Gå til innhold

Nå har «Netflix for pirater» flere millioner brukere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Viktig å differansiere mellom Time4Popcorn og PopcornTime. PopcornTime er den offesielle overtakeren av det orginale prosjektet. PopcornTime drives av mye mer seriøse utviklere og har åpen kildekode, noe som Time4Popcorn ikke har noe som har skapt en del tvil iforhold til hensiktene deres.

 

Time4Popcorn er en fork av PopcornTime og er ikke dodgy slik som alle skal ha det til. Begge er også åpen kildekode og fri programvare.

 

De ryktene som blir spredd om Time4Popcorn mangler ryggrad. I noen univers så ville man kalt Time4Popcorn en rip-off eller klone, i open-source miljøet kaller man det forking. Rip-offs er noe man gjerne forbinder med negative utnyttelser. I realiteten så er begge gode OSS-prosjekter, og jeg har enda tilgode å høre hva Time4Popcorn gjør galt til sammenligning med PopcornTime.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Jeg har ikke testet det enda, men samtlige jeg prater med som har testa det betaler også for Netflix og/eller HBO i tillegg. Har sikkert litt å gjøre med at det er gratis, men jeg kan ikke se at folk jevnt over mangler vilje til å betale for seg dersom tjenesten er god. Husker ikke kilde, men mener å ha lest at Netflix har hatt en veldig positiv virkning på piratkopiert. Altså at piratkopiering har gått ned, og at flere betaler for seg.

 

Jeg tror at folk bruker popcorn fordi det faktisk er bedre enn de alternativene vi har idag, altså at ting dukker opp mye tidligere enn de gjør, samt at utvalget av interessant innhold også kanskje er bedre?

Lenke til kommentar

Mon tro om dette er blitt populært fordi det er gratis eller om det faktisk er bedre enn alternativene?

 

kunne gjerne betalt 200-300 kr for en tjeneste som popcorn. (gjorde det med lovefilm, men de er lagt ned :/) har brukt netflix en del, og føler at jeg har sett alt som er verdt å se..

Lenke til kommentar

 

Mon tro om dette er blitt populært fordi det er gratis eller om det faktisk er bedre enn alternativene?

kunne gjerne betalt 200-300 kr for en tjeneste som popcorn. (gjorde det med lovefilm, men de er lagt ned :/) har brukt netflix en del, og føler at jeg har sett alt som er verdt å se..

 

 

Hvis man er villig til å betale litt så er det jo mulig ved litt triksing å kjøpe/leie ting fra amerikansk itunes butikk, eller Amazon Instant hvis du ikke er applebruker. Der finner man så og si alt av nye serier og filmer, og prisene er overkommelige. Driver å tester amazon nå, men må skaffe US prepaid kort for å få betalt

Lenke til kommentar

 

Viktig å differansiere mellom Time4Popcorn og PopcornTime. PopcornTime er den offesielle overtakeren av det orginale prosjektet. PopcornTime drives av mye mer seriøse utviklere og har åpen kildekode, noe som Time4Popcorn ikke har noe som har skapt en del tvil iforhold til hensiktene deres.

 

Time4Popcorn er en fork av PopcornTime og er ikke dodgy slik som alle skal ha det til. Begge er også åpen kildekode og fri programvare.

 

De ryktene som blir spredd om Time4Popcorn mangler ryggrad. I noen univers så ville man kalt Time4Popcorn en rip-off eller klone, i open-source miljøet kaller man det forking. Rip-offs er noe man gjerne forbinder med negative utnyttelser. I realiteten så er begge gode OSS-prosjekter, og jeg har enda tilgode å høre hva Time4Popcorn gjør galt til sammenligning med PopcornTime.

 

Takk for Oppklaringen, men det er en aktiv diskusjon på reddit enda, ikke det at alle der vet hva dem snakker om :) Skal det sis at "Popcorn Time" oppleves som høyere kvalitet og mer plug´n play som netflix, derfor min favoritt.

Endret av toffensko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...