Gå til innhold

PlayStation 4-suksessen har gjort Sony nervøse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror PS4 og sony må glede seg over stort salg, når de har muligheten.

Jeg venter heller til neste generasjon med mindre jeg får noe kupp til rundt 2000 kr for en konsoll.

Siden folk som sitter med PS3 har sikkert en del spill som blir verdiløse og ubrukelig på PS4.

 

Personlig syns jeg ennå maskinvaren er litt svak, kan jo håpe på Sony etterhvert vil tilby 1 TB harddisk eller 2 TB i fremtiden siden er kjent problem Xbox one og PS4 fort tar 15-30 GB lagringspass per spill, så da varer ikke 500 GB harddisk evig.

Lenke til kommentar

Tror PS4 og sony må glede seg over stort salg, når de har muligheten.

Jeg venter heller til neste generasjon med mindre jeg får noe kupp til rundt 2000 kr for en konsoll.

Siden folk som sitter med PS3 har sikkert en del spill som blir verdiløse og ubrukelig på PS4.

 

Personlig syns jeg ennå maskinvaren er litt svak, kan jo håpe på Sony etterhvert vil tilby 1 TB harddisk eller 2 TB i fremtiden siden er kjent problem Xbox one og PS4 fort tar 15-30 GB lagringspass per spill, så da varer ikke 500 GB harddisk evig.

 

Hei, det er bare å bytte ut harddisken selv. Sony har til og med en egen guide og hjelpeside som forklarer deg hvordan: https://support.us.playstation.com/app/answers/detail/a_id/5107/~/upgrade-ps4-hdd

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Tror PS4 og sony må glede seg over stort salg, når de har muligheten.

Jeg venter heller til neste generasjon med mindre jeg får noe kupp til rundt 2000 kr for en konsoll.

Siden folk som sitter med PS3 har sikkert en del spill som blir verdiløse og ubrukelig på PS4.

 

Personlig syns jeg ennå maskinvaren er litt svak, kan jo håpe på Sony etterhvert vil tilby 1 TB harddisk eller 2 TB i fremtiden siden er kjent problem Xbox one og PS4 fort tar 15-30 GB lagringspass per spill, så da varer ikke 500 GB harddisk evig.

 

du kan jo oppgradere harddiken selv så det vil nok ikke komme 1tb eller 2tb utgaver

 

<iframe width="1280" height="720" src="//www.youtube.com/embed/vbk2w1dcvNU?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Lenke til kommentar

Er klar over det ikke er så veldig vanskelig, men er verre å finne harddisker som er støttet gjerne på 2 TB.

 

Samsung M9T 2TB 9.5mm SATA 2.5 inch Internal Hard Drive - PS3/PS4 Compatible - FFP Packaging

 

Samtidig sitter man på en 500 GB så er så liten at den blir bare liggene i en hylle og ikke blir brukt, man kan jo bruke den i et USB3 kabinett men personlig sparer man noe tid å få det ferdig installert.

 

Man kan jo håpe at PS4 suksessen blir så bra at det ikke er så lenge til Playstation 5 kommer, eller at en del netttjeneste for kjøp av eldre PS3 spill nedlastinger gjør det mulig å spille gamle spill på PS4.

 

Man kan jo håpe på Playsation Now og native emulation for PS1 and PS2 games in the PS4

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Tror PS4 og sony må glede seg over stort salg, når de har muligheten.

Jeg venter heller til neste generasjon med mindre jeg får noe kupp til rundt 2000 kr for en konsoll.

Siden folk som sitter med PS3 har sikkert en del spill som blir verdiløse og ubrukelig på PS4.

 

Personlig syns jeg ennå maskinvaren er litt svak, kan jo håpe på Sony etterhvert vil tilby 1 TB harddisk eller 2 TB i fremtiden siden er kjent problem Xbox one og PS4 fort tar 15-30 GB lagringspass per spill, så da varer ikke 500 GB harddisk evig.

 

På ps4 kan du bytte ut harddisken, og på Xbox One van du bruke en ekstern en.

Lenke til kommentar

Er klar over det ikke er så veldig vanskelig, men er verre å finne harddisker som er støttet gjerne på 2 TB.

 

Samsung M9T 2TB 9.5mm SATA 2.5 inch Internal Hard Drive - PS3/PS4 Compatible - FFP Packaging

 

Samtidig sitter man på en 500 GB så er så liten at den blir bare liggene i en hylle og ikke blir brukt, man kan jo bruke den i et USB3 kabinett men personlig sparer man noe tid å få det ferdig installert.

 

Man kan jo håpe at PS4 suksessen blir så bra at det ikke er så lenge til Playstation 5 kommer, eller at en del netttjeneste for kjøp av eldre PS3 spill nedlastinger gjør det mulig å spille gamle spill på PS4.

 

Man kan jo håpe på Playsation Now og native emulation for PS1 and PS2 games in the PS4

 

det å finne 2.6" HDD er ikke så fryktelig vanskelig. Det finnes ingen krav til merke, ei heller noen proprietær teknologi.

Eneste kravene sony har er:

"PS4 is equipped with a 5400 RPM SATA II hard drive. Users can choose to install a new hard drive so long as it complies with these standards, is no thicker than 9.5mm, and is larger than 160GB."

 

Disken som allerede står i PS4 er det vel Seagate som produserer. Den støtter for øvrig også SSD.

 

Så det å finne "kompatible" harddisker er slettes ikke vanskelig, med mindre du ikke vet hva du ser etter, da selvfølgelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tja, det merkeligste er kanskje at rent spillmessig så må PS4 og Xbone være de to likeste konsollene som noensinne er utgitt, så man må velge konsoll basert på andre faktorer enn hvilke spill man vil ha. Det er ganske uvant og faktisk nokså kjedelig for en som har vokst opp med kampen mellom Nintendo, Sega og Sony og de radikalt forskjellige spillbibliotekene man fikk ved valg av konsoll. Hvorfor skal man velge Sony i stedet for Xbone? Ikke vet jeg, med mindre man er svært interessert i de ytterst få eksklusivene. Jeg kommer til å kjøpe PS4, men det er pga. ren, inngrodd merkevarelojalitet fra PS1 sine dager.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tenk å bruke så mye penger på en konsoll som bare har et indiespill som hadde fungert på en 10 år gammel PC å slå i bordet med.

 

Skjønner godt at Sony er nervøse. Det er liten tvil om at det ikke er mange fanboys igjen de kan selge konsollen til. De har hatt flaks fordi Microsoft har surret det så til for seg selv, så de har stjålet en del salg derfra. De kan se veldig langt etter gamere med et så stusselig spillutvalg. Tror Valve ler seg i hjel av denne konsollgenerasjonen.

Lenke til kommentar

Tja, det merkeligste er kanskje at rent spillmessig så må PS4 og Xbone være de to likeste konsollene som noensinne er utgitt, så man må velge konsoll basert på andre faktorer enn hvilke spill man vil ha. Det er ganske uvant og faktisk nokså kjedelig for en som har vokst opp med kampen mellom Nintendo, Sega og Sony og de radikalt forskjellige spillbibliotekene man fikk ved valg av konsoll. Hvorfor skal man velge Sony i stedet for Xbone? Ikke vet jeg, med mindre man er svært interessert i de ytterst få eksklusivene. Jeg kommer til å kjøpe PS4, men det er pga. ren, inngrodd merkevarelojalitet fra PS1 sine dager.

Ja, og når alle de gode spillene kommer til begge trenger man bare 1 av de og.

De skulle bare slått seg sammen som Nintendo og Sega haha.

Lenke til kommentar

Tenk å bruke så mye penger på en konsoll som bare har et indiespill som hadde fungert på en 10 år gammel PC å slå i bordet med.

 

Skjønner godt at Sony er nervøse. Det er liten tvil om at det ikke er mange fanboys igjen de kan selge konsollen til. De har hatt flaks fordi Microsoft har surret det så til for seg selv, så de har stjålet en del salg derfra. De kan se veldig langt etter gamere med et så stusselig spillutvalg. Tror Valve ler seg i hjel av denne konsollgenerasjonen.

Er da plenty med gode spill som kommer i vinter og neste år.

Lenke til kommentar
Ja, og når alle de gode spillene kommer til begge trenger man bare 1 av de og.

 

De skulle bare slått seg sammen som Nintendo og Sega haha.

 

Og det er jo et problem, for det betyr at en av konsollene er overflødig. Det er mange som kjøpte både PS3 og 360, men hvis det ikke lenger har noen hensikt vil enten Sony eller MS tape stort på det. Det kan se ut som det blir MS.

Lenke til kommentar

Noen som har skjønt hvorfor Nintendo kalte oppfølgeren til Wii for Wii U? Det høres utvilsomt ut som unødvendig tilleggsutstyr...

Nå har ikke toget gått for noen av konsollene riktig ennå, for det er noen eksklusive titler som kommer. Selv har jeg skikkelig lyst på nye Zelda-spillet, og MarioKart ser gøy ut. Det forsvarer innkjøp av den konsollen. PS4 har jeg.

 

 

Når det gjelder ny harddisk på PS4: er det som med PS3 at man kloner gammel harddisk til USB-disk og gjenoppretter til den nye harddisken? Har ikke lyst til å miste alle savegames, og orker ikke laste ned alle spillene på nytt... Hadde vært kjekt med etpar TB lagring

Lenke til kommentar

Vel, eier man en PS4 eller en Xbone er det fortsatt en grunn til å kjøpe Wii U hvis man vil spille Nintendos egne spill, og mange av titlene deres til Wii U er veldig gode. Men å eie både en PS4 og Xbone derimot...

 

Enig i at Wii U er et forferdelig navn. Jeg trodde det var et tilleggsutstyr i flere måneder etter at den kom ut.

Lenke til kommentar

 

Man kan jo håpe at PS4 suksessen blir så bra at det ikke er så lenge til Playstation 5 kommer, eller at en del netttjeneste for kjøp av eldre PS3 spill nedlastinger gjør det mulig å spille gamle spill på PS4.

 

 

Vanskelig å si angående PS5, tenker man må ned på 10nm før det er vits med noen ny chip/maskin?? går jo ikke akkurat fort med krympingen hos AMD nå om dagen. men kan være lov å håpe på en PS4.1

eller noe om et års tid med oppdatert lagring, det er rett og slett sløvt/rart at det ikke er noen særlig vits å sette inn en SSD. så nytt hovedkort med M.2 stemmer jeg for :)

 

 

På en annen side er det nok mye enklere nå som allt er "pc basert" så det kan for bare gå noen år.

 

Kan vel ikke være noe vanskelig for såny å lage en PS3 emulator?

 

Når det er sakt så er PS4 en sykt fin maskinm passe stor, stille, god PAD og Fin pris

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...