Gå til innhold

TEST: Garmins treningsklokke har «alt»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mineralglass ? sikker på dere ikke mente safirglass ? mineralglass er ikke egnet til bruk der man skal unngå riper i glass, vertfall ikke optimalt.

 

Alle dykkeklokker jeg har hatt fra rolex,jlc osv har hatt safirglass.

 

Hei, Garmin oppgir selv at det er mineralglass: "f?nix 2 kombinerer et stålforsterket deksel i termoplast med en beskyttende, kurvet mineralglasslinse slik at enheten tåler støt og er ripebestandig. ". Men som du sier, selv om mineralglass brukes i mange klokker er det ikke like ripebestandig som safirglass. Det finnes mineralglass i mange ulike kvaliteter, og glassene herdes for å gjøres mer ripesikre. Gorilla Glass, et såkalt "ripesikkert" glass som brukes i mange telefoner, er såvidt jeg vet også et mineralglass som er herdet (hvis noen har opplysninger om annet, så si ifra ? det var ikke så mye informasjon jeg fant om dette i farten). Glasset er hardere enn f.eks. stål, og lar seg dermed ikke ripe av det, mens hardere materialer kan lage riper.

 

Klokken er brukt flere ganger i uken i noen uker, fra rundt midten av juli ? og så langt ser glasset helt ripefritt (som ny) ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

mineralglass ? sikker på dere ikke mente safirglass ? mineralglass er ikke egnet til bruk der man skal unngå riper i glass, vertfall ikke optimalt.

 

Alle dykkeklokker jeg har hatt fra rolex,jlc osv har hatt safirglass.

Hei, Garmin oppgir selv at det er mineralglass: "f?nix 2 kombinerer et stålforsterket deksel i termoplast med en beskyttende, kurvet mineralglasslinse slik at enheten tåler støt og er ripebestandig. ". Men som du sier, selv om mineralglass brukes i mange klokker er det ikke like ripebestandig som safirglass. Det finnes mineralglass i mange ulike kvaliteter, og glassene herdes for å gjøres mer ripesikre. Gorilla Glass, et såkalt "ripesikkert" glass som brukes i mange telefoner, er såvidt jeg vet også et mineralglass som er herdet (hvis noen har opplysninger om annet, så si ifra ? det var ikke så mye informasjon jeg fant om dette i farten). Glasset er hardere enn f.eks. stål, og lar seg dermed ikke ripe av det, mens hardere materialer kan lage riper.

 

Klokken er brukt flere ganger i uken i noen uker, fra rundt midten av juli ? og så langt ser glasset helt ripefritt (som ny) ut.

 

 

Da er det sikkert forsterket mineralglass som du selv kommer fram til, seiko bruker vist dette i sine dyre klokker.

 

V800 fra Polar er som dere kom fra til et bedre alternativ uansett, er den jeg vurderer kjøpe den har vel også Gorilla glass :)

Lenke til kommentar

V800 fra Polar er som dere kom fra til et bedre alternativ uansett, er den jeg vurderer kjøpe den har vel også Gorilla glass :)

 

Har en V800 og er veldig fornøyd med den. Har ikke brukt klokke på 15 år, og føles ikke rart å ha den på armen. Kjappe menyer og rimelig rask i gang. Men, android appen til polar virker ikke mot den ennå, så du må synce den via usb-kabelen for å få dataene over på nettet. Rask å lade, så jeg trenger ikke ha den liggende lenge før den er oppladet, og batteriet varer lenge på en lading.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

V800 fra Polar er som dere kom fra til et bedre alternativ uansett, er den jeg vurderer kjøpe den har vel også Gorilla glass :)

Har en V800 og er veldig fornøyd med den. Har ikke brukt klokke på 15 år, og føles ikke rart å ha den på armen. Kjappe menyer og rimelig rask i gang. Men, android appen til polar virker ikke mot den ennå, så du må synce den via usb-kabelen for å få dataene over på nettet. Rask å lade, så jeg trenger ikke ha den liggende lenge før den er oppladet, og batteriet varer lenge på en lading.

 

 

Høres ut som noe jeg må anskaffe meg :)

Lest mye positivt om den, er vel kun prisen noen er ikke er helt fornøyd med, men sånn er det med alt kvalitet koster.

Lenke til kommentar

Denne klokken har vært på markedet i over et halvt år alt.

 

Vi er fullstendig klar over det, men flere lesere etterlyste en test av den etter at vi nylig testet blant annet Polar V800 og TomTom Runner Cardio. Derfor tok vi kontakt med produsenten for å få lånt et testeksemplar, slik at vi kunne sette produktet opp mot de andre toppmodellene.

Lenke til kommentar

 

Denne klokken har vært på markedet i over et halvt år alt.

 

Vi er fullstendig klar over det, men flere lesere etterlyste en test av den etter at vi nylig testet blant annet Polar V800 og TomTom Runner Cardio. Derfor tok vi kontakt med produsenten for å få lånt et testeksemplar, slik at vi kunne sette produktet opp mot de andre toppmodellene.

Det hadde også vært morsomt med en test av Garmin 620, føler vel at den er mer i konkurranse med Polar V800 enn det Fenix 2 er. Har selv Garmin 620, den er i hvert fall bedre enn Fenix 2 på de punktene dere har som negativt på denne. 620 er imidlertid mer rettet mot jogging, den har vel ikke alle multisportsfunksjonene som Fenix 2, men fungerer veldig bra til "vanlige" idrettsaktiviteter som jogging og sykling.

Lenke til kommentar

Hvorfor har du ikke sammelignet denne med Suunto Ambit 2 (evnt. Ambit 3 som er like rundt hjørnet)? Det er vel en klokke som er mer i direkte konkurranse med Fenix2 enn noen av de andre du nevner? Ambit er en penere klokke som også har vunnet design priser, i tillegg til at den tilbyr alt det Garmin gjør, men er raskere.

Lenke til kommentar

Har hatt både Suunto Ambit førsteversjonen, Garmin Fenix og nå Fenix2. Tidligere diverse Polarklokker uten gps. Foretrekker Garmin sine klokker. Mens Polarklokken er en dedikert treningsklokke, er Fenix2 en ABC klokke med dertil hørende avanserte treningsfunksjoner. Anbefaler klokken, er meget fornøyd. Enig med en annen i tråden, hadde vært mer naturlig å sammenligne v800 med Garmin Forerunner 620.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...