Gå til innhold

Kommentar fra innholdsansvarlig for Diskusjon.no: 4 tiltak for en mer ryddigere digital valgkamp

Foto

GUIDE: Windows' hjemmegruppe: (Ekstra)

4 svar i denne tråden

#1 Cthulhu

Cthulhu

Bruker

• Teknisk Ukeblad Media AS
  • 1 584 innlegg
  •   26. mars 2001

Skrevet 20. august 2014 - 17:01

hjemmeserver_1.300x169.jpg

Kom i gang med hjemmegruppa i Windows.

GUIDE: Windows' hjemmegruppe: (Ekstra)
  • 0

Vegar Jansen
Journalist, Tek.no

#2 Gravitass

Gravitass

Bruker

• Medlemmer
  • 1 320 innlegg
  •   2. mars 2011

Skrevet 20. august 2014 - 18:03

min pc med Windows 7 vil ikke dele filer med PS3 via kablet nettverk, bare via trådløst, noen som har en fiks? :)
  • 0

#3 Simen1

Simen1

Bruker

• Medlemmer
  • 76 175 innlegg
  •   20. september 2001

Skrevet 20. august 2014 - 20:32

En stor ulempe med hjemmegrupper er at dette er en funksjonalitet som kun er bakt inn i Windows 7 og Windows 8. Har du da en datamaskin med Mac, Linux eller en eldre versjon av Windows, vil ingen av disse kunne være med på hjemmegruppe-delingen.

Da fungerer det vel ikke med Android, Chrome eller iOS heller.

Lurer på når Microsoft skal skjønne at nøkkelen til suksess ligger i kompatibilitet også hos sine "fiender". For alle som ikke er gift med Microsoft på alle bauger og kanter så vil det være mer fornuftig å styre unna microsofts hjemmegruppe, eller microsoftbobla om du vil.

• 2

#4 Lasse Nessøe

Lasse Nessøe

Bruker

• Medlemmer
  • 323 innlegg
  •   12. juni 2013

Skrevet 21. august 2014 - 11:52

Min erfaring er at dette fungerer meget dårlig. Savner gode gamle dager hvor man bare delte de mappene man ønsket og vips hadde man tilgangen fra andre maskiner i samme nett. Prøvd å sette opp homegroup men ente med at jeg bare bruker Cloudtjenester som syncer innholdet til alle enheter og maskiner. Mindre jobb og lettere å administrere.
  • 1

#5 Cosmo7

Cosmo7

Bruker

• Medlemmer
  • 44 innlegg
  •   19. februar 2007

Skrevet 21. august 2014 - 13:49

Synes hele homegroup opplegget var fryktelig lite fleksibelt. Bruker derfor "gammeldags" nettverksdeling istedenfor. :)
  • 0

0 bruker(e) leser denne tråden

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere