Gå til innhold

E-SPORT: So You Think You Can Cast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt enig i at e-sporten må bli godkjent som idrett i Norge. Jeg skrev en artikkel om nøyaktig det i 2013 for bf.no (http://www.battlefield.no/artikkel/esport_vi_er_en_fullverdig_idrett) som tar for seg argumentasjon for å nettopp gjøre dette. Nå skal det sies at personlig tror jeg ikke vi er klare for at e-sporten blir idrett i Norge, det hadde vært bedre om det hadde skjedd om 3-4 år når infrastrukturen er på plass. Men det kan tenke vi ikke har mulighet til å vente 3-4 år rett og slett på grunn av kommersielle interesser.

Lenke til kommentar

Hvorfor må det godkjennes som idrett? Enig i at livsstilen til proffe spillere har mye til felles med den til ditto idrettsutøvere, og jeg forstår at idrett har en attråverdig status, men kan man ikke heller kjempe for spill som en selvstendig greie i stedet for å prøve å tvinge den inn i en etablert kategori?

Spill-er-idrett-koret har en sur klang av selvgratulasjon og spyttslikking samtidig. "Det vi driver med er like bra som det der andre, værsåsnill?". Kanskje, men det er ikke like viktig for folkehelsa at folk spiller som at de driver med idrett. Å løpe en distanse er noe helt annet enn å spille CS.

Lenke til kommentar

Hvorfor må det godkjennes som idrett? Enig i at livsstilen til proffe spillere har mye til felles med den til ditto idrettsutøvere, og jeg forstår at idrett har en attråverdig status, men kan man ikke heller kjempe for spill som en selvstendig greie i stedet for å prøve å tvinge den inn i en etablert kategori?

Spill-er-idrett-koret har en sur klang av selvgratulasjon og spyttslikking samtidig. "Det vi driver med er like bra som det der andre, værsåsnill?". Kanskje, men det er ikke like viktig for folkehelsa at folk spiller som at de driver med idrett. Å løpe en distanse er noe helt annet enn å spille CS.

 

Alt med måte.

Sport og esport har både positive og negative egenskaper ved seg.

Organisert som en sport vil fungere både som en partner og sunn motvekt med kommersielle interesser.

Lenke til kommentar

Idrett? Jeg syns dette er like mye idrett som sjakk, altså ikke. Jeg syns idrett har noe med direkte fysisk aktivitet å gjøre, og ikke sitte å trykke foran en skjerm. Jeg er glad i å spille selv, men om jeg skal drive med idrett, så sykler jeg eller spiller innebandy. Jeg spiller ikke CS eller FIFA :p

 

Har ikke så mye å si.. IeSF (International eSportFederation) er allerede tatt opp i SportAccord så da er det ikke langt unna dopingkontroll og OL-prøvespill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...