Gå til innhold

– Vi skal bli ledende på TV i Europa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis man lager en TV som ikker er buet, og hvor man betaler for bidekvalitet og ikke for unødvendige smart-funksjoner så er man kommet langt :)

Tja, smartTV versjonene er nok på tidig stadium, får man inn gigabit ethernet i tven, også ipv6 samt og klargjøre den for IPTV tror jeg det vil være en fordel, dermed trenger man ikke Coax kabelen for å få tv signaler, man må vel da ikke ha CAM ID TV kort.

 

Man kunne droppet Text-TV og legge in god nettleser, youtube film apps omtrent som en mobiltelefon og en del langt flere apper. Da tvene i dag har nok veldig begrenset muligheter.

 

Aller støre negative med slik løsning er man antakelig må ha ekstern harddisk, så da gjør tvboksen nytten uansett. Særlig til opptak av tv programmer, men for de som ikke velger det burde man snart ha mulighet å lagre ting på internett istedenfor, så da burde man slippe tvboks.

Lenke til kommentar

Tror vi snakker mange år evt aldri før dette skjer. Thomsom har aldri vært noe bra TV og TCL keg har sett rundt i Asia ville jeg ikke hartt om de så var gratis. Da kjøper jeg heller en ok TV fra de som kan lage TV :-) Men lykke til. For all del

 

Jeg tror ikke de skal bruke Thomson sine produkter, bare navnet og kontaktene, distribusjonsnettverk og slikt. (Det antar jeg da). TCL lager vel tingene selv.

 

Jeg regner med at de har bedre saker på lur, enn det du kan kjøpe for 29,90kr på Ikea. Husk at mye av det du kan kjøpe på ikea, er laget side om side med dyrere produkter fra andre leverandører. Det betyr ikke alltid at ikeaproduktene er like gode av den grunn, det kan bli spart på visse områder.

 

Nå er det heller ei alltid slik at det dyreste er best altså :p (poenget mitt er ikke å svartmale ikea på noen måte, men jeg mener at man bør tenke over at TCL nok har mye rart som vi aldri har sett).

 

Det er ikke sikkert TCL lager alt selv heller, f.eks. Sony antar jeg vil kjøpe OLED-paneler av LG, selv om de i teorien kunne produsert de selv. (Men sony sin produksjonsteknikk er ikke økonomisk hensiktsmessig i dag, så det ville da være et tapsprosjekt for de).

 

Det samme ser vi feks på pc-er, ssd'en i Apple er gjerne laget av Samsung, skjermen av LG eller Samsung, etc. Mange produsenter plukker deler på denne måten, da kan to tver med samme panel - fungere i praksis veldig forskjellig. Sony har jo for eksempel veldig god bildeprosesseringsbrikke og leverer ofte TVer veldig edruelig kalibrert. Andre aktører (looking at you, samsung), leverer med insane farger for å imponere i butikken. Selv om panelet skulle være det samme, er det en drøss av kombinasjoner man kan velge av komponenter, smo til syvende og sist påvirker produktet.

 

Ikeatvene for sin del, har nok hatt en ønsket pris og størrelse. Det er jo ikke hifiklubben eller elkjøp de skal konkurrere mot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...