Gå til innhold

Snakker om å droppe «Internet Explorer»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner hva en navneendring skal gjøre godt for.

Bruker Explorer og Chrome litt om hverandre, og kan ikke skjønne at Internet Explorer skal være noe belastet navn.

 

At Explorer er mye dårligere enn Opera og Chrome er jo bare en gigantisk overdrivelse..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Skjønner hva en navneendring skal gjøre godt for.

Bruker Explorer og Chrome litt om hverandre, og kan ikke skjønne at Internet Explorer skal være noe belastet navn.

 

At Explorer er mye dårligere enn Opera og Chrome er jo bare en gigantisk overdrivelse..

 

eksplorer er dårligere på noen måter, og bedre på andre, sånn er det bare.

 

men før var det noe helt anet, da var internet eksplorer dårlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare bytte ut programmererne og lage noe nytt og sykdomsfritt. Gjerne de må bruke andre programmeringsverktøy? Andre programmeringsrutiner og ta seg bedre tid til feilsøking.

 

Et nytt navn betyr ingen forskjell i praksis.

 

Microsoft blir til alltid Microsoft, så det nytter ikke å endre navn på kun et belastet produkt. Jeg hater ikke Internet Explorer, det er riktigere for min del ihvertfall å si:

 

Jeg misliker sterkt hele Microsoft :green:

 

 

Tipper at det blir noe med "Bing" eller "One" om de bytter navn en gang.

 

 

Bada bing. Big BIG bada One

 

Bada BOOOOM

 

 

 

Endret av G
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Synes ikke IE11 er så verst. Bruker ikke det til vanlig selvfølgelig, men det er langt i fra en dårlig nettleser. Hadde jeg hatt en pistol mot hodet og måtte velge mellom f.eks. IE og Firefox, så hadde det blitt Microsoft sin.

Lenke til kommentar

Selv har jeg utrolig nok byttet fra Google Chrome til Internet Explorer 11 på min stasjonære med Windows, syntes Google Chrome blir dårligere og dårligere for hver nye versjon og for utenom synkronisering mellom Chrome på flere enheter så har jeg ikke et eneste argument for å fortsette å bruke Chrome lenger..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnen til at IE blir hakket på så mye er at de tar nattesøvnen fra utviklere som designer nettsider. Og selv i versjon 11 så må dem designe nettsiden delvis på nytt for internett explorer brukerne.

 

Navneskifte vil nok hjelpe litt. Det setter en bedre standard enn IE gjør idag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Nå vet jeg ikke helt om jeg har misforstått eller dere, men når jeg leste hadde de bare spøkt litt om ulike navn da de ikke har noe å si ettersom at det er markedsføringsavdelinga som bestemmer om IE skal bytte navn eller ikke. Regner med at dere har lest Reddit tråden mer grundig enn meg og kan svare på dette.

Lenke til kommentar

Jeg tror det store flertallet er ganske bevisstløse når det gjelder valg av browser, og IE's dominans tidligere skyldtes at det fulgte med Windows. Det gjør det fortsatt, men Google reklamerer for Chrome på hjemmesiden sin som fryktelig mange brukere er innom jevnlig, og det ville være rart om det ikke hadde en effekt. Et annert moment er at veldig mange nå surfer fra nettbrett og mobiler, og der er MS og IE dårlig representert. At IE er dårlig er det nok først og fremst datainteresserte som hevder, og har fått med seg.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Gamle versjoner av Internet Explorer var så elendige at jeg knapt orket å bruke den.

De første jeg gjorde når jeg satte opp en ny PC var å starte IE, og laste ned Firefox.

Det var eneste gangen jeg brukte IE.

 

friends-dont-let-friends-use-ie.png

 

Jeg måtte selvsagt gjøre mindre datakyndige familiemedlemmer oppmerksomme på fordelene med Firefox.

 

 

Etter Internet Explorer 9 er det ikke lengre like viktig å fraråde IE.

Jeg bruker den lite selv. Jeg har prøvd, og den OK. Men jeg ender alltid opp med Firefox.

 

IE har virkelig forbedret seg. Jeg anbefaler fortsatt Firefox hvis noen spør, men det er ikke så viktig.

 

Jeg ser ikke vitsen med å bytte navn.

De som har fått med seg at gamle IE er elendig, har sannsynligvis også fått med seg at nyere versjoner er OK.

Og de som er så lite datakyndige at de bare trykker på den blå e-en, blir neppe klokere av at den bytter navn. Kanskje de bytter logo også, for å gjøre forvirringen komplett.

 

Min mening er at navn og logo kan være som før, og MS bør konsentrere seg om å gjøre produktet bedre.

 

 

 

Et litt skummelt faktum er at vi trenger IE for å opprettholde mangfoldet på nettet.

Webkit er i ferd med å overta tronen som "de facto standard", som IE hadde tidligere.

Nesten alle alternative nettlesere er baset på Webkit, eller avarten Blink.

Chrome, Opera, Maxthon, Safari, Dolphin...

 

Det er viktig at nettsider følger vedtatte HTML-standarder.

Ikke at de bare lages for å virke i de mest populære browsere på markedet.

Altså må vi ha mangfold.

Webkit er open source, men likevel bør det ikke ha en for stor markedsandel.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...