Gå til innhold

TEST: Lenovo IdeaPad Yoga 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Til den prisen så er maskinen sikkert mer enn bra nok for meg. Jeg lurer på en ting her og det er om det alltid følger med antivirus på alle bærbare som selges eller om man kan selv velge å laste ned med en gang om man ønsker?

 

Man kan jo bare avinstallere det som er der...?

Windows Defender er inkludert i Win8, og er igrunnen det samme som MSE var på Win7 hvor man lastet det ned som tillegg. Siden det er inkludert i windows-pakken vil det alltid være med. Du kan laste ned hva du vil utenom.

Lenke til kommentar

Til den prisen så er maskinen sikkert mer enn bra nok for meg. Jeg lurer på en ting her og det er om det alltid følger med antivirus på alle bærbare som selges eller om man kan selv velge å laste ned med en gang om man ønsker?

Det følger med McAffee (riktig stavemåte?) prøveversjon på 30 dager. Det var overraskende enkelt å avinstallere! Har en Vaio Pro med samme dritten, og det var et mareritt å bli kvitt. Der lå det mange prosesser igjen i bakgrunnen etter avinstallering, og mange av dem sutret over at de ikke fikk oppdatert, at det manglet kjernekomponenter osv.

Med én gang McAfee er avinstallert spør Windows om Defender skal aktiveres, og laster ned nyeste virusdefinisjoner.

Lenke til kommentar

Fin test, men eg savnar verkeleg ei skikkelig sammenligning med 2 pro modellen. Kva får ein/mister ein ved å velge denne. Også ei sammenligning med Dell xps 12 hadde gjort seg. Er sjølv veldig i tvil som kva eg skal gå for.

 

Dell'en manglar jo som kjent minnekortlesar, 2 pro har slike g ser det meir av alt utenom batteritid, der er den dårligare.

 

Dell kjem jo også med Latitude 13 7000, som har samme formfaktor som Asus T300, med avtagbart tastatur og frittståande tablet.

 

Synd at det er ingen som skikkelig skiller seg ut som batterikonge her, og då tenker eg på tablets med fullverdig tastatur, surface 3 er dessverre ikkje aktuell med tanke på LAPtop bruk. Litt for ustabil på fanget.

Lenke til kommentar

 

Til den prisen så er maskinen sikkert mer enn bra nok for meg. Jeg lurer på en ting her og det er om det alltid følger med antivirus på alle bærbare som selges eller om man kan selv velge å laste ned med en gang om man ønsker?

Det trenger du ikke tenke på lenger. I Win 8 og 8.1 er det del av OS og oppdateres via Windows Update. Fix ferdig

 

 

 

Nå er det verdt å merke seg at Microsoft Secuity Essentials (Windows Defender i Windows 8 / 8.1) har tapt seg veldig den siste tiden, på de siste gjennomgangene fra AV-test, AV-Comparatives osv så scorer den temmelig skralt, fra å være det suverent beste gratisalternativet på markedet og fult på høyde med de fleste kommersielle og betalbareløsningene så ligger den vel nå å vanker på 80-85% i snitt fra 95% som den lå på tidligere. Virker som Microsoft ikke vedlikeholder og prioriterer denne noe voldsomt lenger, fremstår mer som et "PR-stønt" hele greia.

 

Absolutt bedre enn ingenting, men jeg har fått inn veldig mange maskiner med diverse dilldall som har gått rett forbi Microsoft Security Essentials / Windows Defender. Burde hvertfall komplimenteres med en mer Ad-Ware og PUP løsning som Malwarebytes eller lignende.

Lenke til kommentar

Fin test, men eg savnar verkeleg ei skikkelig sammenligning med 2 pro modellen. Kva får ein/mister ein ved å velge denne. Også ei sammenligning med Dell xps 12 hadde gjort seg. Er sjølv veldig i tvil som kva eg skal gå for.

 

Dell'en manglar jo som kjent minnekortlesar, 2 pro har slike g ser det meir av alt utenom batteritid, der er den dårligare.

 

Dell kjem jo også med Latitude 13 7000, som har samme formfaktor som Asus T300, med avtagbart tastatur og frittståande tablet.

 

Synd at det er ingen som skikkelig skiller seg ut som batterikonge her, og då tenker eg på tablets med fullverdig tastatur, surface 3 er dessverre ikkje aktuell med tanke på LAPtop bruk. Litt for ustabil på fanget.

 

Har du prøvd SP3 på fanget? Bruker min på fanget hver dag. Touchpadden er riktignok skikkelig dårlig...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...