Gå til innhold

SNIKTITT: Samsung Galaxy Note 4 og Galaxy Note Edge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den ligger for 6399,- på norske butikker allerede, da. Vil tro den prisantydningen fra Samsung er litt over det vi kan forvente...

 

Forresten, har den notification light? Dere kan være den første nettsiden EVER til å svare på det spørsmålet :p !

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Demonickon: det ble påpekt for meg tidligere at 4gb RAM neppe ville gjort mye med en 805 snapdragon, og uten Android L.

 

Ellers er jeg veldig solgt selv på Note 4, og jeg har Note 3. Vi får se batteriet an, men med ny HW og batterisparende twists rundt om kring får vi se hvordan det går.

Resten er jo udiskutabelt mye bedre. Spesielt kameraet og pennen (spent på kameratester).

Lenke til kommentar

Det var litt drøy pris med tanke på at da Note 3 ifjor var markedets råeste telefon så lå prisen på 5500kr...

Skuffende at de nedgraderte til USB 2.0. Hvorfor?

 

 

Prisen er drøy, og når vi ser at det strengtatt ikke er noe ny teknologi her som tilsier et prishopp på 1000 kr så er det jo veldig merkelig. Kan virke som metallrammen koster?

 

At de går tilbake til USB2.0 skyldes sikkert at det passer bedre estetisk, og det faktum at NAND flash på de fleste Samsung telefoner, sikkert inkludert Note 4 har såpass lav skriveytelse at USB3.0 ikke har noen praktisk betydning, det kan kanskje gå en smule raskere ved les men forskjellen fra USB2.0 til USB3.0 er såpass minimal at jeg tipper Samsung har valgt dette fordi de fant det mer praktisk uten noe merkbart tap i praktisk ytelse.

 

 

Tallene ved overføring på Note 3 med USB2.0 kontra USB3.0 var jo mer eller mindre identiske.

Lenke til kommentar

Her har imidlertid Samsung gjort noe lurt. De har gitt sensoren dobbel tjeneste, og den fungerer nå som utløserknapp for frontkameraet på telefonen. Legg fingeren på pulsmåleren, og selfien blir knipset. Smart løsning, synes vi.

De har faktisk gjort noe enda smartere.. den tar bilde når du [italic]slipper[/italic] sensoren, ikke når du legger fingeren over.

 

Videre er det vel Exynos 5433 versjonen som kommer til Europa? Håper da virkelig det. Denne er både 64bit og har den nyeste Mali GPU'en på markedet (ARM Mali-T760), som også yter bedre enn Adreno 440.

CPU delen yter også bedre enn Krait core'en i Snapdragon 805 også, selv med halve klokkefrekvensen.

http://www.gsmarena.com/exynos_5433_gets_benchmarked_fares_better_than_snapdragon_805-news-8838.php

Lenke til kommentar

Tyder på at det er snapdragon som kommer, fra det jeg har lest. Men vi får se. Er ikke devstøtten sterkere for snapdragon da? Har jo litt å si det og?

 

Hvilken devstøtte tenker du på? xda?

 

Blir det snapdragon blir det no-buy fra meg hvertfall..

De har brukt Snapdragon tidligere fordi de ikke hadde 4G støtte i de tidligere Exynos SOC'ene sine, men det er jo nå på plass, så jeg forstår egentlig ikke hvorfor Samsung fortsetter å bruke en tresjepart SOC, når de har en egen som er overlegen.

Lenke til kommentar

 

Den ligger for 6399,- på norske butikker allerede, da. Vil tro den prisantydningen fra Samsung er litt over det vi kan forvente...

 

Forresten, har den notification light? Dere kan være den første nettsiden EVER til å svare på det spørsmålet :p !

 

Mener jeg så et lys i denne (https://www.youtube.com/watch?v=8tU-0Uxz6jw&list=UUBJycsmduvYEL83R_U4JriQ) videoen! :)

Yepp 3:52 minute mark...

Lenke til kommentar

 

Tyder på at det er snapdragon som kommer, fra det jeg har lest. Men vi får se. Er ikke devstøtten sterkere for snapdragon da? Har jo litt å si det og?

Hvilken devstøtte tenker du på? xda?

 

Blir det snapdragon blir det no-buy fra meg hvertfall..

De har brukt Snapdragon tidligere fordi de ikke hadde 4G støtte i de tidligere Exynos SOC'ene sine, men det er jo nå på plass, så jeg forstår egentlig ikke hvorfor Samsung fortsetter å bruke en tresjepart SOC, når de har en egen som er overlegen.

 

 

 

La oss inderlig håpe det blir Qualcomm Snapdragon 805... Samsung er grisedårlige på å slippe kildekode så nesten all utvikling fra tredjepart (XDA) og roms blir heldødt om vi får Exynos versjonen.. Dette er jo en veldig negativ ting med Galaxy Alpha.

 

Nå har også Samsung sine Exynos SoC's hatt endel merkelige barnesykdommer, mange som rapporterer endel merkelige ytelsesfenomener og slowdowns med Galaxy Tab S som kjører Exynos, problemer som ikke er å finne på tilsvarende produkter som kjører Qualcomm Snapdragon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det var litt drøy pris med tanke på at da Note 3 ifjor var markedets råeste telefon så lå prisen på 5500kr...

Skuffende at de nedgraderte til USB 2.0. Hvorfor?

 

Prisen er drøy, og når vi ser at det strengtatt ikke er noe ny teknologi her som tilsier et prishopp på 1000 kr så er det jo veldig merkelig. Kan virke som metallrammen koster?

 

At de går tilbake til USB2.0 skyldes sikkert at det passer bedre estetisk, og det faktum at NAND flash på de fleste Samsung telefoner, sikkert inkludert Note 4 har såpass lav skriveytelse at USB3.0 ikke har noen praktisk betydning, det kan kanskje gå en smule raskere ved les men forskjellen fra USB2.0 til USB3.0 er såpass minimal at jeg tipper Samsung har valgt dette fordi de fant det mer praktisk uten noe merkbart tap i praktisk ytelse.

 

 

Tallene ved overføring på Note 3 med USB2.0 kontra USB3.0 var jo mer eller mindre identiske.

Prishoppet er nok en direkte konsekvens av at det nå er 32GB med flash storage internt (fra 16GB i Note 3) og metall rammer.

Om det er verd 1k mer er vel opp til hver enkelt og finne ut av..

Lenke til kommentar

Det gjør det jo interessant med tanke på Vindicator sine utallige kromspring og merksnodig utsagn og "sikre kilder" på at Samsung sitt polycarbonat er minst dobbelt så dyrt som legert aluminium.

 

Er det vekten eller volum han tenker på da? Du vil jo få mer polycarbonat en aluminium i volum om du kjøper 1 kg av hver fordi plast er lettere enn metall..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...