Gå til innhold

Bredbåndsleverandør lokket kunder med ulovlig reklame


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er bra forbrukerombudet tar tak i slike saker, virker ut som de fleste til få frem at det skal fremstås som gratis når det er både lang bindingstid og høye priser etterpå.

 

Personlig bør det være forbudt å endre priser uten varsel, særlig i de tilfellene man er i bindingstid.

Så om folk føler seg lurt bør de ha alternativet til enten å si opp eller fortsette med den samme lave prisen.

 

Men virker ut som kabelbrangsen fremdeles ikke kommer noe vei med koblingsalg som også er utrolig merkelig de ikke får gjort noe med.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

http://homenet.no/bredband_og_fiber/fiber_i_sor/fiber/

 

 

Homenet har vertfall gode priser, det skal de ha, men hvorfor linke til jensen ruter?

Jensen Air:Link AL1000G

 

Den ruteren selges på elkjøp til 1000 kr og det er veldig stiv pris, men er knapt verdt 500 kr sammenlignet med hva man får, så for 30 kr per måned er det bedre med gigabit switch.

 

G: Hvor skulle Homenet få pengene sine fra?

Dette er nok grunnen til man ikke lar en internetlevrandør ta fibermounteringen for så binde seg til en levrandør, men heller ordne sammen et speiselag for så å kjøpe fiberen i området slik at hele området kan velge fritt internetlevrandør basert på den som gir best tilbud og best priser.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Det er bra forbrukerombudet tar tak i slike saker, virker ut som de fleste til få frem at det skal fremstås som gratis når det er både lang bindingstid og høye priser etterpå.

 

Personlig bør det være forbudt å endre priser uten varsel, særlig i de tilfellene man er i bindingstid.

Så om folk føler seg lurt bør de ha alternativet til enten å si opp eller fortsette med den samme lave prisen.

 

Men virker ut som kabelbrangsen fremdeles ikke kommer noe vei med koblingsalg som også er utrolig merkelig de ikke får gjort noe med.

 

Høye priser? de har jo en av de laveste prisene på markedet for ADSL.. iallefall i forhold til hastighet.

 

Ser også at det ikke er nevnt i artikkelen at etabeleringsgebyret ikke koster noe om man har bredbånd fra før. så om man vil bytte fra f.eks Telenor til HomeNet så er det helt gratis. koster vel kun for frakt av modem tror jeg.

Lenke til kommentar

Det er uansett rimlig bortkastet å satse på ADSL da store deler av kobbernettet legges ned forhåpligvis senest 2017.

 

Det er stor forskjell fra gratis til 300 kr i måneden.

 

absolutt. helt enig men iallefall så er jeg personlig veldig fornøyd med homenet. jeg fikk en betydelig bedre hastighet på ADSL med homenet enn telenor og helt ærlig så har jeg en kjempelinje i forhold til hva jeg hadde.

 

Hadde 10 (maxet hos telenor) og fikk 17 hos homenet. Stabilt. :)

 

og jeg sparte penger på det.

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg har erfaringer med da det het Catch, for å så bli BlueCom og så Ventelo, Broadnet, HomeNet.. Hva blir det neste navnet montro?

Vi fikk Catch da vi fikk ADSL hos oss. Kjempebra service fra Bodø der de da hadde kontor, og medarbeidere som hadde god peiling på det de holdte på med. Hastigheten var vel 2 mbit, men det var dønn stabilt.
Hadde vel til og med fast IP-adresse inkludert i abonnementet.

Etter en stund ble det Bluecom, og det var helt greit der også.

Prøvde Broadnet/Homenet for ett års tid siden. Pratet med en kundebehandler som kunne si at vi kunne få samme hastighet som hos Telenor.
Det var langt fra tilfellet, og maksimal hastighet de kunne gi var rundt 12-13 mbit/s. Hos Telenor hadde vi 17-18 mbit/s på samme linje.

Jeg klaget flere ganger, uten å komme frem. Jeg ønsket å avslutte abbonementet uten bruddgebyr, men det nektet de kontant på.
Til slutt orket jeg ikke det tullet fra de, og sa opp og betalte bruddgebyret.

Styr unna HomeNet. De vet virkelig ikke hva de holder på med.

At Broadnet som er et seriøst selskap for bedriftsmarkedet kan eie HomeNet, er for meg uforståelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har erfaringer med da det het Catch, for å så bli BlueCom og så Ventelo, Broadnet, HomeNet.. Hva blir det neste navnet montro?

 

Vi fikk Catch da vi fikk ADSL hos oss. Kjempebra service fra Bodø der de da hadde kontor, og medarbeidere som hadde god peiling på det de holdte på med. Hastigheten var vel 2 mbit, men det var dønn stabilt.

Hadde vel til og med fast IP-adresse inkludert i abonnementet.

 

Etter en stund ble det Bluecom, og det var helt greit der også.

Prøvde Broadnet/Homenet for ett års tid siden. Pratet med en kundebehandler som kunne si at vi kunne få samme hastighet som hos Telenor.

Det var langt fra tilfellet, og maksimal hastighet de kunne gi var rundt 12-13 mbit/s. Hos Telenor hadde vi 17-18 mbit/s på samme linje.

 

Jeg klaget flere ganger, uten å komme frem. Jeg ønsket å avslutte abbonementet uten bruddgebyr, men det nektet de kontant på.

Til slutt orket jeg ikke det tullet fra de, og sa opp og betalte bruddgebyret.

 

Styr unna HomeNet. De vet virkelig ikke hva de holder på med.

 

At Broadnet som er et seriøst selskap for bedriftsmarkedet kan eie HomeNet, er for meg uforståelig.

 

Kjipt at du ikke har vært heldig med dette da.

 

Jeg er som sagt meget fornøyd med Homenet. var faktisk overrasket over hvor bra og stabilt nettet mitt hjemme ble.

 

jeg har ikke noe å utsette på de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg har erfaringer med da det het Catch, for å så bli BlueCom og så Ventelo, Broadnet, HomeNet.. Hva blir det neste navnet montro?

 

Vi fikk Catch da vi fikk ADSL hos oss. Kjempebra service fra Bodø der de da hadde kontor, og medarbeidere som hadde god peiling på det de holdte på med. Hastigheten var vel 2 mbit, men det var dønn stabilt.

Hadde vel til og med fast IP-adresse inkludert i abonnementet.

 

Etter en stund ble det Bluecom, og det var helt greit der også.

Prøvde Broadnet/Homenet for ett års tid siden. Pratet med en kundebehandler som kunne si at vi kunne få samme hastighet som hos Telenor.

Det var langt fra tilfellet, og maksimal hastighet de kunne gi var rundt 12-13 mbit/s. Hos Telenor hadde vi 17-18 mbit/s på samme linje.

 

Jeg klaget flere ganger, uten å komme frem. Jeg ønsket å avslutte abbonementet uten bruddgebyr, men det nektet de kontant på.

Til slutt orket jeg ikke det tullet fra de, og sa opp og betalte bruddgebyret.

 

Styr unna HomeNet. De vet virkelig ikke hva de holder på med.

 

At Broadnet som er et seriøst selskap for bedriftsmarkedet kan eie HomeNet, er for meg uforståelig.

Kjipt at du ikke har vært heldig med dette da.

 

Jeg er som sagt meget fornøyd med Homenet. var faktisk overrasket over hvor bra og stabilt nettet mitt hjemme ble.

 

jeg har ikke noe å utsette på de.

Hmm, det varierer tydeligvis fra sted til sted. Hos meg klarte ikke Telenor å levere mer en i underkant 4 Mbit. HomeNet mente de skulle klare å levere 8 Mbit, men jeg får faktisk 12 Mbit fra de - på samme linjer som Telenor leverer. I tillegg er prisen lavere, enn for de usle 4 Mbit jeg fikk fra Telenor

Endret av Scopperloit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...