Gå til innhold

Ny skjerm lar deg kaste lesebrillene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men man må fortsatt ha linser eller briller for å se alt annet? Greit nok på PC kanskje, men på mobiler og liknende så virker det som dette blir meningsløst, eller?? Man må jo da ta av og på linsene hele tiden for å sjekke mobilen, virker lite praktisk. Er jo ikke så mye stress med briller da.

 

Uansett så er jo dette en artig oppfinnelse og kanskje et fremskritt i en eller annen retning :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men man må fortsatt ha linser eller briller for å se alt annet? Greit nok på PC kanskje, men på mobiler og liknende så virker det som dette blir meningsløst, eller?? Man må jo da ta av og på linsene hele tiden for å sjekke mobilen, virker lite praktisk. Er jo ikke så mye stress med briller da.

 

Uansett så er jo dette en artig oppfinnelse og kanskje et fremskritt i en eller annen retning :)

 

Har man en jobb hvor man sitter forran PCen syv timer om dagen så er det nok befriende å slippe lesebriller akkurat de timene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men man må fortsatt ha linser eller briller for å se alt annet? Greit nok på PC kanskje, men på mobiler og liknende så virker det som dette blir meningsløst, eller?? Man må jo da ta av og på linsene hele tiden for å sjekke mobilen, virker lite praktisk. Er jo ikke så mye stress med briller da.

 

Uansett så er jo dette en artig oppfinnelse og kanskje et fremskritt i en eller annen retning :)

Dette er samme gnålet som i den forrige tråden om skjerm med synskorreksjon, og jeg må innrømme at jeg fortsatt ikke helt skjønner hva dere gnåler om.

 

Et bruksområde for denne skjermen er personer som ser godt på avstand uten briller, men ikke ser på nært hold uten briller. Dersom de tar på seg brillene for å se på nært hold ser de dårligere på langt hold. (Alderslangsyn.)

 

Istedenfor å måtte ta på lesebrillene hver gang man skal sjekke mobil/pc kan man bare gå uten hele tiden. Vanskelig å forstå? Nei.

 

Har man en jobb hvor man sitter forran PCen syv timer om dagen så er det nok befriende å slippe lesebriller akkurat de timene.

Om man sitter på PCen 7 timer er det ikke noe problem å bare ha lesebrillene på. Men om man VEKSLER mellom å sitte på PC og se andre steder 10 ganger i timen blir det å ta av og på brillene 70 ganger på en 7 timers dag. Da kommer en sånn skjerm til sin rett. Endret av Tåkelur
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Men man må fortsatt ha linser eller briller for å se alt annet? Greit nok på PC kanskje, men på mobiler og liknende så virker det som dette blir meningsløst, eller?? Man må jo da ta av og på linsene hele tiden for å sjekke mobilen, virker lite praktisk. Er jo ikke så mye stress med briller da.

 

Uansett så er jo dette en artig oppfinnelse og kanskje et fremskritt i en eller annen retning :)

Dette er samme gnålet som i den forrige tråden om skjerm med synskorreksjon, og jeg må innrømme at jeg fortsatt ikke helt skjønner hva dere gnåler om.

 

Et bruksområde for denne skjermen er personer som ser godt på avstand uten briller, men ikke ser på nært hold uten briller. Dersom de tar på seg brillene for å se på nært hold ser de dårligere på langt hold. (Alderslangsyn.)

 

Istedenfor å måtte ta på lesebrillene hver gang man skal sjekke mobil/pc kan man bare gå uten hele tiden. Vanskelig å forstå? Nei.

 

Har man en jobb hvor man sitter forran PCen syv timer om dagen så er det nok befriende å slippe lesebriller akkurat de timene.

Om man sitter på PCen 7 timer er det ikke noe problem å bare ha lesebrillene på. Men om man VEKSLER mellom å sitte på PC og se andre steder 10 ganger i timen blir det å ta av og på brillene 70 ganger på en 7 timers dag. Da kommer en sånn skjerm til sin rett.

 

 

 

Men man må fortsatt ha linser eller briller for å se alt annet? Greit nok på PC kanskje, men på mobiler og liknende så virker det som dette blir meningsløst, eller?? Man må jo da ta av og på linsene hele tiden for å sjekke mobilen, virker lite praktisk. Er jo ikke så mye stress med briller da.

 

Uansett så er jo dette en artig oppfinnelse og kanskje et fremskritt i en eller annen retning :)

 

Du burde lese kommentaren bedre tror jeg... Sa ingenting om problemer/ ulemper med briller i det hele tatt. Poenget mitt omhandler kontaktlinser.

 

Edit; Glemte å si noe :p Hvis man sitter på PC hele dagen og leser diverse ting fra papir (kvitteringer/ møtedokumenter og annet som ofte er i papirformat) for så å føre det inn på PC, poenget er at man må veksle på å se på skjermen og andre ting, så blir dette et problem. Slap!

 

Så dette produktet kan da bare bli brukt i veldig spesifike situasjoner. Men jeg har ikke sagt noe om at dette er ubrukelig el.l. Jeg synes dette er en ganske artig ting som har sine bruksområder og antagelig vil klare å tjene bra penger for de som skal selge det :) :)

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar

Noen forstår fremdeles ikke helt verdien av dette .

Meg som eksempel :

Jeg bruker kontaktlinser -3 eller har nærsyntbriller på ca samme minus.

Men når jeg setter med foran pc,skjerm , mobil, tablet ,se på 4" gps i bilen blir det uklart på den avstanden.

Dette ville løst problemet til de som IKKE ønsker å bruke proggressive briller/linser.

Nå må jeg ha 1+ brille for å lese pc skjermen mens linsene på -3 er ibruk.

Hvis jeg har nærsynt brille med si ÷3 må jeg bytte til en med mindre ÷styrke avhengig av avstand til objektet.

Med slike glass på pc , gps , mobil , nettbrett kan jeg bruke kun linsene med -3 eller nærsyntbrillene og slutte med progressive eller å måtte bytte mellom briller.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Du burde lese kommentaren bedre tror jeg... Sa ingenting om problemer/ ulemper med briller i det hele tatt. Poenget mitt omhandler kontaktlinser.

Du har ikke noe poeng, du har bare tull, derfor kan jeg ikke addressere det spesifikt. Så jeg tar det helt fra starten av:

 

Dette produktet er for folk som trenger LESEBRILLER. Ikke vanlige briller eller linser, men LESEBRILLER.

 

Optikere selger normalt ikke "leselinser", bare vanlige avstandslinser, dermed blir "poenget" ditt meningsløst. Om du har linser eller ikke vedkommer ikke saken. Produktet erstatter en lesebrillestyrke. Hvis du bruker en viss lesebrillestyrke utenpå linsene kan produktet erstatte denne lesebrillestyrken.

 

Så dette produktet kan da bare bli brukt i veldig spesifike situasjoner.

Nei. Det kan bli brukt av alle som trenger lesebriller. Hvorfor er dette så ekstremt vanskelig å forstå??? F.eks. folk over 40 som gjerne vil kunne kikke på mobilen på bussen (uten å ta opp lesebrillene). Eller skjermen på jobben for en kundebehandler. Han kan nå se både skjermen og kunden klart uten å bytte/ta av og på briller. Om han har linser eller ikke under brillene vedkommer ikke saken.

 

Hvordan vite om du trenger lesebriller?

Situasjon A: Du bruker vanligvis ikke briller, men når du ser på PC/mobil/avis må du ha briller. JA, du trenger LESEbriller. Dette produktet er for deg.

 

Situasjon B: Du bruker vanligvis briller, men må BYTTE til noen ANDRE briller for å se på PC/movil/avis. Ja, du trenger LESEbriller, dette produktet er for deg.

 

Situasjon C: Du bruker vanligvis linser, men må ta på deg briller for å se på PC/mobil/avis. Ja du trenger LESEbriller, dette produktet er for deg.

 

Situasjon D: Du er laseroperert, men må ta på deg briller for å se på PC/mobil/avis. Ja, du trenger LESEbriller, dette produtket er for deg.

 

Hvis du ikke svarte JA på noen av spørsmålene over trenger du ikke lesebriller. Typiske eksempler er: Du bruker aldri briller/linser, du bruker alltid de samme brillene/linsene (altså har du AVSTANDSBRILLER, ikke lesebriller, selv om du leser med dem). Du har ikke bruk for dette produktet.

 

Fordeler med dette produktet for personer i situasjon A, C og D:

* du slipper lesebrillene, og dermed:

** du trenger ikke ta med deg lesebrillene over alt

** du trenger ikke ta av og på lesebrillene hele tiden, dersom du veksler mellom å se på skjerm og ikke

 

Fordeler med dette produktet for personer i situasjon B:

* Du trenger ikke ta med deg lesebrillene over alt.

* du trenger ikke ta bytte mellom vanlige og lesebrillene hele tiden, dersom du veksler mellom å se på skjerm og ikke

* du kan slippe briller helt ved å ta på avstandslinser og bruke denne skjermen uten briller.

 

Jeg er i dårlig humør i dag, og dette gjorde det enda værre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Du burde lese kommentaren bedre tror jeg... Sa ingenting om problemer/ ulemper med briller i det hele tatt. Poenget mitt omhandler kontaktlinser.

Du har ikke noe poeng, du har bare tull, derfor kan jeg ikke addressere det spesifikt. Så jeg tar det helt fra starten av:

 

Dette produktet er for folk som trenger LESEBRILLER. Ikke vanlige briller eller linser, men LESEBRILLER.

 

Optikere selger normalt ikke "leselinser", bare vanlige avstandslinser, dermed blir "poenget" ditt meningsløst. Om du har linser eller ikke vedkommer ikke saken. Produktet erstatter en lesebrillestyrke. Hvis du bruker en viss lesebrillestyrke utenpå linsene kan produktet erstatte denne lesebrillestyrken.

 

Så dette produktet kan da bare bli brukt i veldig spesifike situasjoner.

Nei. Det kan bli brukt av alle som trenger lesebriller. Hvorfor er dette så ekstremt vanskelig å forstå??? F.eks. folk over 40 som gjerne vil kunne kikke på mobilen på bussen (uten å ta opp lesebrillene). Eller skjermen på jobben for en kundebehandler. Han kan nå se både skjermen og kunden klart uten å bytte/ta av og på briller. Om han har linser eller ikke under brillene vedkommer ikke saken.

 

Hvordan vite om du trenger lesebriller?

Situasjon A: Du bruker vanligvis ikke briller, men når du ser på PC/mobil/avis må du ha briller. JA, du trenger LESEbriller. Dette produktet er for deg.

 

Situasjon B: Du bruker vanligvis briller, men må BYTTE til noen ANDRE briller for å se på PC/movil/avis. Ja, du trenger LESEbriller, dette produktet er for deg.

 

Situasjon C: Du bruker vanligvis linser, men må ta på deg briller for å se på PC/mobil/avis. Ja du trenger LESEbriller, dette produktet er for deg.

 

Situasjon D: Du er laseroperert, men må ta på deg briller for å se på PC/mobil/avis. Ja, du trenger LESEbriller, dette produtket er for deg.

 

Hvis du ikke svarte JA på noen av spørsmålene over trenger du ikke lesebriller. Typiske eksempler er: Du bruker aldri briller/linser, du bruker alltid de samme brillene/linsene (altså har du AVSTANDSBRILLER, ikke lesebriller, selv om du leser med dem). Du har ikke bruk for dette produktet.

 

Fordeler med dette produktet for personer i situasjon A, C og D:

* du slipper lesebrillene, og dermed:

** du trenger ikke ta med deg lesebrillene over alt

** du trenger ikke ta av og på lesebrillene hele tiden, dersom du veksler mellom å se på skjerm og ikke

 

Fordeler med dette produktet for personer i situasjon B:

* Du trenger ikke ta med deg lesebrillene over alt.

* du trenger ikke ta bytte mellom vanlige og lesebrillene hele tiden, dersom du veksler mellom å se på skjerm og ikke

* du kan slippe briller helt ved å ta på avstandslinser og bruke denne skjermen uten briller.

 

Jeg er i dårlig humør i dag, og dette gjorde det enda værre.

Ikke vær i dårlig humør, dette var en meget bra kommentar (kanskje det er bra at du er i dårlig humør?). Både til de fleste her som ikke forstår seg på "optikk", men også til artikkel forfatte, som burde interessere seg for at leserne ikke forstår dette og derfor oppdatere artikkelen.

 

Selv syns jeg at det er litt rart at forskjellen på antall prosent langsynthet blant befolkningen i Norge mot USA er så stor..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...