Gå til innhold

SAMLETEST: Polar V800 mot TomTom Runner Cardio og Garmin Fenix 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hørt om Suunto ??

 

Absolutt hørt om dem. Men nå ønsket vi bare å lage en oppsummering/samletest av de tre klokkene vi har testet i sommer. Så ser vi om vi eventuelt kan utvide testen på et senere tidspunkt, når vi får testet flere modeller.

Artikkelen er uten tvil useriøs når et så kjent merke

som Suunto er utelatt. Skam deg.

Kunne like gjerne sagt " vi skal prøvesmake melk,

men kartongene er tomme.

 

Roy Kvernhaug

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hørt om Suunto ??

Absolutt hørt om dem. Men nå ønsket vi bare å lage en oppsummering/samletest av de tre klokkene vi har testet i sommer. Så ser vi om vi eventuelt kan utvide testen på et senere tidspunkt, når vi får testet flere modeller.

Artikkelen er uten tvil useriøs når et så kjent merke

som Suunto er utelatt. Skam deg.

Kunne like gjerne sagt " vi skal prøvesmake melk,

men kartongene er tomme.

 

Roy Kvernhaug

 

 

Men når Suunto ikke har noe ny toppmodell siden ambit2 så tar jeg meg selv i å tenke hva er vitsen? Ambit2 kom jo i fjor,og umiddelbart så vidt jeg så er de tre her de nyeste flaggskipene i år....så kommentarene dine blir slik jeg ser det urimelige.

Lenke til kommentar

Suunto Ambit 3 ble annonsert i sommer og kommer straks (neste uke?). Fire versjoner, ambit 3 peak med og uten safirglass, ambit 3 sport med og uten safirglass. I praksis samme som ambit 2, men nå med bluetooth og mulighet for å koble samme med iphone og deres nye versjon av appen movescount. :)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hørt om Suunto ??

Absolutt hørt om dem. Men nå ønsket vi bare å lage en oppsummering/samletest av de tre klokkene vi har testet i sommer. Så ser vi om vi eventuelt kan utvide testen på et senere tidspunkt, når vi får testet flere modeller.
Artikkelen er uten tvil useriøs når et så kjent merke

som Suunto er utelatt. Skam deg.

Kunne like gjerne sagt " vi skal prøvesmake melk,

men kartongene er tomme.

 

Roy Kvernhaug

Men når Suunto ikke har noe ny toppmodell siden ambit2 så tar jeg meg selv i å tenke hva er vitsen? Ambit2 kom jo i fjor,og umiddelbart så vidt jeg så er de tre her de nyeste flaggskipene i år....så kommentarene dine blir slik jeg ser det urimelige.

Har selv v 800 og Ambit 2 og to håndholdte Garmin GPS som jeg er fornøyd med

Men å utelate Ambit 3 er vel en skivebom

MVH Roy Kvernhaug

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Suunto Ambit 3 har ikke vært tilgjengelig for testing ennå, så i denne omgangen ønsket vi bare å sette de tre klokkene vi har testet i sommer opp mot hverandre - og sammenligne funksjonene mellom dem. Vi har bedt Suunto om testeksemplar av Ambit3, og når vi får testet den (og evt. andre) er det godt mulig vi på et senere tidspunkt kan lage en enda større og enda mer komplett samletest. Poenget nå var å sammenligne tre modeller som alle var veldig aktuelle akkurat nå ? og da synes jeg ikke Ambit2 passer inn i utvalget vårt (siden den ikke er ny). Dette er ikke ment som en stor samletest av alt som finnes på markedet, men en sammenligning av tre av vårens/sommerens store nyheter på pulsklokkefronten.

 

Med andre ord: Ambit3 kommer, men først senere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hørt om Suunto ??

Absolutt hørt om dem. Men nå ønsket vi bare å lage en oppsummering/samletest av de tre klokkene vi har testet i sommer. Så ser vi om vi eventuelt kan utvide testen på et senere tidspunkt, når vi får testet flere modeller.
Artikkelen er uten tvil useriøs når et så kjent merke

som Suunto er utelatt. Skam deg.

Kunne like gjerne sagt " vi skal prøvesmake melk,

men kartongene er tomme.

 

Roy Kvernhaug

Men når Suunto ikke har noe ny toppmodell siden ambit2 så tar jeg meg selv i å tenke hva er vitsen? Ambit2 kom jo i fjor,og umiddelbart så vidt jeg så er de tre her de nyeste flaggskipene i år....så kommentarene dine blir slik jeg ser det urimelige.

Hva som er urimelig må jo være og utelukke kommentarer. På lik linje med å

utelukke Ambit 3 fra testen

MVH Roy Kvernhaug

Lenke til kommentar

Hva er batterilevetiden på desse klokkene? Helst med alle funksjonene, og uten.

Min Garmin Tactix varer vel 4-5 uker, da kun som klokke. Slår jeg på blåtann så holder den sikkert ikke en dag en gang.

 

Men når jeg trener fotball 2 ganger i uka (med GPS og pulsbelte), så holder den vel 2-3 uker før den må lades.

Lenke til kommentar

Suunto Ambit 3 har ikke vært tilgjengelig for testing ennå, så i denne omgangen ønsket vi bare å sette de tre klokkene vi har testet i sommer opp mot hverandre - og sammenligne funksjonene mellom dem. Vi har bedt Suunto om testeksemplar av Ambit3, og når vi får testet den (og evt. andre) er det godt mulig vi på et senere tidspunkt kan lage en enda større og enda mer komplett samletest. Poenget nå var å sammenligne tre modeller som alle var veldig aktuelle akkurat nå ? og da synes jeg ikke Ambit2 passer inn i utvalget vårt (siden den ikke er ny). Dette er ikke ment som en stor samletest av alt som finnes på markedet, men en sammenligning av tre av vårens/sommerens store nyheter på pulsklokkefronten.

 

Med andre ord: Ambit3 kommer, men først senere.

Lenke til kommentar

Om Ambit 2 ikke er ny nok er jo et argument. Men den er i mine øyne vel så avansert som de andre klokkene i testen, og det til halve prisen.

En ting er hvordan den er satt opp fra fabrikk. Men det aller største fortrinnet er jo at du kan programmere egne apper.. Jeg har f.eks laget Wattmåler til sykkelen min uten annet enn klokken.. og tilgang på utallige ferdige apper fra andre..

Lenke til kommentar

Hva er batterilevetiden på desse klokkene? Helst med alle funksjonene, og uten.

Min Garmin Tactix varer vel 4-5 uker, da kun som klokke. Slår jeg på blåtann så holder den sikkert ikke en dag en gang.

 

Men når jeg trener fotball 2 ganger i uka (med GPS og pulsbelte), så holder den vel 2-3 uker før den må lades.

 

Jeg kjøpte Polar V800 i midten av juli. Har kun 6 treningsøkter siden da men alle med GPS. Jeg ladet klokken for en uke eller to siden. Tror den holder nærmere 1 måned hvis du ikke bruker GPS. Den aktiveres av seg selv ut fra hva som er gjort av innstilling i sportsprofilene. Mot pulsbeltet brukes Bluetooth 4 så den er vel ganske strømgjerrig.

Lenke til kommentar

Det er vel ingen tvil om at Suunto har markert seg også på det norske markedet den siste tiden......og det oppleves litt rart å se en test uten Sùunto sin tilstedeværelse. Har benyttet meg av en Ambit 2 S nå siden nyttår og den er helt super. Det eneste Suunto sliter med I mine øyne er nedetid på movescount.com. kanskje like greit at ambit 3 evt blir lagt til I testen senere med tanke på at webtjenesten har vært eeeeelendig på stabilitet.

Lenke til kommentar

Merkelig at TT cardio runner er med i testen når det finnes en bedre versjon (TT cardio multisport). Det blir rart å teste polars beste og garmins beste klokker mot TTs nest beste...

Multisport har jo flere av de programmene som etterlyses i artikkelen, sykling og svømming (i tillegg til de funksjoner som TT cardio runner har). Svømmingprogrammet er ikke dedikert til svømming(men benytter sykling og endrer sport ved overføring).

Lenke til kommentar

Missy TommeN: kjøpte V800 i sommer. Trener i snitt 6-7 ganger i uka m/pulsbelte, totalt ca 10 timer trening. For min del er det tilstrekkelig å lade ca hver 18-20 dag. Det fine er at den kommer med USB lader, så det jeg gjør er å koble den på en vanlig Iphone kontakt og stikke i vanlig uttak i veggen. Da er den ferdig ladet på ca 1 time. Ingen behov for å koble til pc med mindre du vil inn og laste inn ny firmware eller endre menyen på klokka. Forøvrig kan det nevnes at den fortsatt er en "beta" versjon da det vil komme flere funksjoner utover året. Blant annet mer nøyaktig svømmefunksjon som kan analysere strokes og distanse bedre, pluss innebygd reminder når man er inaktiv over lengre tid. Klokken er ellers kjempegod - kan trygt anbefales!! Appen til Polar er dessuten veldig enkel og fin. Bluetooth gjør at du kan overføre treningsdata direkte til iphone og gjør alt sømløst og greit.

Lenke til kommentar

Mangelfull test og ubrukelig konklusjon om "den beste treningsklokken" så lenge Suunto Ambit 2 (eller eventuelt Ambit 3) ikke er med eller i det hele tatt nevnes. Og hvor vanskelig er det egentlig å inkludere en fjerde klokke? Med kun fire klokker i testen har man tross alt med alle produsenter med skikkelige treningsklokker. Og det er ikke ofte man kan gjøre en så liten test og allikevel omfatte alle. Men dette viser vel egentlig ganske tydelig at amobil kan holde på med mobiltelefoner og så kan andre seriøse sportssider teste pulsklokker.

Endret av aeroild
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...