Gå til innhold

Har du ikke nok plass til å installere iOS 8?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette må jo være en artikkel til idioter?

Det sier seg da selv at man må slette noe hvis man ikke har plass!!

Finnes det virkelig ikke noe som helst å skrive om i teknoverden lenger?

 

Det florerer av elendige artikler på alle nettaviser om dagen.

Håper virkelig det skjer noe mer spennende enn det det skrives om

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette må jo være en artikkel til idioter?

Det sier seg da selv at man må slette noe hvis man ikke har plass!!

Finnes det virkelig ikke noe som helst å skrive om i teknoverden lenger?

 

Det florerer av elendige artikler på alle nettaviser om dagen.

Håper virkelig det skjer noe mer spennende enn det det skrives om

 

Det sier seg selv at man må slette, mens halve artikkelen handler om hvordan du antakelig slipper å slette?

 

AtW

  • Liker 6
Lenke til kommentar

7 GB plass i forhold til 1 GB tidligere? Når du i tillegg ligger ser på at iOS 8 bare har små forbedringer, og ikke egentlig noe nytt. Det er derfor en mindre oppdatering, og ferdig installert kan det vel umulig bruke 7 GB.

 

Når du da ser på at de fjernet 32 GB. Er dette en plan for å få folk vekk fra 16 GB og over på de ekstremt høyt priset 64 GB modellene? Det ville jo vært et smart triks. Det kan jo selvfølgelig være noe annet også da.

Lenke til kommentar

7 GB plass i forhold til 1 GB tidligere? Når du i tillegg ligger ser på at iOS 8 bare har små forbedringer, og ikke egentlig noe nytt. Det er derfor en mindre oppdatering, og ferdig installert kan det vel umulig bruke 7 GB.

 

Når du da ser på at de fjernet 32 GB. Er dette en plan for å få folk vekk fra 16 GB og over på de ekstremt høyt priset 64 GB modellene? Det ville jo vært et smart triks. Det kan jo selvfølgelig være noe annet også da.

Regner med de mener plassen som trengs til installasjonen, ikke hvor stor plass ios faktisk tar når det er ferdig installert.

 

Edit:

Sitat artikkel: "Det er litt mer klønete enn å installere direkte til telefonen, men til gjengjeld krever det langt mindre ledig lagringsplass på enheten din. Dette er fordi all jobben med å pakke opp de komprimerte installeringsfilene, installere og slette gammel data blir gjort på datamaskinen, og ikke på telefonen eller nettbrettet. "

Endret av Lucifer24
  • Liker 1
Lenke til kommentar

7 GB plass i forhold til 1 GB tidligere? Når du i tillegg ligger ser på at iOS 8 bare har små forbedringer, og ikke egentlig noe nytt. Det er derfor en mindre oppdatering, og ferdig installert kan det vel umulig bruke 7 GB.

 

Når du da ser på at de fjernet 32 GB. Er dette en plan for å få folk vekk fra 16 GB og over på de ekstremt høyt priset 64 GB modellene? Det ville jo vært et smart triks. Det kan jo selvfølgelig være noe annet også da.

 

Det tar ikke 7gb av lagringsplassen når installasjonen er ferdig, men installasjonsprogrammet tar så stor plass.

Lenke til kommentar

Dette må jo være en artikkel til idioter?

Det sier seg da selv at man må slette noe hvis man ikke har plass!!

Finnes det virkelig ikke noe som helst å skrive om i teknoverden lenger?

 

Det florerer av elendige artikler på alle nettaviser om dagen.

Håper virkelig det skjer noe mer spennende enn det det skrives om

 

 

Det er et helt greit tips å bruke iTunes. Det er ikke nødvendigvis alle som tenker på det. Ja, det er en selvfølgelig at du må slette, hvis du ikke bruker iTunes, men artikkelen forteller hvordan man skal gjøre det. Det er ikke sikkert alle visste det heller. Ikke vær så negativ ;-)

Lenke til kommentar

 

7 GB plass i forhold til 1 GB tidligere? Når du i tillegg ligger ser på at iOS 8 bare har små forbedringer, og ikke egentlig noe nytt. Det er derfor en mindre oppdatering, og ferdig installert kan det vel umulig bruke 7 GB.

 

Når du da ser på at de fjernet 32 GB. Er dette en plan for å få folk vekk fra 16 GB og over på de ekstremt høyt priset 64 GB modellene? Det ville jo vært et smart triks. Det kan jo selvfølgelig være noe annet også da.

Det tar ikke 7gb av lagringsplassen når installasjonen er ferdig, men installasjonsprogrammet tar så stor plass.

 

Ja, jeg er jo fullt klar over det :) Sånn er det med alle installasjoner, men er det noen grunn til denne 7 doblingen? Pakker de ut alt før de installerer nå i forhold til at de kanskje pakket ut og installerte samtidig før? Mener de at iPhone 6 ikke takler å gjøre det samtidig? For det virker litt rart, siden den er raskere.

Lenke til kommentar

Ja, jeg er jo fullt klar over det :) Sånn er det med alle installasjoner, men er det noen grunn til denne 7 doblingen? Pakker de ut alt før de installerer nå i forhold til at de kanskje pakket ut og installerte samtidig før? Mener de at iPhone 6 ikke takler å gjøre det samtidig? For det virker litt rart, siden den er raskere.

 

iOS 7 krevde 3.3GB ledig for å installere og iOS 8 krever 4.6GB (om man sammenligner samme modell). Det er ingen 7-dobling.

Lenke til kommentar

 

Ja, jeg er jo fullt klar over det :) Sånn er det med alle installasjoner, men er det noen grunn til denne 7 doblingen? Pakker de ut alt før de installerer nå i forhold til at de kanskje pakket ut og installerte samtidig før? Mener de at iPhone 6 ikke takler å gjøre det samtidig? For det virker litt rart, siden den er raskere.

iOS 7 krevde 3.3GB ledig for å installere og iOS 8 krever 4.6GB (om man sammenligner samme modell). Det er ingen 7-dobling.

 

Jeg gikk utifra det som sto i artikkelen når jeg skrev, jeg har ingen annen kilde. Så hvis det du sier stemmer, må det i så fall stå en feil i artikkelen, og fra 3.3 GB til 4.6 GB er jo en del, men likevel langt ifra 7 dobbling, altså ingenting rart med det. Jeg prøver ikke å spre misinformasjon med tall jeg har kommet på altså, jeg bare bruker samme tall som artikkelforfatter. Ser at det står opptil 7, og tidligere har det gjerne vært 1, ikke at jeg har hørt om så store forskjeller på iOS mellom enhetene, men det kan jo være.

Lenke til kommentar

Jeg gikk utifra det som sto i artikkelen når jeg skrev, jeg har ingen annen kilde. Så hvis det du sier stemmer, må det i så fall stå en feil i artikkelen, og fra 3.3 GB til 4.6 GB er jo en del, men likevel langt ifra 7 dobbling, altså ingenting rart med det. Jeg prøver ikke å spre misinformasjon med tall jeg har kommet på altså, jeg bare bruker samme tall som artikkelforfatter. Ser at det står opptil 7, og tidligere har det gjerne vært 1, ikke at jeg har hørt om så store forskjeller på iOS mellom enhetene, men det kan jo være.

Tallene i artikkelen er feil. Artikkelen bruker iOS 8 tall om hva som kreves ledig plass under installasjonen som blir sammenlignet med nedlastningsstørrelse på én gigabyte. Det blir ganske feil å sammenligne på den måten.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...