Gå til innhold

SNIKTITT: Slik blir den nye Mac-en din


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg håper det lille øyet i finder (var i snow leopard) kommer tilbake, slik at man kan se previews av bildene sine uten å måtte markere alle. :I

Øyet finnes fremdeles, men er deaktivert som default.

1: Høyreklikk på bakgrunnen der øyet pleide å være

2: Velg "Customize toolbar" (eller tilsvarende for ditt språk)

post-344221-0-43426200-1410513982_thumb.png

3: Dra øye-ikonet opp i verktøylinjen

post-344221-0-75544500-1410513982_thumb.png

Endret av Geir Kristian
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Jeg håper det lille øyet i finder (var i snow leopard) kommer tilbake, slik at man kan se previews av bildene sine uten å måtte markere alle. :I

Øyet finnes fremdeles, men er deaktivert som default.

1: Høyreklikk på bakgrunnen der øyet pleide å være

2: Velg "Customize toolbar" (eller tilsvarende for ditt språk)

attachicon.gifScreen Shot 2014-09-12 at 11.18.35.png

3: Dra øye-ikonet opp i verktøylinjen

attachicon.gifScreen Shot 2014-09-12 at 11.18.48.png

 

 

Tusen takk, du har gjort hverdagen min mye enklere! Jeg antok at det hadde blitt fjernet permanent i Mavericks og tenkte ikke engang på at det kunne være en setting. :p

Lenke til kommentar

av allt ting, så må jeg si at hvis jeg kun kan maksimere til fullskjerm og ikke maksimere over en skjerm så blir jeg skuffet. Kunne faktisk ha tenkt meg å ha det valget enda. Er greit å kunne ha flere programmer oppe samtidig, jeg klarer å dra det til fullskjerm, men må jeg ha den "glidende overgangen" hver gang jeg vil ha ett program i fullskjerm, så tror jeg faktisk at jeg kommer til å bli gærn. Ellers gleder jeg meg til å sende sms fra mac'en.

Lenke til kommentar

 

Jeg håper det lille øyet i finder (var i snow leopard) kommer tilbake, slik at man kan se previews av bildene sine uten å måtte markere alle. :I

Trodde det ikke var folk som faktisk trykket på denne knappen jeg? Er jo mye bedre og kjappere å bare bruke space...

 

 

Selv etter 4 år som mac-bruker ante jeg ikke om denne funksjonen. Ops.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

av allt ting, så må jeg si at hvis jeg kun kan maksimere til fullskjerm og ikke maksimere over en skjerm så blir jeg skuffet. Kunne faktisk ha tenkt meg å ha det valget enda. Er greit å kunne ha flere programmer oppe samtidig, jeg klarer å dra det til fullskjerm, men må jeg ha den "glidende overgangen" hver gang jeg vil ha ett program i fullskjerm, så tror jeg faktisk at jeg kommer til å bli gærn. Ellers gleder jeg meg til å sende sms fra mac'en.

 

Jeg var skeptisk til det samme, men fant ut at hvis du holder inne option/alt-knappen samtidig som du trykker på den grønne fullskjermknappen, så endrer den seg til den gamle maksimer-knappen :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...