Gå til innhold

E-SPORT: So You Think You Can Cast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ikke litt uheldig å dømme noen basert på én kamp fra i fjor? Se heller på hva deltakerne faktisk gjør i konkurransen.

Joda, så mer enn en match. Kan hende at co-castinga hans med en jeg kunne sverget på så helt ut som Kristian Valen ikke var den beste matchen, men tviler på at han har endret personlighet og casting-måte radikalt siden ifjor. Uansett, måtte den beste vinne!

Lenke til kommentar

 

*snip*

Joda, så mer enn en match. Kan hende at co-castinga hans med en jeg kunne sverget på så helt ut som Kristian Valen ikke var den beste matchen, men tviler på at han har endret personlighet og casting-måte radikalt siden ifjor. Uansett, måtte den beste vinne!

 

Mener jeg hadde migrene denne dagen. Beklager dårlig cast. Jeg tar gjerne imot tilbakemeldinger, men da må det jo nesten være konstruktivt. ;)

EDIT: Etter litt mimring med winGr, kom vi fram til at dette var ByLAN i Bergen. Jeg skulle egentlig sitte på produksjonsdelen og måtte ta over for winGr på begynnelsen av dagen. Dette var jo da jeg nylig hadde våknet og var helt uforberedt for casting. Denne Kristian Valen var da Oliver 'Cals' Tellnes.

 

hvor er vendetta og warclown? har bare hørt om winGr og b0stark av disse folka.

*snip*

Og hvor er Vendetta??

Vendetta og warcl0wn er begge etablerte og modne castere som har bedre å gjøre (jobb/andre casts) enn å delta i en liten konkurranse som de ikke tjener noe på. :p

Hvis jeg får sitere gamer.no's tidligere artikkel (kilde: http://www.gamer.no/artikler/so-you-think-you-can-cast/161417 ) heter det som følger:

Alle vinnerne vil få alt de trenger for å gjøre karriere som spillkommentator. Vi sponser dem med utstyr og tilrettelegger for faglige utvikling blant annet gjennom opplæring og tips fra noen av verdens beste castere hos ESL.

For å legge til, fra den første artikkelen som dekket SYTYCC (kilde: http://www.gamer.no/artikler/so-you-think-you-can-cast/161115 )

Det betyr at vi vil legge stor vekt på personer vi mener har et potensiale, ikke nødvendigvis bare de som er best akkurat nå. Med andre ord oppfordrer vi uerfarne castingspirer til å søke.

Hadde warcl0wn eller Vendetta deltatt i denne konkurransen, hadde det ikke vært en konkurranse for de uerfarne. Det hadde vært en populæritets-konkurranse for de etablerte og erfarne som har hatt *mange* år fartstid innenfor yrket.

Endret av b0Stark
Lenke til kommentar

Mener jeg hadde migrene denne dagen. Beklager dårlig cast. Jeg tar gjerne imot tilbakemeldinger, men da må det jo nesten være konstruktivt. ;)

Beklager, her har du noe konstruktivt: En hovedkommentator skal snakke mest og holde styringa av de to casterne. Han/hun skal holde interessen på topp ved å kommentere handlingene til de to lagene og vise energi og entusiasme når action bryter løs. Han/hun skal også sørge for at det aldri blir helt stille, gjerne ved å småsnakke med den andre kommentatoren, men ikke la det gå på bekostning av å kommentere spillet.

 

Kan ikke si du denne dagen matcha denne beskrivelsen 100%. Mulig du kunne gjort det bedre som ekspertkommentator, da disse gjerne har en litt roligere personlighet, noe du helt klart har. Kort sagt: det hjelper ikke å ha fin stemme og introdusere med "mine damer og herrer" når innholdet ikke står helt til.

 

Får se hvordan konkurransen spiller ut, og lykke til uansett!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...