Gå til innhold

Nettangrep rammet flere spilltjenester i helgen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et piskeslag på ryggen per pakke de sender i et DDoS angrep høres ut som en passende straffemetode... Det er få ting som provoserer meg mer enn disse stakkarslige små krypene som kun ødelegger for andre mennesker og gjemmer seg i skjørtet til mora si i en kjeller, fri for konsekvenser. Det skal bli spennende å se om FBI klarer å spore oppe disse, blir nok skikkelig fight når de kommer på døra - så tøffe som de DDOS gutta er.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Jeg KLARER IKKE finne DDOS-knappen på tastaturet mitt altså

Det er som med platform 9 3/4, use the Force.

 

 

Eller være en kvisete ostepopfjortis med tilgang til et botnet.

Tanken om at det ikke skal mer til en en tenåring for å ta ned PlayStation Network, League of Legends og Battle.net skremmer meg litt for å være helt ærlig. Burde ikke dette heller si litt om hvor jævlig dårlig system de har, en hvor teit en ung nerd kan være?

Lenke til kommentar

 

 

Jeg KLARER IKKE finne DDOS-knappen på tastaturet mitt altså

Det er som med platform 9 3/4, use the Force.

 

 

Eller være en kvisete ostepopfjortis med tilgang til et botnet.

Tanken om at det ikke skal mer til en en tenåring for å ta ned PlayStation Network, League of Legends og Battle.net skremmer meg litt for å være helt ærlig. Burde ikke dette heller si litt om hvor jævlig dårlig system de har, en hvor teit en ung nerd kan være?

 

 

Nei, det sier noe om at de ikke går via en anti-ddos tjeneste. Husk at DDoS i prinsippet kun er noen tusen datamaskiner som sender informasjon til en server om at de ønsker innholdet på serveren, og på grunn av at alle forespørslene kommer samtidig har ikke serveren kapasitet nok, og kaster dermed alle ut.

 

 

Mvh Faller

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg KLARER IKKE finne DDOS-knappen på tastaturet mitt altså

Det er som med platform 9 3/4, use the Force.

 

 

Eller være en kvisete ostepopfjortis med tilgang til et botnet.

Tanken om at det ikke skal mer til en en tenåring for å ta ned PlayStation Network, League of Legends og Battle.net skremmer meg litt for å være helt ærlig. Burde ikke dette heller si litt om hvor jævlig dårlig system de har, en hvor teit en ung nerd kan være?

Det sier nok dessverre mer om hvordan internett er bygd opp

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg KLARER IKKE finne DDOS-knappen på tastaturet mitt altså

Det er som med platform 9 3/4, use the Force.

 

 

Eller være en kvisete ostepopfjortis med tilgang til et botnet.

Tanken om at det ikke skal mer til en en tenåring for å ta ned PlayStation Network, League of Legends og Battle.net skremmer meg litt for å være helt ærlig. Burde ikke dette heller si litt om hvor jævlig dårlig system de har, en hvor teit en ung nerd kan være?

Er ikke sikker på hva du vet hva DDoS angrep er, men de er ikke enkle å stoppe. Selvfølgelig hvis alle som bruker PC tillater et program å kjøre på PCen og selskaper ha program kjørende på servere ville det være lett, men ingen kommer til å gjøre det, spesiellt ikke pga snowden. Hvst et postkontor får inn 1 million pakker i timen hva gjør de da for å holde åpent? Lykke til sier jeg...

 

Dessuten er det ikke snakk om mye nedetid. folk på østkysten i USA har hatt litt høyere ping i det siste, ranked har vært nede i perioder. Men jeg tror hverken BLizzard, riot eller PSN har egne servere. Da blir det og mye vanskeligere, og hovedansvarlig er ikke selskapene, men de de leier av.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg KLARER IKKE finne DDOS-knappen på tastaturet mitt altså

Det er som med platform 9 3/4, use the Force.

 

 

Eller være en kvisete ostepopfjortis med tilgang til et botnet.

Tanken om at det ikke skal mer til en en tenåring for å ta ned PlayStation Network, League of Legends og Battle.net skremmer meg litt for å være helt ærlig. Burde ikke dette heller si litt om hvor jævlig dårlig system de har, en hvor teit en ung nerd kan være?

Tastaturprodusentene må definitivt ta sin del av skylden.

Lenke til kommentar

Et piskeslag på ryggen per pakke de sender i et DDoS angrep høres ut som en passende straffemetode... Det er få ting som provoserer meg mer enn disse stakkarslige små krypene som kun ødelegger for andre mennesker og gjemmer seg i skjørtet til mora si i en kjeller, fri for konsekvenser. Det skal bli spennende å se om FBI klarer å spore oppe disse, blir nok skikkelig fight når de kommer på døra - så tøffe som de DDOS gutta er.

En klok mann sa engang at det finnes en god måte å teste om en straff er moralsk riktig på. Denne testen er at den som dømmer straffen selv må være i stand til å fullbyrde den. Kunne du selv ha delt ut så mange piskeslag til flere av de skyldige i denne saken?

Lenke til kommentar

Samme gruppen kom med bombetrusler på twitter mot flyet som sjefen for Sony Online Entertainment satt på. Endte opp med flyet satt på bakken og bagasjen gjennomgått.

 

https://twitter.com/LizardSquad/status/503595025301635073

 

 

Den "metoden" har nok mye større virkning vil jeg tro.

 

Alt-i-alt så irriterer disse ikke kun la oss si "Sony", men alle brukerne der. Og i og med at det finnes en del datakyndige blant brukermassen, så kan det hende at gjerningsmennene blir funnet av andre enn "FBI". Se på saken man nettopp hadde skriverier om i HW.no, der et stort norsk firma ble angrepet.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...