Gå til innhold

TEST: Sony Xperia Z3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fortjener vel litt kritikk for å være 95% identisk med Sony Xperia Z2 hva gjelder maskinvare, eller? Minimale forbedringer på utforming og design er alltid kjærkomment, men maskinvaren her er jo mer eller mindre nøyaktig det samme, slik som SoC osv..? Og det meste av "nyvinninger" virker å være 100% software / programvare, hva i allverden er argumentene for at disse ikke kan rulles ut til Sony Xperia Z2? En veldig merkelig lansering, spør du meg..

 

Om Sony på død og liv skal tviholde på en 6 mnd syklus, så kunne de jo med fordel av innført en rullering sånn som Samsung at de først kommer med toppmodell på 4,7-5,0" og deretter en jumbotelefon på 5,5"+ 6 mnd senere? Sånn som det foreligger nå så ville jeg følt meg aldri så lite snurt om jeg var Sony Xperia Z2 eier, spesielt om nesten alt kun skal handle om programvare jeg som et par måneder gammel kunde burde kunne få på flekken, eller?

 

 

Mulig jeg har misforstått noe drastisk her.

Endret av RamGuy
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Noen trykkleifer på side 4 (Konklusjon):
"Ingen mobil støtter flere radiofrekvenser, noe som gjør den pålitelig også på reise i utlandet." => Denne mobilen
"Telefonen har ikke støte for trådløs lading" => støtte


Hardwaremessig så er det tydeligvis store endringer med hensyn på skjermen fra Z2, både i lysstyrke og strømforbruk.

Det er vel dette som ofte kalles facelift i bilverdenen, eller "tick" for Intel CPU?

Endret av Frobe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

  • Ved filming i 4K (dobbelt så mange bildepunkter som full HD) blir telefonen varm, og det er derfor begrenset hvor lange klipp du kan filme.
4K er nok firedoble oppløsningen til Full-HD.

Dobbelt så mange som full HD stemmer. Full HD er forøvrig 2k.

Begynner å bli litt lei av denne misforståelsen :p

 

Det er dobbelt så mange bildepunkter i hver retning, men siden arealet da blir (2a)(2b) = 4ab = 4A er det 4 ganger så mange bildepunkter fordelt utover skjermen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

  • Ved filming i 4K (dobbelt så mange bildepunkter som full HD) blir telefonen varm, og det er derfor begrenset hvor lange klipp du kan filme.
4K er nok firedoble oppløsningen til Full-HD.
Dobbelt så mange som full HD stemmer. Full HD er forøvrig 2k.

Begynner å bli litt lei av denne misforståelsen :p

 

Det er dobbelt så mange bildepunkter i hver retning, men siden arealet da blir (2a)(2b) = 4ab = 4A er det 4 ganger så mange bildepunkter fordelt utover skjermen.

 

Jeg mente selvsagt i hver retning ja.

EDIT: Kameraet er vel omtrent det eneste som får kritikk her pga manglende evne til å filme i 4K i mer enn 8(?) minutter av gangen. Opplever det samme med Z2. Kjedelig å ikke kunne bruke kameraet plutselig bare fordi det blir for varmt.

Endret av Sir-Allistair
Lenke til kommentar

Syntes det er litt merkelig at 4K kan nevnes i det hele tatt, om du ikke kan filme i mer enn type 5-10 min før hele kamera sier natta. Skal absolutt ha pluss for 4K filming, men et stort minus for at det i realiteten fungerer ekstremt begrenset, uferdig teknologi vil jeg kalle det.

Kan ikke huske å noensinne ha filmet mer enn 5 min av gangen med en mobiltelefon, men har massevis av klipp på 30 sek - 3 min... Så verdt å nevne er det jo helt klart, om en fortsatt en stor begrensning for mange.

 

Om jeg ikke husker feil har jeg også hatt et par kamera før i tiden (husker ikke om det var IXUS eller EOS) som filmet til de nådde 4GB, som også var relativt kjapt.

Endret av genser
  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...