Gå til innhold

Spor av Blizzards hyllest til Robin Williams funnet i World of Warcraft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Blizzard gjør alt de kan for og håve inn noen siste penger på WoW ja, snakk om utnyttelse.

 

Hva i alle herrens dager babler du om?

 

 

Tror han mener at de gjør dette for at de skal få nye spillere eller no. Fans av Robin Williams kommer jo garantert til å bruke masse penger på WoW fordi de har lagt inn dette........

 

Så ja, hva babler han om? :hmm:

Endret av Dante's Inferno
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Blizzard gjør alt de kan for og håve inn noen siste penger på WoW ja, snakk om utnyttelse.

Hva i alle herrens dager babler du om?

Tror han mener at de gjør dette for at de skal få nye spillere eller no. Fans av Robin Williams kommer jo garantert til å bruke masse penger på WoW fordi de har lagt inn dette........

 

Så ja, hva babler han om? :hmm:

Hvem i all verden joiner et spill bare på grunn av 1 mobb.

Nei her var det fansen som ville ha det inn og de skal være glad for at Blizzard la det inn i dette hele tatt.

Lenke til kommentar

Blizzard gjør alt de kan for og håve inn noen siste penger på WoW ja, snakk om utnyttelse.

Altså, at Blizzard gjør dette vil selvsagt gi en del oppmerksomhet til World of Warcraft igjen (noe de uansett får med jevne mellomrom) og at omtale vi kunne gi noen nye abonnementer og kanskje få noen gamle til å hoppe på igjen er ikke usannsynlig, men jeg vil ikke tro det er snakk om noen prosentøkning av spillere. Et slikt tiltak vil også gi Blizzard litt "goodwill" fra folk som hører om dette.

 

Effekten av slikt er vanskelig å måle, men jeg tror nok at bedrifter som over tid gjør ting som gir dem "goodwill" blant forbrukerne kan tjene mye på det. Så den biten kan nok være verdt en del mer for Blizzard enn at de nok en gang får oppmerksomhet rundt spillet sitt.

 

Men, selv om man tjener på noe, så betyr det ikke at forventningene om dette er den utløsende grunnen til at man gjør det. Store selskaper er jo med rette kjent for å være noen kaldblodige og skruppelløse skapninger, men man må huske på at menneskene som jobber der nettopp er mennesker slik som deg og meg.

Tror du virkelig at det som skjedde var at noen sa: "Hei, hørte du om den skuespilleren som daua? Jeg fikk nettopp en idé om hvordan vi kan få noen ekstra abonnenter!" Det er sikkert noen bedrifter som har gjort akkurat dette, men jeg tror at de fleste syns at en slik handling er altfor nedrig.

 

Dessuten så har jo artikkelen over en forklaring og link til hva som hendte. En av WOW fansen foreslo at Blizzard skulle inkludere Williams i spillet og det ble fort et populært forslag. Deretter har Blizzard valgt å gjøre det. Veldig enkelt og greit egentlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ble skikkelig deppa av lese reddit tråden, så jævlig trist at en flott fyr som Robin Williams begår selvmord :cry:

Trist er det, men man kan også se slik på det. Sammenlignet med de fleste som plages av langvarig depresjon så har han fått mye ut av livet sitt. Han har ihvertfall gjort mye for å glede andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ble skikkelig deppa av lese reddit tråden, så jævlig trist at en flott fyr som Robin Williams begår selvmord :cry:

Trist er det, men man kan også se slik på det. Sammenlignet med de fleste som plages av langvarig depresjon så har han fått mye ut av livet sitt. Han har ihvertfall gjort mye for å glede andre.

 

Det er sant, en liten trøst er det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blizzard gjør alt de kan for og håve inn noen siste penger på WoW ja, snakk om utnyttelse.

For en vraksetning. Blizzard tjener fortsatt fett, har fortsatt nesten 2 millioner flere abbonenter enn noe annet MMO noensinne har hatt, og håver inn nærmere 100 millioner dollar i måneden på bare abbonementer, for ikke å snakke om alle forhåndsbetalingene de har fått for neste expansion. De gjorde ikke dette for penger, og de gjorde det i HVERT FALL ikke fordi de føler spillet holder på å dø.

 

Slo tanken deg i det hele tatt at utviklerne kanskje vokste opp med ham og savner ham de også?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Blizzard gjør alt de kan for og håve inn noen siste penger på WoW ja, snakk om utnyttelse.

Hva i alle herrens dager babler du om?

Tror han mener at de gjør dette for at de skal få nye spillere eller no. Fans av Robin Williams kommer jo garantert til å bruke masse penger på WoW fordi de har lagt inn dette........

 

Så ja, hva babler han om? :hmm:

Hvem i all verden joiner et spill bare på grunn av 1 mobb.

Nei her var det fansen som ville ha det inn og de skal være glad for at Blizzard la det inn i dette hele tatt.

Realzi is that you Sheldon Cooper? You clearly don't get sarcasm.

 

:)

Lenke til kommentar

 

 

Blizzard gjør alt de kan for og håve inn noen siste penger på WoW ja, snakk om utnyttelse.

For en vraksetning. Blizzard tjener fortsatt fett, har fortsatt nesten 2 millioner flere abbonenter enn noe annet MMO noensinne har hatt, og håver inn nærmere 100 millioner dollar i måneden på bare abbonementer, for ikke å snakke om alle forhåndsbetalingene de har fått for neste expansion. De gjorde ikke dette for penger, og de gjorde det i HVERT FALL ikke fordi de føler spillet holder på å dø.

 

Slo tanken deg i det hele tatt at utviklerne kanskje vokste opp med ham og savner ham de også?

Blizzard tjener fett fordi de har betalings-tjenester og en spill-filosofofi som innebærer det å låse opp game content, feks ved achievements eller raids, dette gjør at spillerne føler seg økonomisk bundet til spillet og sjansen for at de spillerne bytter spill er liten, fordi "jeg har brukt så mye tid på WoW og har så mye greier, om jeg switcher spill mister jeg alle greiene mine", det er samme grunn til hvorfor så mange nekter å bytte fra LoL, fordi de har brukt mye tid/penger på å låse opp game content.

 

Om du tror blizzard gjør ting fordi community foreslår det er du litt bak mål, Starcraft-communitiet foreslo chat channels i over 2 år før Blizzard gjorde noe som helst, mange klaget på WoW bugs i flere år før noe skjedde(jeg personlig skrev sikkert 100 klager om WSG gate bug på Alliance siden), men med en gang de ser muligheten til å tjene penger på å gjøre noe, da er det gjort på et par minutter, men som oftest når community vil gjøre noe så driter de fult beng i det, "the technology just isn't there yet".

 

Komme her og fortelle meg som har fulgt Blizzard siden 90-tallet at de gjør ting pga de føler det riktig er bare bullshit, hadde de villet gjøre ting riktig hadde de ikke solgt majoriteten av aksjene til Vivendi som er kjent for dårlige produkter og dårlig community relations.

 

ARGH, folk som påstår jeg ikke har peiling når jeg har vært med Blizzard i snart 20 år, men ja, du skal få lov til å white-knighte de, skal ikke bry meg mer.

Lenke til kommentar

 

 

 

Blizzard gjør alt de kan for og håve inn noen siste penger på WoW ja, snakk om utnyttelse.

For en vraksetning. Blizzard tjener fortsatt fett, har fortsatt nesten 2 millioner flere abbonenter enn noe annet MMO noensinne har hatt, og håver inn nærmere 100 millioner dollar i måneden på bare abbonementer, for ikke å snakke om alle forhåndsbetalingene de har fått for neste expansion. De gjorde ikke dette for penger, og de gjorde det i HVERT FALL ikke fordi de føler spillet holder på å dø.

 

Slo tanken deg i det hele tatt at utviklerne kanskje vokste opp med ham og savner ham de også?

Blizzard tjener fett fordi de har betalings-tjenester og en spill-filosofofi som innebærer det å låse opp game content, feks ved achievements eller raids, dette gjør at spillerne føler seg økonomisk bundet til spillet og sjansen for at de spillerne bytter spill er liten, fordi "jeg har brukt så mye tid på WoW og har så mye greier, om jeg switcher spill mister jeg alle greiene mine", det er samme grunn til hvorfor så mange nekter å bytte fra LoL, fordi de har brukt mye tid/penger på å låse opp game content.

 

Om du tror blizzard gjør ting fordi community foreslår det er du litt bak mål, Starcraft-communitiet foreslo chat channels i over 2 år før Blizzard gjorde noe som helst, mange klaget på WoW bugs i flere år før noe skjedde(jeg personlig skrev sikkert 100 klager om WSG gate bug på Alliance siden), men med en gang de ser muligheten til å tjene penger på å gjøre noe, da er det gjort på et par minutter, men som oftest når community vil gjøre noe så driter de fult beng i det, "the technology just isn't there yet".

 

Komme her og fortelle meg som har fulgt Blizzard siden 90-tallet at de gjør ting pga de føler det riktig er bare bullshit, hadde de villet gjøre ting riktig hadde de ikke solgt majoriteten av aksjene til Vivendi som er kjent for dårlige produkter og dårlig community relations.

 

ARGH, folk som påstår jeg ikke har peiling når jeg har vært med Blizzard i snart 20 år, men ja, du skal få lov til å white-knighte de, skal ikke bry meg mer.

Du høres veldig bitter ut! Jeg tror ingen her har sagt at Blizzard er noen engler, men du høres ut som du er overbevist om at alt de gjør er kun for å tjene penger, ingenting annet! Hvor sannsynlig er egentlig det? Det virker som om det i din virkelighets oppfatning kun finnes svart og hvitt. Folk er enten helt besatt av å tjene penger, koste hva det koste vil eller så er de kun opptatt av hva fansen ønsker uten økonomisk sans i det hele tatt. Men jeg kan si deg en ting, slik er det bare ikke!

 

Og det utrykket "white-knight", det er tåpelig internett utrykk som får folk til å ta deg mindre seriøst. Tilogmed på internett. Jeg vil anbefale deg å prøve å bruke norsk i en norsk samtale. Ihvertfall om betydningen av det du prøver å si er mulig å formidle på norsk.

Endret av Gother-Bit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Blizzard gjør alt de kan for og håve inn noen siste penger på WoW ja, snakk om utnyttelse.

For en vraksetning. Blizzard tjener fortsatt fett, har fortsatt nesten 2 millioner flere abbonenter enn noe annet MMO noensinne har hatt, og håver inn nærmere 100 millioner dollar i måneden på bare abbonementer, for ikke å snakke om alle forhåndsbetalingene de har fått for neste expansion. De gjorde ikke dette for penger, og de gjorde det i HVERT FALL ikke fordi de føler spillet holder på å dø.

 

Slo tanken deg i det hele tatt at utviklerne kanskje vokste opp med ham og savner ham de også?

Blizzard tjener fett fordi de har betalings-tjenester og en spill-filosofofi som innebærer det å låse opp game content, feks ved achievements eller raids, dette gjør at spillerne føler seg økonomisk bundet til spillet og sjansen for at de spillerne bytter spill er liten, fordi "jeg har brukt så mye tid på WoW og har så mye greier, om jeg switcher spill mister jeg alle greiene mine", det er samme grunn til hvorfor så mange nekter å bytte fra LoL, fordi de har brukt mye tid/penger på å låse opp game content.

 

Om du tror blizzard gjør ting fordi community foreslår det er du litt bak mål, Starcraft-communitiet foreslo chat channels i over 2 år før Blizzard gjorde noe som helst, mange klaget på WoW bugs i flere år før noe skjedde(jeg personlig skrev sikkert 100 klager om WSG gate bug på Alliance siden), men med en gang de ser muligheten til å tjene penger på å gjøre noe, da er det gjort på et par minutter, men som oftest når community vil gjøre noe så driter de fult beng i det, "the technology just isn't there yet".

 

Komme her og fortelle meg som har fulgt Blizzard siden 90-tallet at de gjør ting pga de føler det riktig er bare bullshit, hadde de villet gjøre ting riktig hadde de ikke solgt majoriteten av aksjene til Vivendi som er kjent for dårlige produkter og dårlig community relations.

 

ARGH, folk som påstår jeg ikke har peiling når jeg har vært med Blizzard i snart 20 år, men ja, du skal få lov til å white-knighte de, skal ikke bry meg mer.

 

Det virker som du prosjekterer kraftig her. Jeg sa ingenting om at Blizzard ikke liker penger. Det eneste jeg kommenterte på var din mening om at hyllesten til Robin Williams var gjort kun for penger. Jeg har også fulgt Blizzard i 20 år forresten, det gjør hverken din eller min mening om dette mer rett.

 

Jeg syntes også du er ganske sneversynt på hvorfor folk fortsatt spiller World of Warcraft. Selv sjekker jeg ut nesten hver eneste MMo jeg kan få klypene i. Noen er faktisk gøyere enn WoW, men grunnen til at jeg holder meg i Azeroth er at når jeg tester nye spill ender jeg som oftest opp med å gjøre det alene. I WoW har jeg fortsatt sosiale kontakter jeg har hatt i over 5 år. Tro det eller ei, det er antageligvis hovedgrunnen til at jeg fortsatt spiller.

 

Å kalle meg en "white knight" for det jeg skrev er bare latterlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...