Gå til innhold

Dårlig dekning? ? – Bytt telefon!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gikk fra iPhone 4S til Samsung Galaxy S4 så til LG G3 å det er helt vanvittig forskjell mtp signalene de klarer å ta inn.

iPhone 4S var så elendig på dette punktet at det faktisk ble et problem i det daglige, Galaxy S4 var utrolig mye bedre men LG G3 er helt overlegen. Nå har jeg 4G i stua, det klarte ikke S4en å gi meg...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Så har du de som kjøper en fancy telefon og putter den inn i ei "mappe" som inneholder førerkort, bankkort og diverse, så når man ringer dem, så høres det ut som man ringer tilbake til NMT-tiden. Da hjelper det lite med HD voice når telefonen så vidt klarer å få kontakt på 2G...

Lenke til kommentar

Vel, nei Telenor og Netcom. Vi som forbrukere skal ikke redusere vår tilgang til dagens teknologi fordi dekningen ikke bygges ut raskt nok. Det er Telenor og Netcom som må våkne og tilpasse seg dagens samfunn.

 

Samfunnet, ja. Ikke dårlige produkter.

Om bilen din suger, så skylder du ikke på veivesenet, vel?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Nå har jeg 4G i stua, det klarte ikke S4en å gi meg...

 

Nå blir jo 4G nettet bygd ut kontinuerlig, så at du har 4G nå kan jo være nettopp derfor, og ikke på grunn av telefonmodell

Er på grunn av telefonmodellen. Har selv en Lumia som fint fikk inn 4G i stua mens Samsungen ikke klarte det.

Bare for morsomhets skyld prøvde jeg nå å sette simkortet i Samsungen å fremdel ikke 4G (ja det er aktivert i telefonen), over til LGen og vips 4G :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

MERKET MEG at Norge ikke stod på listen som nevnes i artikkelen. Ikke er vi et rent EU-land, men et EØS-land, og heller ikke nevnes noe Norge på den utvidete gruppen nasjoner.

 

Vil det si at vi skal handle mobilen vår fra naboland som står på listen for å få vite hvilken antennekvalitet mobilen kommer med?

Lenke til kommentar

 

Vel, nei Telenor og Netcom. Vi som forbrukere skal ikke redusere vår tilgang til dagens teknologi fordi dekningen ikke bygges ut raskt nok. Det er Telenor og Netcom som må våkne og tilpasse seg dagens samfunn.

Samfunnet, ja. Ikke dårlige produkter.

Om bilen din suger, så skylder du ikke på veivesenet, vel?

 

Dårlig analogi. Om topptelefonene på markedet er så dårlig som du skal ha det til, må uansett Telenor og Netcom henvende seg til produsentene - ikke forbrukerne ...

Endret av IT-guy
Lenke til kommentar

Hvorfor får ikke dette større fokus i anmeldelser? Kanskje det hadde vært en fordel om amobil tok med dekningskvalitet som et eget avsnitt når de tester telefoner? Det er jo høyst interessant å vite om en telefon har for dårlig dekning.

 

Meget godt poeng! Jeg har en HTC Desire S, og har i den siste tiden jobbet på et sted med dårlig dekning sammen med andre som har helt nye telefoner. Jeg har kunnet ringe nesten uten problem, der de andre nesten ikke hadde kjangs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det slik at flertallet har mer behov for data dekning enn tale. En gammel telefon med god gsm dekning tilfredstiller ikke mange. Selvfølgelig er det operatørene som må tilpasse seg kundenes behov. Det er jo på den måten de vinner kunder. Hvor bra var det med de gamle NMT telefonene som hadde dekning over alt? Så høy effekt på antenna at fugler på 3 m avstand daua om telefonen ringte. ;)

Endret av FB.652858220
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...