Gå til innhold

KOMMENTAR: Samme gamle kjipe Apple


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tusen takk for endelig å ha gitt oss en edruelig Apple-artikkel!

 

Helt enig, gårsdagens lansering var en stor vits. Null og niks nytt ble presentert. Alt var en oppdatering fra Apple for å komme seg opp på nivået til andre produsenter. Og likevel et slikt enormt hysteri. Det viser bare hvilken enorm makt Apple har. Og nå skal de vel gjøre lock-in på betalingssiden også gjennom sitt Apple Pay...

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Dette er jo så spot on som det går ann å bli, faktisk. Så jeg er helt enig i det som blir sagt i artikkelen.

 

Flott at vi har noen på Hardware.no som tør å si ting rett ut, som jeg f.eks gjør ofte. Jeg er ikke redd for å si ting på en åpen og ærlig måte om iOS og iPhones selv om noen iPhone fans blir sint på grunn av det.

Endret av Vindicator
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Enig med mange av poengene.

Men det er nok, dessverre, tydelig at det er skrevet på HARDWARE.no, og ikke på et UX, UI eller tjenestedesign nettsted.

 

"Da jeg spurte hvorfor Doro da ikke er verdens største mobilmerke ble han svar skyldig". Den var litt for billig.

 

Men selvfølgelig er det synd ikke Samsung, HTC og Sony klarer å skape like mye hype. Men kanskje ikke så rart når de lanserer 5-20 nye telefoner hver hvert år. Men om de kunne, ville de også gjort det. Og de har jo faktisk prøvd, så godt de kan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er på ingen måte noen Apple-mann, men synes artikkelforfatter bommer stygt her. iPhone har aldri handlet om flest mulig piksler,mhz osv. Apple har alltid hatt fokus på løsninger. Det er ikke nødvendigvis sånn at den beste telefonen er den som har de fineste tallene techspec-en. Dette minner litt om det gamle Mhz-racet fra PC-verdenen som vi som har vært med en stund fortsatt husker godt.

 

Når det er sagt henger ikke akkurat Apple etter på hardware-siden heller. Apple sine dobbeltkjerne A7-prosessorer yter like bra på 1,3Ghz som en 4-kjerner Snapdragon prosessor på over 2Ghz som er å finne i mang en Android-mobil.

 

Selv er jeg storfornøyd Windows Phone-bruker, men bytter heller til iPhone før jeg går tilbake til Android igjen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

God gjennomtenkt kommentar!

 

Det at man tror at de fleste journalister - hvis ikke alle - elsker iphone, er forståelig. Hvor ofte er det apple egentlig kommer med en ny telefon? Kun en gang hvert år. I motsetning til de andre produsentene som tilsammen gir ut toppmodeller med android flere ganger i året. Så journalister som skriver om disse telefonene blir jo etterhvert ganske lei, at artiklene deres blir av og til ganske tørre. Men når apple kommer med en ny telefon, så blir det mye mer spennende å skrive om det. Men det betyr ikke at journalistene elsker iphone bedre. Det er bare det at det er så mye mer å skrive om det nye apple telefonen når de kommer ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Postet denne i humortråden, får se om den faller i like god jord her :)

 

10593209_10152687441653166_1082549954450

 

Jeg hadde lenge planer om å poste dette bildet, men jeg lot være i frykt for at jeg ville blir rapportert dag ut og dag inn for ekstrem trolling og utskjelling av iPhone fansen for så å få advarsler i bøtter og spann på grunn av det.

 

Men du fortjener en +1 i fra meg, fordi 1: Bildet sier sannheten, og 2: du hadde baller nok til å poste et bilde som definitivt kommer til å tenne veldig mange plugger hos iPhone fansen.

Endret av Vindicator
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det må da gå ann å vinkle noe humor inn i denne tidløse og blodige kampen rundt smarttelefonene? :p

 

Kall meg gjerne Apple fyr, da jeg har en rekke produkter nettopp fra Apple, inkludet iPhone 5s. Men jeg greier da å se igjennom fingrene og smile litt jeg også. Lar en seg fyre opp av slikt bør en gjerne gå litt i seg selv, etter min mening :)

 

Altså, som om denne artikkelen her ikke er nok til å sette folk i kok?

Endret av Mala
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det må da gå ann å vinkle noe humor inn i denne tidløse og blodige kampen rundt smarttelefonene? :p

 

Kall meg gjerne Apple fyr, da jeg har en rekke produkter nettopp fra Apple, inkludet iPhone 5s. Men jeg greier da å se igjennom fingrene og smile litt jeg også. Lar en seg fyre opp av slikt bør en gjerne gå litt i seg selv, etter min mening :)

 

Altså, som om denne artikkelen her ikke er nok til å sette folk i kok?

 

Nemlig. Dette ville ikke ha blitt oppfattet på samme måte om jeg hadde postet bildet. Tro meg. Jeg har blitt rapportert en million ganger for å krittisere Apple eller si noe Apple fansen ikke liker.

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Postet denne i humortråden, får se om den faller i like god jord her :)

 

Det skal litt mer enn en specliste til for at jeg skal vurdere en smartphone.

 

Å kjøpe en smartphone basert på specs er som å kjøpe en bil kun basert på de tabellene som alltid er bakerst i brosjyrene som viser hvor mange millimeter med plass det er i baksetet, eller å kjøpe en kjøkkenkniv kun basert på hvor lang den er og hva slags stål den er laget av.

Endret av ahpadt
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Postet denne i humortråden, får se om den faller i like god jord her :)

 

10593209_10152687441653166_1082549954450

Jeg hadde lenge planer om å poste dette bildet, men jeg lot være i frykt for at jeg ville blir rapportert dag ut og dag inn for ekstrem trolling og utskjelling av iPhone fansen for så å få advarsler i bøtter og spann på grunn av det.

 

Men du fortjener en +1 i fra meg, fordi 1: Bildet sier sannheten, og 2: du hadde baller nok til å poste et bilde som definitivt kommer til å tenne veldig mange plugger hos iPhone fansen.

Ha ha. Dagens...!!! :-) Kanonbra...!!!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...