Gå til innhold

TEST: LG 55UB950V


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

LG TV-er pleier å ha lav responstid dersom en ikke velger GAME på picture mode. Det er vel også viktig å ha 60HZ når en bruker 4K. Jeg hadde lignende problem, men etter å ha valgt riktige innstillinger samt å passe på å oppdatere skjermkort drivere så føles responstiden helt fantastisk ut.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det virker meget amatørmessig å faktisk dømme den integrerte lyden i en flatskjerm.

Kjøper man en flatskjerm til 25000kr for å få en god filmopplevelse uten å kjøpe et greit lydsystem er man dust uansett. Ønsker man en god filmopplevelse trenger man begge deler. Ikke mange hadde gått på kino om bildet var fantastisk sålenge lyden hadde kommet fra en batteridrevet klokkeradio...

Å begynne å prate om bassgjengivelsen i en flatskjerm gir derfor ingen mening.
"Bassen kunne godt hatt mer muskler å by på, men til å være fra en flatskjerm er den slettes ikke ille."

"Også mellomtonen viser litt muskler uten at du blir helt skremt av den grunn,"
Hvem skriver slike rare ting? Blir noen skremt av mellomtoner som viser muskler? Hva er egentlig å vise muskler? Utseende, lydstryke, dynamikk, renhet?

"Mens diskanten er presis og skarp uten å bli for masete."
Aldri har jeg hørt en presis og skarp diskant være masete. Det som derimot er masete og tungt for øret å lytte til er en upresis og mufflet diskant som ikke leverer lyd i synergi med resten. Skarp diskant er ikke høylytt diskant. Skarp i denne sammenhengen er bare et annet ord for klar, da en diskant må være skarp og velnyansert for å produsere ren lyd med god dynamikk. Diskantens volum derimot må være balansert i forhold til resten.


Beklager, ikke meningen å fremstå som grumpy, men dette var en ELENDIG artikkel der anmelder burde ta seg selv litt i nakken og tenke at "jeg må gjøre det bedre neste gang".

Ellers skal det sies at jeg ofte liker artiklene til HW. Men denne stupte gjennom glippene overalt, ikke bare på lyddelen, men dette var den teiteste delen etter min mening så det var den jeg kommenterte.

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...