Gå til innhold

SNIKTITT: Sony Smart EyeGlass


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som hadde vært kult hadde jo vært om dem kom med briller hvor styrken o.l. automatisk retter seg etter behov, litt som et speilrefleks kamera.

 

Nå er det jo linsene i et objektivt som skaper fokus, ikke kameraet i seg selv.

Linsene etterligner det samme som skjer inne i øyet, og justerer fokus. Hvis man skulle gjort det samme med briller måtte man hatt flere linser, evt. en elastisk linse som var justerbar. Ingen av løsnignene er mer praktiske enn progressive briller/progressive linser/laseroperasjoner som allerede finnes.

Lenke til kommentar

Det som hadde vært kult hadde jo vært om dem kom med briller hvor styrken o.l. automatisk retter seg etter behov, litt som et speilrefleks kamera.

 

Tenkte akkurat det samme. Men er nok laseroperasjen som er teknologien folk flest vil velge i fremtiden tror jeg :) Jeg liker dog ikke retningen dette tar. At vi alle sammen nå plutselig blir filmet uten vårt samtykke misliker jeg sterkt. Nå er teknologien helt i startgropa, men ved misbruk gir dette et helt vannvittig overvåkningspotensiale i fremtiden av alle borgere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Tenkte akkurat det samme. Men er nok laseroperasjen som er teknologien folk flest vil velge i fremtiden tror jeg :) Jeg liker dog ikke retningen dette tar. At vi alle sammen nå plutselig blir filmet uten vårt samtykke misliker jeg sterkt. Nå er teknologien helt i startgropa, men ved misbruk gir dette et helt vannvittig overvåkningspotensiale i fremtiden av alle borgere.

 

Er selv veldig skeptisk til laseroperasjon, da jeg har hørt ganske mye om det som absolutt ikke er bra, iforhold til bivirkninger i ettertid.

 

 

Nå er det jo linsene i et objektivt som skaper fokus, ikke kameraet i seg selv.

Linsene etterligner det samme som skjer inne i øyet, og justerer fokus. Hvis man skulle gjort det samme med briller måtte man hatt flere linser, evt. en elastisk linse som var justerbar. Ingen av løsnignene er mer praktiske enn progressive briller/progressive linser/laseroperasjoner som allerede finnes.

 

Stemmer, men jeg vil tro det er mulig å putte en skikkelig linse på briller, som ikke er alt for tung, og som kan brukes daglig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...