Gå til innhold

Nettpirat dømt til nesten tre år i fengsel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Ikke noe bedre og bruke ressursene i politiet på?

Sånn blir det når folk aksepterer politiets misbruk av ressurser på andre ting, med tiden kommer det alltid en lov som treffer en selv.

Er nok dessverre blitt slik, ja...

Her piratkopierte han for egen vinning. Skal politiet ikke slå ned på det?

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hvordan det å "stjele" opphavsrettslig materiale og distribuere dette videre på nett er det samme som å være en pirat? Ser en tilbake i tid (ja og forsåvidt i disse dager nedi somalia) så er jo pirat forbundet med sjørøveri; altså en som gjør mer enn å stjele, men også utøver vold.

Jeg syns det burde hete noe annet, hvorfor kan det ikke bare kalles en tyv? det er vel det de fleste forbinder med de såkalte nettpiratene?

Hvis noen roper pirat til politiet og de kobler dette opp mot en riv ruskende gal fyr som voldtar, dreper og stjeler for å få fatt i "byttet" så er det jo ikke rart at de møter opp mannsterke.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hvordan det å "stjele" opphavsrettslig materiale og distribuere dette videre på nett er det samme som å være en pirat? Ser en tilbake i tid (ja og forsåvidt i disse dager nedi somalia) så er jo pirat forbundet med sjørøveri; altså en som gjør mer enn å stjele, men også utøver vold.

Jeg syns det burde hete noe annet, hvorfor kan det ikke bare kalles en tyv? det er vel det de fleste forbinder med de såkalte nettpiratene?

Hvis noen roper pirat til politiet og de kobler dette opp mot en riv ruskende gal fyr som voldtar, dreper og stjeler for å få fatt i "byttet" så er det jo ikke rart at de møter opp mannsterke.

 

Fordi det ikke er tyveri.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Piratkopiering i Amerika tilsvarer da 3 voldteksdommer i Norge.

 

Viss dere først skulle fått 6 år i fengsel. Hva ville dere ønsket å kommet i fengsel for? For å ha vert enn nettpirat eller for å ha voldtatt Paris Hilton, Pamela Andersson og Miley Cyrus på ferie i Norge?

attachicon.gifWork-pics2424.jpg

Hvis jeg kunne velge ville jeg såklart hatt samleie framfor å ha lasta ned noe som grunn til fengselsopphold hvis tiden var like lang...

Lenke til kommentar

 

Skjønner ikke helt hvordan det å "stjele" opphavsrettslig materiale og distribuere dette videre på nett er det samme som å være en pirat? Ser en tilbake i tid (ja og forsåvidt i disse dager nedi somalia) så er jo pirat forbundet med sjørøveri; altså en som gjør mer enn å stjele, men også utøver vold.

Jeg syns det burde hete noe annet, hvorfor kan det ikke bare kalles en tyv? det er vel det de fleste forbinder med de såkalte nettpiratene?

Hvis noen roper pirat til politiet og de kobler dette opp mot en riv ruskende gal fyr som voldtar, dreper og stjeler for å få fatt i "byttet" så er det jo ikke rart at de møter opp mannsterke.

 

Fordi det ikke er tyveri.

Sa ikke at det er tyveri, men generelt virker det som de fleste forbinder det å kopiere en film/mp3/etc med et tyveri. mener du det passer bedre med pirat da eller?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...