Gå til innhold

Nå kommer et helt kobbel med nye spillskjermkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

så 285 er dårligere enn 280x?

 

det er jo litt rart at ett kort som har høyere tall enn ett anet innen for samme tallserie og produset er dårligere en det andre... det burde ha vørt omvent.

 

fordi gtx 760 er jo dårliger enn 280x som er omtren like god som gtx 770.

 

merkeli spørr du meg

Lenke til kommentar

Jeg bruker gjerne HDMI 2.0 som en unnskyldning for å oppgradere til en ny toppmodell (hvis det kommer noen snart.....). 4K tv'er har fått akseptabel pris veldig fort, og selv om tv-produsentene kan kritiseres for ikke å inkludere DP, så visste alle at det ville være HDMi som kom til å gjelde. Så jeg synes det er helt fair å kritisere nye skjermkort for ikke å ha støtten klar et halvt år etter tv-produsentene fikk det på plass.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

ja dette var jo voldsomt spennende. not. finnes en drøss med kort i den klassen der. vi vil ha en nvidia råtass på markedet ikke jalla kort fra amd som ikke fungerer pga dårlige drivere.

 

du kan ikke ha brukt AMD Drivere på en lang stund:) etter min erfaring, er AMD sin driver mye mere stabil enn Nvidia sin :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

ja dette var jo voldsomt spennende. not. finnes en drøss med kort i den klassen der. vi vil ha en nvidia råtass på markedet ikke jalla kort fra amd som ikke fungerer pga dårlige drivere.

du kan ikke ha brukt AMD Drivere på en lang stund:) etter min erfaring, er AMD sin driver mye mere stabil enn Nvidia sin :)

 

 

da har ikke du brukt nvidia drivere på en stund. er jo en kjent sak at amd bruker lang tid på fiks til driverene sine, ikke kom her å prøv å si noe annet.

Lenke til kommentar

 

 

ja dette var jo voldsomt spennende. not. finnes en drøss med kort i den klassen der. vi vil ha en nvidia råtass på markedet ikke jalla kort fra amd som ikke fungerer pga dårlige drivere.

du kan ikke ha brukt AMD Drivere på en lang stund:) etter min erfaring, er AMD sin driver mye mere stabil enn Nvidia sin :)

 

 

da har ikke du brukt nvidia drivere på en stund. er jo en kjent sak at amd bruker lang tid på fiks til driverene sine, ikke kom her å prøv å si noe annet.

 

Det er en kjent sak at Nvidia bruker lang tid på å fikse problemene sine også, poenget ditt var?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

 

 

ja dette var jo voldsomt spennende. not. finnes en drøss med kort i den klassen der. vi vil ha en nvidia råtass på markedet ikke jalla kort fra amd som ikke fungerer pga dårlige drivere.

du kan ikke ha brukt AMD Drivere på en lang stund:) etter min erfaring, er AMD sin driver mye mere stabil enn Nvidia sin :)

da har ikke du brukt nvidia drivere på en stund. er jo en kjent sak at amd bruker lang tid på fiks til driverene sine, ikke kom her å prøv å si noe annet.

har en stasjonær pc med en 7970, driverne på den har krasjet 1 gang siden den var ny, og det er 2-3 år. mens min nye laptop, som har nvidia 850m, har driverne krasjet 3 ganger på 5 uker.

 

men generelt, er begge sine drivere sansynligvis like stabile, forsjelige personer opplever bare forsjellig ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har så og si aldri hatt problemer med Nvidia, men hadde masse, masse problemer med det ene AMD-kortet jeg hadde. Uten at jeg skal si at det er en absolutt sannhet for alle, for jeg vet om flere som har hatt ATI/AMD uten å hatt store problemer.

 

Og her har jeg hatt den samme opplevelsen som deg med både Amd og Nvidia.

Men generelt sett : 3 x døde Nvidia kort 8800Gt + 280x og et tidligere Nvidia kort jeg ikke husker mot 1 dødt Amd kort ( X800) der jeg selv greide å søle vann på det ved rengjøring av vannkjølinga.

 

Når det gjelder drivere kan jeg ikke si at jeg ser så stor forskjell stabilitetsmessig , har hatt problemer med begge to og generelt har man blitt vant til å være litt mer rutinert ved oppdatering av drivere.

 

Tilbake til topic :

 

Når det gjelder High End kortene vil disse trolig komme om noen måneder vil jeg anta , Amd har de siste generasjonene hatt fokus på markedssegmentet som selger mest skjermkort og vil komme med toppkortene etter hvert vil jeg anta.

Lenke til kommentar

Et helt kobbel med nye spillskjermkort? Jeg trodde det var snakk om nye 20 nm-serier fra både AMD og Nvidia. Overskriften antyder som vanlig mye mer enn artikkelen inneholder.

 

Dette er bare én ny GPU-variant innen en eksisterende GPU-serie. Ja, det kommer nok med flere kjøleløsninger, spillbundler osv, men det gjør jo andre GPUer også.

 

Spesifikasjonene er heller ikke spesielt imponerende. Navnet R9 285 antyder at det hører hjemme mellom R9 280X og R9 290, men spesifikasjonene rettferdiggjør ikke navnet. GPU-spesifikasjonene og TDP ser ut til å ligge i samme område som R9 280 (uten X) og minnet er faktisk helt nede under R7 265-nivå. Det hadde vært mer riktig å kalle den R9 275.

 

Ellers må jeg trekke en lang gjesp i påvente av en ny serie fra både Nvidia og AMD. (20 nm, HDMI 2.0, Dx12, OpenGL 4.5, OpenCL 2.0 etc)

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ett helt kobbel?
Det er jo ulike varianter av R9 285.
Rent teknisk er det vel en mer strømeffektiv variant av 270X og en konkurrent til GTX760 ITX.

 

 

Øhhh... Simen kom meg i forkjøpet.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...