Gå til innhold

Se hvor god spillgrafikken snart blir


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel seriøst syns jeg ikke dette var veldig impronerende.

Men muligens youtube ikke klarer få få frem alle detaljene siden trærene ser veldig uskarpe ut på høyere oppløsning, så hadde dette blitt konvertert til 8k UHDTV eller 4k ultra hd grafikk så ville det blitt mye bedre.

 

http://www.youtube.com/watch?v=i9IFwJrEWBQ

 

Konsollene gjør det bra faktisk på grafikk, men problemet er maskinvaren er så svak, så den vil nok slite når oppløsningen blir høyere en full HD.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bladene faller ut av veggen og virker som de har fallskjerm, og den store boksen som i den andre videoen har tydeligvis ikke masse, så der går grenene gjennom.

Har ikke noe med grafikk å gjøre. Grafikk betyr her hvor pent man klarer å rendre polygonene, ikke hvor bra designerne klarer å sette sammen en scene. At blader går gjennom veggen er jo kun designeren's feil. Og dersom man ønsker at de kolliderer med veggen, altså at de ikke går gjennom, da snakker vi fysikkmotorer, som er noe helt annet enn grafikkmotorer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bladene faller ut av veggen og virker som de har fallskjerm, og den store boksen som i den andre videoen har tydeligvis ikke masse, så der går grenene gjennom.

Disse videoene er tester laget av en bruker og er ikke offisielle. Jeg er helt sikker på at bladene kunne sett bedre ut hvis de hadde blitt behandlet på riktig måte.

Endret av mrZnote
Lenke til kommentar

Det var svært bra lyssetting, men det er når man putter på annen aktivitet enn bare rette vegger og noe fallende løv at det sliter. Jeg tror ikke dette er realistiske gjengivelser med full spillaktivitet og flere objekter på settet.

10 år fram, og vi har dette i full skala generert med to viewpoints (3D/Oculus/etc. ).

Lenke til kommentar

Jeg ser for meg at Unreal Tournament 4 kommer til å ha en nokså brukbar grafikk når utviklerne får tid til å fokusere på teksturer osv.

 

Unreal Tournament 4 kommer ikke til konsoll i første omgang, noe som bør være en bra ting for the PC Gaming Masterrace som er bekymret for amputert grafikk pga peasant consoles :tease:

Lenke til kommentar

Det var vel heller ikke modelleringen av tre-fysikken som var poenget her, men den (utmerkede) lyssettingen. Realistiske indirekte lys/skygge-effekter er en av disse subtile tingene som får alt til å se mer "ekte" ut, og akkurat der var dette ganske imponerende.

Og sånn angående konsoller - såvidt jeg kan se er PS4 grovt sett like kraftig som PCen dette kjørte på?

Endret av Djn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kunne ikke se noe som imponerte noe her men. Jeg er mer interessert i fin natur enn fine bygninger, og de trærne så ikke bra ut i mine øyne.

 

No offense, men da vet du ikke hva du skal se etter.

 

Bladene var ræva, og reduserte utvilsomt helhetsinntrykket, men å lage bedre blader er ikke noe stort problem.

 

Det som er viktig å få med seg fra disse videoene er hvor utrolig realistisk lys/skygge-effektene er, og samt kvaliteten på overflatene. Dette er rendringskvalitet som for ikke mange år siden var reservert supertrege produksjonsrendrere, og bare ble brukt av filmindustrien.

 

Så fort noen gode designere lager realistiske modeller og teksturer så vil du kunne få utrolig realistisk grafikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...