Gå til innhold

Apple tar patent på mus som kjenner hvor hardt du trykker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen må for h******* se å få slutt på dette tullet. Dette er et konsept jeg har tenkt på i over 10 år, og jeg har hørt flere små barn komme med forslaget å lage musen trykksensitiv "som på xbox skyteknappene". Jeg har også sett folk modde datamus med trykksensitivitet til bruk i spill, så Apple har for ffff ikke funnet på noe nytt.

 

Snakk om å hindre utvikling i verden. Blir gal av å lese dette!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Noen må for h******* se å få slutt på dette tullet. Dette er et konsept jeg har tenkt på i over 10 år, og jeg har hørt flere små barn komme med forslaget å lage musen trykksensitiv "som på xbox skyteknappene". Jeg har også sett folk modde datamus med trykksensitivitet til bruk i spill, så Apple har for ffff ikke funnet på noe nytt.

 

Snakk om å hindre utvikling i verden. Blir gal av å lese dette!

PS2 hadde de også.

Lenke til kommentar

Når man har datamuser, som registrerer klikk, og tegnebrett, som registrerer press/klikkstyrke, og datamuser som virker som penner (altså at de er trådløse og batteriløse og kan brukes på tegnebrett til penner) så blir det å lage muser som er trykkfølsomme en naturlig utvikling, og ikke noe det burde være mulig å ta patent på.

 

Mulig det, men ville "burde ikke være mulig å ta patent på" holde i en patentsak, dersom Apple faktisk lager en slik mus uten å forsøke å patentere mest mulig, og senere blir saksøkt av noen som har tatt ut et generisk patent på noe mer eller mindre beslektet? Slik dagens virkelighet er for Apple og andre store selskap, så må de forholde seg til at man patentere alt mulig, eller risikere å bli saksøkt av både patenttroll, og kreti og pleti...blame the system.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...