Gå til innhold

Samsungs nye VR-briller har allerede fått norsk pris


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var det jeg tenkte også. Litt villedende å kalle det for VR-briller da, som vanlig med andre ord :p

 

Problemet mitt er prisen, telefonprisen er jo grei nok i forhold til andre, men med en pris på over 2K for en "ramme" blir det latterlig. over 8000,-!!!! for dette oppsettet, uvirkelig.

 

Disse prisene er satt for "noobs" og er skikkelig lureri. Trist, Samsung pleier ikke være den værste på dette punktet (synes jeg) men nå ble jeg lei meg på dens vegne :( :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva i helvete. De kan jo ikke ta over 2000 kroner for plastikk med en enkel touchpad!! Det finnes jo ikke hardware i denne rammen!

 

Jeg bruker aldri dobbelt utropstegn. Men i dag....CAPSLOCK OG DOBBELT UTROPSTEGN!! Kom igjen Samsung!

 

Knapp på siden og en liten styreflate, er ikke det hardware?

Det er en fin ramme + linser du kan justere fokus på.

 

Om du er så sur at du MÅ BRUKE CAPS så lag din egen ved hjelp av en tom melkekartong. ;)

Lenke til kommentar

Her trudd jo eg at samsung sku kom som en VR konkurrent. Tytje ke skuffanes...

 

En direkte konkurrent er de vel ikke? Det er jo et samarbeid med Oculus og er jo veldig begrenset med tanke at den kun støtter en eneste modell, nemlig Note 4, støtter ikke Note Edge heller..

 

Dette vil jo ikke konkurrere mot VR i andre markeder enn utelukkende mobil, og jeg tror nok VR blir mye større enn som så og vil gjøre et stor inntog i både PC, Gaming, helse og mye annet og der er neppe denne løsningen spesielt aktuell.

Lenke til kommentar

 

 

Her trudd jo eg at samsung sku kom som en VR konkurrent. Tytje ke skuffanes...

En direkte konkurrent er de vel ikke? Det er jo et samarbeid med Oculus og er jo veldig begrenset med tanke at den kun støtter en eneste modell, nemlig Note 4, støtter ikke Note Edge heller..

 

Dette vil jo ikke konkurrere mot VR i andre markeder enn utelukkende mobil, og jeg tror nok VR blir mye større enn som så og vil gjøre et stor inntog i både PC, Gaming, helse og mye annet og der er neppe denne løsningen spesielt aktuell.

Nei, e nokk litt tåpent opplegg å bære ha støtte før Note 4. Hadd jo håp om at Samsung sku bi en direkte konkurrent, før å få litt fart på utviklinga og kanskje tillogmed bedre pris og kvalitet med tida.

For øyeblikket ser det ut som at eg håp på før mye.

Lenke til kommentar

Det er faktisk elektronikk i dette VR skallet. Er noen meget raske gyroer om jeg ikke husker feil. Dem burde ha koster 1500kr og ikke over 2000kr mener nå jeg. Men forhåpentligvis så vil prisen gå litt ned etterhvert.

 

Men synes det er veldig spennende at VR nå begynner smått å strekke på benene. Regner med det blir noen heftige opplevelser med Gear VR.

Lenke til kommentar

 

Oculus DK2 bruker en samsung note 3 skjerm overklokket til 75hz for å motvirke sjøsyke.

 

Hvor mange hz kan en samsung gear VR -kompatibel telefon kjøre i?

Note 4 kjører 60hz, visstnok.

 

 

Meeh... avventer å kjøpe med mindre note 4 eller andre kompitable telefoner kan kjøre i 75hz eller mer.

Har prøvd både DK1 og DK2, DK2 er best fordi den ikke gjør deg svimmel.

 

Kanskje det kommer en hack som overklokker den til 75hz.

Lenke til kommentar

 

 

Kanskje det kommer en hack som overklokker den til 75hz.

 

 

Noe super opplevelse blir det nok ikke med det første uannsett.

 

Oculus Rift ligger jo selv på grenselandet til å være "akseptabel" VR, og det er med en solid datamaskin koblet til. Ser frem til 90hz + 4k oppløsning, da begynner vi å snakke.

 

Mobil-VR er nok fremtiden, men i de neste årene må man nok holde seg på PC for "ekte" VR.

Lenke til kommentar

Hva i helvete. De kan jo ikke ta over 2000 kroner for plastikk med en enkel touchpad!! Det finnes jo ikke hardware i denne rammen!

 

Jeg bruker aldri dobbelt utropstegn. Men i dag....CAPSLOCK OG DOBBELT UTROPSTEGN!! Kom igjen Samsung!

 

Gjør grundigere research før du poster feilinformasjon. Det er akselerometer, gyrosensor, magnetisk sensor og proximity sensor integrert i rammen i tillegg til det du nevnte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...