Gå til innhold

Video av nye Windows 9 har lekket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Bra!

Liker at MS (tilsynelatende) "innrømmer" en tabbe.

De som har designet Metro burde aldri få designe noesomhelst - ever.

Det er like stygt og upraktisk uansett platform (Desktop/Mobil).

Men det er selvfølgelig bare min mening (og jeg har kanskje en "fetisj" for å ikke kjøre noe i fullscreen dersom jeg kan unngå det).

:)

Lenke til kommentar

Tenkte litt på det, og skjønte at Metro er Windows' svar på OSX Launchpad. Men til fordel for OSX ble Launchpad aldri forsøkt å bli dyttet ned i halsen på forbrukere som en desktop-erstatning, men forblir som en funksjon om brukere måtte ønske å ha en "stor, dum iPad" opplevelse en gang.

 

Uansett flott å se at start-menyen er på vei tilbake.

Lenke til kommentar

Bra!

Liker at MS (tilsynelatende) "innrømmer" en tabbe.

De som har designet Metro burde aldri få designe noesomhelst - ever.

Det er like stygt og upraktisk uansett platform (Desktop/Mobil).

Men det er selvfølgelig bare min mening (og jeg har kanskje en "fetisj" for å ikke kjøre noe i fullscreen dersom jeg kan unngå det).

:)

Akkurat det tror jeg det er mange som er sterkt uenig i - altså at det er stygt og upraktisk på nettbrett(på vanlig PC er det forståelig). Jeg fortrukker UIet til metro over android og iOS, og kan egentlig ikke fatte hvorfor noen synes UIet på nettbrett er upraktisk - ulempene ligger dog i mange andre steder, som apputvalg.

 

De som derimot har hatt ansvaret for å lage samkjøringen mellom deskop og metro har bommet helt, utifra det jeg ser med windows 9 virker det forsatt ikke som Microsoft har fått helt på plass en bra måte å samkjøre metro og desktop, men det gjenstår å se.

Endret av MrLG
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Etter å ha brukt win 8.1 en stund må jeg si jeg liker det veldig bra. Har selvsakt endret alle standard programmer som kjører full skjerm og bruker obly tile for å lage mine egene "fliser".

 

Men selve "metro" menyen har jeg ingen problemer med, og begynner å like den mer og mer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

 

Bra!

Liker at MS (tilsynelatende) "innrømmer" en tabbe.

De som har designet Metro burde aldri få designe noesomhelst - ever.

Det er like stygt og upraktisk uansett platform (Desktop/Mobil).

Men det er selvfølgelig bare min mening (og jeg har kanskje en "fetisj" for å ikke kjøre noe i fullscreen dersom jeg kan unngå det).

:)

Akkurat det tror jeg det er mange som er sterkt uenig i - altså at det er stygt og upraktisk på nettbrett(på vanlig PC er det forståelig). Jeg fortrukker UIet til metro over android og iOS, og kan egentlig ikke fatte hvorfor noen synes UIet på nettbrett er upraktisk - ulempene ligger dog i mange andre steder, som apputvalg.

 

De som derimot har hatt ansvaret for å lage samkjøringen mellom deskop og metro har bommet helt, utifra det jeg ser med windows 9 virker det forsatt ikke som Microsoft har fått helt på plass en bra måte å samkjøre metro og desktop, men det gjenstår å se.

 

Utifra mottagelsen Win8/Metro har fått *her* så tror jeg de fleste er enige med meg, men som sagt... Dette er min personlige mening om Metro som UI - uansett om det er Desktop, nettbrett eller mobil.

UI'et til iOS og Android... for ikke å snakke om gamle Symbian er lysår over Metro etter min smak.

Mulig jeg kanskje er for opptatt av symmetri og orden, noe jeg synes flisene magler totalt. :)

 

Når det er sagt har jeg ikke noe imot å bruke en mobil med WP.

OS'et er jo mye mer enn bare UI'et (heldigvis). :)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Bra!

Liker at MS (tilsynelatende) "innrømmer" en tabbe.

De som har designet Metro burde aldri få designe noesomhelst - ever.

Det er like stygt og upraktisk uansett platform (Desktop/Mobil).

Men det er selvfølgelig bare min mening (og jeg har kanskje en "fetisj" for å ikke kjøre noe i fullscreen dersom jeg kan unngå det).

:)

Akkurat det tror jeg det er mange som er sterkt uenig i - altså at det er stygt og upraktisk på nettbrett(på vanlig PC er det forståelig). Jeg fortrukker UIet til metro over android og iOS, og kan egentlig ikke fatte hvorfor noen synes UIet på nettbrett er upraktisk - ulempene ligger dog i mange andre steder, som apputvalg.

 

De som derimot har hatt ansvaret for å lage samkjøringen mellom deskop og metro har bommet helt, utifra det jeg ser med windows 9 virker det forsatt ikke som Microsoft har fått helt på plass en bra måte å samkjøre metro og desktop, men det gjenstår å se.

Utifra mottagelsen Win8/Metro har fått *her* så tror jeg de fleste er enige med meg, men som sagt... Dette er min personlige mening om Metro som UI - uansett om det er Desktop, nettbrett eller mobil.

UI'et til iOS og Android... for ikke å snakke om gamle Symbian er lysår over Metro etter min smak.

Mulig jeg kanskje er for opptatt av symmetri og orden, noe jeg synes flisene magler totalt. :)

 

Når det er sagt har jeg ikke noe imot å bruke en mobil med WP.

OS'et er jo mye mer enn bare UI'et (heldigvis). :)

Jeg er ganske sikker på at vi som kommenterer her inne ikke representerer folk flest.

 

Jeg la selv inn W8 samme dag som det ble tilgjengelig for enterprice kundene, og kan ikke si jeg har savnet startmenyen et sekund. Hva er så bra med den? Jeg kjører nå W8.1 på alt jeg har av datamaskiner. Liker det bare bedre, spesielt på Surface Proen jeg skriver på .

 

Men det er meg. På jobb har jeg siden release av 8.1, i tillegg til noen 8.0 maskner vi kjørte mot en testgruppe, helt droppet W7 og utelukkende kjørt W8.1. Dette er både stasjonære og bærbare, samt hybrider. Det er vel godt over hundretalls maskiner nå, og ikke en eneste klage har vi fått på OS eller startmeny. Spesielt thinkpad yoga har slått bra ant. Vi har ca 0,3 ekspertbrukere utenfor IT.

 

Før vi begynte å rulle ut W8.1 maskiner var det mye spørsmål om mac. Nå er det nesten ikke noen som nevner mac. Og de som gjør det ombestemmer seg når de prøvekjører en hybrid med W8.1 og Direct Access.

 

Det skal sies at vi har laget policyer som sier hvilke apper som skal legges på startsiden, og dette gjelder lokalinstallerte apper og Citrix storefront apper.

 

Så, bare de har internett vil maskinen oppføre seg som om den er på kontoret, med full tilgang til alle resurser på det interne nettet på jobb, og de har alle applikasjoner, lokalt eller på server, ett muse/tasteklikk unna.

 

Nei, jeg har forslag til ting som kan bli bedre, startmenyen er den siste ev disse...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...