Gå til innhold

Get er solgt for 13,8 milliarder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan jo håpe på de 13,8 miliardene blir brukt på noe fornuftig, kanskje fiberlegging i hele oslo og drammen?

 

Huh? De pengene går jo til Quadrangle Capital Partners II og Goldman Sachs Capital Partners, tror ikke de skal starte et nytt selskap og fortsette å være innholdsleverandører. Eller mente du noe annet?

 

"Dette er en veldig god nyhet for Get's kunder og ansatte" Kundene får det kanskje bedre, men jeg har mine tvil med de ansatte. Slike oppkjøp pleier stort sett å føre til en del oppsigelser som jeg ikke vil si er en god nyhet for de ansatte hos Get.

 

Edit; Innhold OG internettleverandør :p

Endret av Dante's Inferno
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Har get i borettslaget jeg bor i og det har egentlig fungert greit.

 

Skulle gjerne hatt litt høyere opplastingshastighet, men det må man over på fiber for å få uansett.

 

Oppkjøpspengene ser man nok ikke noe til og så spørst det hva TDC vil gjøre for å tjene inn pengene de nettopp har brukt fremover.

 

Så bra for kundene blir det nok neppe i begynnelsen da alt av organisasjon, planer og strategier skal gjennomgås av de nye eierne.

 

Samtidig skal jo "synergieffekter optimaliseres, så kanskje man må læres eg dansk når man må ringe kundesupport?

Lenke til kommentar

Har dem bare bayonette i oslo?

 

For jeg bor i telemark, å hadde vert leit om jeg må vente år før dem kan utbygge her nede :/

 

I følge:

Bayonette presser ned kostnadene på superhastighet

 

Det er bare begynnelsen for Bayonette, som allerede har infrastruktur som dekker Oslo, Lillestrøm, Fornebu, Asker, Sandvika, Drammen, Horten og Moss

Så uten for de stedene der, vil det ta lang tid før kommer opp, er vel bare få kunder uten for oslo som har er i planleggingsfasen. Men er lite informasjon hvor langt de har kommet.

Lenke til kommentar

Yousee.dk har ganske koselige priser på bredbånd faktisk. 299/mnd for 60/12Mbit og 399/mnd for 100/20.

Det er ihvertfall billigere enn de 499 jeg betaler for 50/5 hos Get.

Det eneste som er garantert er at det ikke blir tilsvarende priser i Norge. I Danmark har de vel konkurranse på området, mens det er relativt dødt marked i Norge.

Lenke til kommentar

Kan jo håpe på de 13,8 miliardene blir brukt på noe fornuftig, kanskje fiberlegging i hele oslo og drammen?

Vet ikke om du misforsto noe her, men når TDC kjøper GET for 13,8 mrd så går pengene UT av GET til de gamle eierne, så det nye selskapet i prinsippet får mindre penger.

 

Har forøvrig Get fiber i Drammen, noe som fungerer helt upåklagelig ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har dem bare bayonette i oslo?

 

For jeg bor i telemark, å hadde vert leit om jeg må vente år før dem kan utbygge her nede :/

 

I følge:

Bayonette presser ned kostnadene på superhastighet

 

Det er bare begynnelsen for Bayonette, som allerede har infrastruktur som dekker Oslo, Lillestrøm, Fornebu, Asker, Sandvika, Drammen, Horten og Moss

Så uten for de stedene der, vil det ta lang tid før kommer opp, er vel bare få kunder uten for oslo som har er i planleggingsfasen. Men er lite informasjon hvor langt de har kommet.

 

DA blir det nok vente i 2 år tenker jeg :/

Lenke til kommentar

Hva er greia med at man må ha TV-abn for å ha Get-abn?

Synd de måtte prøve å selge meg Get på døra.. Ellers hadde jeg kanskje gått over fra NextGenTel.

 

Begrunnelsen til GET på dette er at når du vil ha Internett via coax må dem åpne linjene, og de har ingen måte å "stenge" tv-signalene for ukrypterte kanaler som National Geographic feks, med flere. Dvs at om du skulle fått Internett uten tv-løsningen ville du kunne sett enkelte av disse kanalene uansett. Og derfor prakker dem på deg den ubrukelige tv-løsningen også. Jævlig irriterende, da de ikke er spesielt billige på tv-pakkene sine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, ser ut som det blir kutt i analoge kanaler, siden det tar plass mere plass, så kanskje om 3-4 år så finnes kanskje ikke analoge kanaler igjen. Problemet er også man kan bli tvinget til å kjøpe dekoder om man bor i borettslag eller vil ha internettlinje.

 

Etter hvert som fiber blir mere utbygd kan det tenkes dette går i historien.

Jeg syns riktig at dette ikke bør gå over kundene dette.

 

Edit leste:Milliardskrell etter Get-kjøp

 

 

Den største trusselen for kabelaktørene, er at en del av kundene finner ut at de ikke trenger det lenger. Man får alt det kabeltv-selskapene tilbyr via andre kanaler, mye rimeligere. NRK, som har 50 prosent av tv-markedet i Norge, får man gratis via bakkenettet. Den andre halvdelen får man billig via nettet, sier Aarønæs.

Telecom-analytiker Tore Aarønæs i Norsk Telecom mener den største trusselen for kabelaktørene er at en del av kundene finner ut at de ikke trenger det lenger.

hehe :rofl::hmm: merlig kommentarer fra Tore Aarønæs samme person som mener norge ikke trenger gigabit linje, og han vil ikke at folk skal betale for høyere internetthastigheter. Velkommen til fortiden sier jeg bare.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

Hva er greia med at man må ha TV-abn for å ha Get-abn?

Synd de måtte prøve å selge meg Get på døra.. Ellers hadde jeg kanskje gått over fra NextGenTel.

 

Begrunnelsen til GET på dette er at når du vil ha Internett via coax må dem åpne linjene, og de har ingen måte å "stenge" tv-signalene for ukrypterte kanaler som National Geographic feks, med flere. Dvs at om du skulle fått Internett uten tv-løsningen ville du kunne sett enkelte av disse kanalene uansett. Og derfor prakker dem på deg den ubrukelige tv-løsningen også. Jævlig irriterende, da de ikke er spesielt billige på tv-pakkene sine.

TV-pakken er den største grunnen til at jeg ikke bestiller Get her, da jeg kan få NGT sin basispakke til 199/mnd. Gidder ikke betalte 6-700 effektivt for nett, da jeg ikke trenger noe mer enn de norske basiskanalene. Istedet blir det homenet :p Sikkert ikke like raskt, men skal jeg ha noe som er vesentlig bedre blir det fort en dobling av utgiftene, som er uakseptabelt i min bok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...