Gå til innhold

– TV-er sitter fremdeles fast på 70-tallet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om jeg i det hele tatt vil ha en Apple-TV eller "iTV", så blir det sannsynligvis dyrt i starten og kanskje også dyrt i fortsettelsen. Barnesykdommer, som man ikke får vekk før noen generasjoner senere, eller med noen års venting på firmware-oppdatering.

 

Men, jeg er fascinert over ambisjonene. Og er totalt enig i følgende påstand:

"Grensesnittet er rett og slett forferdelig, sa Cook i intervjuet."

 

Håndholdt fjernkontroll er rett og slett ikke effektivt nok til å navigere med, IMHO. :ohmy:

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

eller med noen års venting på firmware-oppdatering.

Er strengt tatt Apple det er snakk om.. De får jo ut oppdateringer fortløpende, mens feks Samsung, HTC, Sony osv, bruker gjerne et halvt år eller mer hver gang Google kommer med en oppdatering. Om de i det heletatt gidder og oppdatere telefonen sin (noe de skjeldent gjør).

 

Så rar påstand du kommer med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

eller med noen års venting på firmware-oppdatering.

Er strengt tatt Apple det er snakk om.. De får jo ut oppdateringer fortløpende, mens feks Samsung, HTC, Sony osv, bruker gjerne et halvt år eller mer hver gang Google kommer med en oppdatering. Om de i det heletatt gidder og oppdatere telefonen sin (noe de skjeldent gjør).

 

Så rar påstand du kommer med.

Tja, den første iPhonen var en revolusjon den også men det tok en god stund før den også var skikkelig voksen.

 

Gen1 var more or less en iPod man kunne ringe å surfe med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Gen1 var more or less en iPod man kunne ringe å surfe med.

 

Sant nok, men det var fremdeles noe helt nytt som ingen andre var inne på på det tidspunktet.

 

Bare tenk hvor lang tid det tok før Android var brukbart.. :)

 

Og likevel må nå Apple se seg akterutseilt av samtlige Android produsenter. Det er grenser for hvor lenge de skal leve på gamle meritter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

eller med noen års venting på firmware-oppdatering.

Er strengt tatt Apple det er snakk om.. De får jo ut oppdateringer fortløpende, mens feks Samsung, HTC, Sony osv, bruker gjerne et halvt år eller mer hver gang Google kommer med en oppdatering. Om de i det heletatt gidder og oppdatere telefonen sin (noe de skjeldent gjør).

 

Så rar påstand du kommer med.

 

 

 

Ok, jeg har lite Apple-erfaring. Kanskje det oppklarer noe da, ikke vet jeg. Men vi snakker da om TV denne gang, ikke noen dyre og strupede eple-telefoner.

 

 

 

 

Gen1 var more or less en iPod man kunne ringe å surfe med.

Sant nok, men det var fremdeles noe helt nytt som ingen andre var inne på på det tidspunktet.

 

Bare tenk hvor lang tid det tok før Android var brukbart.. :)

 

Der er jeg helt enig med deg. Ellers er jeg en Android bruker selv, og tenker som så at jeg kommer nok muligens til å forbli det - om ikke noe helt uventet skulle dukke opp på markedet. Har hatt en Bada-OS telefon så langt på veien mot full Android frihet.

Endret av G
Lenke til kommentar

Gammeldagse fjernkontroller har taktil feedback og kan brukes uten å se på. Moderne fjernkontroller har skjermer og touch og krever at du fjerner oppmerksomheten fra det du egentlig er interessert i; innholdet på TV'n.

 

At noe er gammeldags betyr ikke at alt nyere nødvendigvis er bedre. Celledeling er f.eks. noe av det mest gammeldagse vi har, og det bør vi neppe slutte med ved første anledning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

eller med noen års venting på firmware-oppdatering.

Er strengt tatt Apple det er snakk om.. De får jo ut oppdateringer fortløpende, mens feks Samsung, HTC, Sony osv, bruker gjerne et halvt år eller mer hver gang Google kommer med en oppdatering. Om de i det heletatt gidder og oppdatere telefonen sin (noe de skjeldent gjør).

 

Så rar påstand du kommer med.

 

 

 

Ok, jeg har lite Apple-erfaring. Kanskje det oppklarer noe da, ikke vet jeg. Men vi snakker da om TV denne gang, ikke noen dyre og strupede eple-telefoner.

Jepp, bare du som dro ut en påstand om at de var trege med firmware oppdateringer, da de er relativt kjappe på alle sine enheter (Apple TV, iPad\iPhones og Mac'ene demmes). Alt skulle vel tilsi at de er kjappe på en "iTV" også om det skulle komme.

Vi får se den dag det kommer. :)

 

 

 

Der er jeg helt enig med deg. Ellers er jeg en Android bruker selv, og tenker som så at jeg kommer nok muligens til å forbli det - om ikke noe helt uventet skulle dukke opp på markedet. Har hatt en Bada-OS telefon så langt på veien mot full Android frihet.

 

 

Bruker Android selv, fornøyd med det.

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Er vel å ta i litt vel mye, når du påstår at TV'en ikke har endret seg siden 70-tallet! Hvis ikke Apple ser forskjell på denne: http://eofdreams.com/data_images/dreams/tv-set/tv-set-11.jpg fra 70-tallet, og denne: http://www.fonearena.com/tech/wp-content/uploads/2013/01/Curved_OLED-TV_3.jpg fra dagens utvalg med OLED, 4K, internett/WiFi. og jeg tror ikke noen viste hva HDMI var for 40 år siden... Ja, vi bruker fjernkontroll. Men vi kan bruke våre mobiltelefoner til den jobben også. er ikke helt sikker på hvor lett det var å bruke de gamle 30+ kg "mobil"telefonene fra den tiden til å skifte kanaler. Så at vi har stått fast med utviklingen av TV'er i ca 40 år, er helt på tryne! Og hvis det som kom ut ang. en ring som fjernkontroll er riktig, så er det fremdeles en fjernkontroll..... Og prisen på en Apple-TV? Jo, den kommer garantert til å bli overpriset langt over det ytelse og kvalitet tilsier! -akkurat slik som alle deres produkter...

Men hva skal man forvente av et selskap som på en del av sin mobilteknologi og ytelse/kraft, henger 2 år etter alle andre, men som fremdeles krever over 50% mer for for dem enn alle andre?

Lenke til kommentar

-----

EPG: 1981 og 1986, vis vi skal tro på wikipedia.

VHS: 1971/1974. Tidtaker må da ha kommet ikke alt for langt etterpå

VOD: 1994/1998

VOD+P2P: 2006

 

Det er fine ord. Men poenget er: TV har ikke forandret seg spesielt siden en gang på 80-tallet. P2P VOD blir kanskje det neste store, vis det omgår nok landegrenser.

 

Mest sannsynligvis så blir det ingenting av iTV i forhold til hva iTV har lyst til å bli. 90% sjanse for at det blir den lille boksen intigrert i en veldig fin TV, og kanskje en herlig App Store på toppen av ting som mobilen har fått forbi de verste barnesykdommene.

Altså: Smart TV minus mange barnesykdommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...