke at S-E kan fortsette å ha så lange utviklingstider på hovedspillene sine. Konkurrenter som Tales Studios klekker ut et kvalitetsspill annethvert år, da kan ikke S-E bruke 5-6 år og fylle tomrommet med middelmådigheter. Jeg tenker at om de fokusert ressursene og droppet 13-2, 13-3, Theatrythm, G-bike til iOS og mye annet tullball, så ville dette vært ute allerede.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett noen tegn på en kjærlighetshistorie i noen av trailerne jeg har sett så langt. Har jeg gått glipp av noen?

 

Gameplay-videoen med behemothen i byen virker lovende. Likte spesielt hvordan man kunne hoppe rett fra bakken og opp på taket av en bygning uten noe loading. Skulle bare ønske at fyren med kontrollen kunne spilt mer og pratet litt mindre, skal tross alt være en gameplay-video men den står stille i 3-4 minutter av gangen mellom hver gang han faktisk foretar seg noe.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett noen tegn på en kjærlighetshistorie i noen av trailerne jeg har sett så langt. Har jeg gått glipp av noen?

 

Gameplay-videoen med behemothen i byen virker lovende. Likte spesielt hvordan man kunne hoppe rett fra bakken og opp på taket av en bygning uten noe loading. Skulle bare ønske at fyren med kontrollen kunne spilt mer og pratet litt mindre, skal tross alt være en gameplay-video men den står stille i 3-4 minutter av gangen mellom hver gang han faktisk foretar seg noe.

Har hørt fra en fyr at det var helt amazing og se det live på stor skjerm i japan.

De skulle egentlig ikke vise dette,

 

men de fikk mye klager på at alt i spillet virket som en cutscene, så de ville vise fra hoved traileren at man kunne bevege seg over alt, og gjøre slik som i traileren.

 

Og Puro har ikke peiling på hva han snakker om.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Uttalelsene til Tabata var som følger:

 

"With Final Fantasy 15, I do want to make it more casual. Of course the depth of the game is going to be there, but I want to make it so players can easily experience the satisfaction of the depth of the game."

 

"In Japan, more and more gamers lean towards games that can be played very casually. I personally like and grew up with those core-centric games, those substantial standalone games. I want to preserve the integrity of them, and leave a legacy of those standalone games in the best form possible."

 

"Another example is in the combat," explains Tabata. "With the hardware specifications of the newer consoles, it's possible to set it up so you have different enemies and different choices of attacks you can enter in, but I want to simplify that. It'll basically be a one-button action, and the AI intuitively outputs an action that kind of satisfies, gives you that instant gratification, and it connects with the simple touch of a button. I myself am not getting any younger. I don't want to be frantically pushing buttons. I also want to utilise the intelligence of the hardware spec, and not have to go through too much hassle or trouble in order to execute moves."

 

http://www.eurogamer.net/articles/2014-09-22-meet-hajime-tabata-final-fantasys-latest-saviour

Lenke til kommentar

Uttalelsene til Tabata var som følger:

 

"With Final Fantasy 15, I do want to make it more casual. Of course the depth of the game is going to be there, but I want to make it so players can easily experience the satisfaction of the depth of the game."

 

"In Japan, more and more gamers lean towards games that can be played very casually. I personally like and grew up with those core-centric games, those substantial standalone games. I want to preserve the integrity of them, and leave a legacy of those standalone games in the best form possible."

 

"Another example is in the combat," explains Tabata. "With the hardware specifications of the newer consoles, it's possible to set it up so you have different enemies and different choices of attacks you can enter in, but I want to simplify that. It'll basically be a one-button action, and the AI intuitively outputs an action that kind of satisfies, gives you that instant gratification, and it connects with the simple touch of a button. I myself am not getting any younger. I don't want to be frantically pushing buttons. I also want to utilise the intelligence of the hardware spec, and not have to go through too much hassle or trouble in order to execute moves."

 

http://www.eurogamer.net/articles/2014-09-22-meet-hajime-tabata-final-fantasys-latest-saviour

Wow, la oss håpe at det ikke bare er en knapp og trykke, det må jo være magi og andre ting i spillet.

Lenke til kommentar

I FF13 var det i utgangspunktet bare å trykke på en knapp, siden man hadde programmert karakterene sine på forhånd med paradigm-systemet. I 12 behøvde man ikke å trykke på en knapp engang hvis man hadde laget gambits som fungerte i de fleste situasjoner. Jeg går utfra at det vil bli noe lignende i 15; at man kun trykker på en knapp der og da, men at det allikevel ligger mye taktikk bak. Jeg krysser i hvertfall fingrene for at det ikke blir ren QTE-slåssing av typen "trykk å en knapp og se kule ting skje".

Lenke til kommentar

Kampsystemet ser ikke ut til å bli "bare å trykk en knapp", det ser ut som et kampsystem vi aldri har sett før, ifølge patenten deres. Det ser ut til at den handlingen som gjøres blir gjort ut fra posisjonen til Noctis, i kombinasjon med posisjonen til fienden og/eller de andre i partyet. Det er vistnok hundrevis av spesifikke animasjoner som får det hele til å se veldig cut-scene-aktig ut, bare at det er in-game.

 

I traileren ser vi jo eksempler på det, noctis dytter kompisen sin så han ikke blir truffet av soldatens angrep, soldaten snur seg mot Noctis mens han andre angriper soldaten med ryggen til.

 

I hulen ser vi også at Noctis hopper over ryggen på en av de andre, for å unngå å bli truffet av pilene. Og senere, på den veien så hopper Prompto over Noctis, og dermed dytter Noctis ned, så han ikke blir truffet av soldaten. Samtidig som han angriper soldaten foran, deretter bytter de plass og Noctis avslutter det hele.

 

Denne typen samspill har vi faktisk aldri sett maken til, og dersom det faktisk er timing som har med hvor bra dette føles ut å spille så kan det godt hende at det kan bli mulig å bli skikkelig dyktig, og ikke bare "trykke en knapp to win".

 

I for one am hyped!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...