Gå til innhold

– Sony vil la deg bruke dine vanlige objektiver på mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"innenfor rekkevidden av Bluetooth"

QX-kameraene bruker direct wifi til kommunikasjonen og NFC til å enkelt koble sammen kamera og mobil. Dette medfører bl.a. at man ikke kan bruke en vanlig mobil og et QX-kamera til å streame video til internett siden telefonens wifi bindes opp til å kommunisere med kameraet (hvis jeg har forstått ting riktig).

Lenke til kommentar

Dette kan jo bli en svært interessant tur-løsning, hvis man f.eks. har Sony Z1 Compact. Kjøpte denne til kona nå for kun 2400 kr, som vi er svært fornøyd med! Kjempebra telefon som er vanntett, og sammen med et slikt system burde man få svært gode bilder. Er litt spent på hvordan det blir å betjene, at det ikke blir "løse deler".

Men har man NEX fra før gir jo dette fine muligheter til å gjenbruke objektivene

Lenke til kommentar

De to forgjengerne ble jo en kjempesuksess sa ingen noensinne.

Må ikke være salgssuksess for at det skal være gode produkter.

 

Jeg tror noe av problemet ligger i at nettstedene omtaler det som et accesssoir til mobiltelefonen. "Se, denne kan du klipse på mobilen din". Det funker ikke. Den er for stor til det, men liten til å være et enkelt kamera.

 

Selv syns jeg QX10/100 er glimrende.

Lenke til kommentar

 

De to forgjengerne ble jo en kjempesuksess sa ingen noensinne.

Må ikke være salgssuksess for at det skal være gode produkter.

 

Jeg tror noe av problemet ligger i at nettstedene omtaler det som et accesssoir til mobiltelefonen. "Se, denne kan du klipse på mobilen din". Det funker ikke. Den er for stor til det, men liten til å være et enkelt kamera.

 

Selv syns jeg QX10/100 er glimrende.

 

Vel jeg har ment fra dag at dette er det tetteste Sony har lansert i nyere tid og det i hard konkurranse med mye annet de har styra med gjennom årene.

Har enda til gode å finne en test som skryter dette opp i skyene, og tror salget bekrefter dette langt på vei at det er en rart produkt som ingen skjønner noe av.

 

Med tanke på hvor mange smartmobiler det finnes så burde det solgt i bøtter, spann, ryggersekker og paller.

 

Men det gjør det ikke og jeg har kun sett en av de i levende live og det var på disken i en Japanfoto butikk...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...