Gå til innhold

Nye sprell for Might & Magic-seriens helter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heroes VI var blasst. Er stor fan av Heroes of Might and Magic serien, og sjølv om levlingsystemet i VI er meir "balansert" (med tanke på mindre tilfeldigheitar av kva ein kan velgje når ein levlar), så mista det litt av sjarmen. Synest det var heilt greit at dei forsøkte med eit nytt system, men dei tidlegare systema er meir underhaldande og tru mot serien. Synest dei verkeleg var inne på noko i V, med ekspansjonen Tribes of the East.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Til nå er det HOMM5 ToE som er det beste spillet i serien. Etter å ha spilt det, har jeg ikke klart å gå tilbake til HOMM3 igjen.

 

Sjeldne resurser er i hvert fall tilbake - bra! Litt skeptisk til to champion units. Håper ikke vi må velge en av dem, som i HOMM4. Vel, vel, vi får se hvordan dette utvikler seg. Har håp om at Limbic kan få til noe bedre enn det rotet Black Hole etterlot seg med MMH6.

Lenke til kommentar

Var mye som var gale med Heroes 6...likte ikke at de hadde mindre resurser, at alle resurser og bygninger ble kontrollert av en bygning, at AI cheated på campaign (noe som gjor at enkelte brett tok alt for lang tid), multiplayer var gørrkjedlig siden vi ikke fikk se kampene til de vi spelte i lag med..

Lenke til kommentar

Dette er uten tvil min favoritt serie gjennom tidene. Heroes 3 er natruligvis min store favoritt i serien, og jeg håper de nå har lært og går tilbake til røttene og tar med de beste elementene fra de første spillene i serien. Og for all del, denne gangen håper jeg klarer å få til en random map generator igjen. Det er en av de tingene som gjorde at jeg loggført ganske mange hundre timer på H3.

Lenke til kommentar

Det er kommet en preview på tysk allerede: Gamestar

En oppsummering av de viktigste nøkkelpunktene fra Heroescommunity:

- they only have money for 6 factions
- the two loosing faction won't come as dlc
- townscreens confirmed, every building will be shown
- 7 ressources (the new ressources won't be named sulfur, gems and quicksilver because those don't fit Ashan)
- you won't be able to change a town to another faction after you conquered it (no town conversion)
- no global growth
- caravans are back
- warmachines are back (ballista, first aid tent and catapult are mentioned)
- 7 nonlinear campaigns with 4-6 maps each
- you can do the last campaign of the game whenever you will, but this will result in an increased difficulty because you missed things from the other campaigns
- the skillsystem is a skillwheel as in H5
- you have to choose which of the two champion creatures you want to build (similar to H4)
- the current interface is a prototype and not final
- there will be more objects (especially obstacles) on the battlefield
- the game uses the Unreal Engine 3
- an editor will be shipped with the game


Mange gode nyheter her!

Endret av -=PRO=-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare lage en nesten identisk remake av HoMm3, bare oppdatert grafikk og litt balansering, samt nye items o.l?

De sa de skulle tilbake til røttene med 6'ern, noe som selvfølgelig var løgn. Kan nesten virke som om de som lager spillene, ikke har spilt nr 2 og nr 3, som var knallbra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heroes 3 var knall bra, det var også 5. Begge spillene er gode på sine måter, 5'eren var ikke god før man fikk alle ekspansjonene inn, men da var spillet riktig så fornøyelig. Jeg har forsøkt gang på gang å like IV og VI, men begge er totalt uinspirerte spill som ikke gir meg følelsen av et Heroes spill i hele tatt. Krysse fingrene for dette, kan bli bra, kan bli dårlig. Satse på at de klarer å få det til å gå litt kjappere enn 5'eren går når man spiller mot pc'en, for med 7 motstandere bør man virkelig være tålmodig...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Selv om det er litt off-topic, så siterer jeg meg selv angående H3 vs H5 fra tiden før Heroes 6. Det spillet viste seg å være elendig, men vi får håpe 7-en leverer. Oddetallsversjonene ser ut til å være de beste :)

Jeg har lagt merke til at hver gang det er snakk om Heroes så trekkes det frem at 3-en er den beste utgaven og at de andre bare er søppel. Jeg har spilt HOMM3 i utrolig mange timer. Har rundet Campaign to ganger, og spilt gjennom alle single-player missions på alle utvidelsene. Spilte for det meste på 130%, men gikk etter hvert over til 160%. Uansett hvor god du blir, så er det alltid utfordrende.Mange som har spilt 3-en vil ikke ha flere spill i serien fordi det er et "perfekt" spill. Vel, ikke helt. Jeg har noen punkter å trekke fram:
- Mangler en "kjøp alle"-knapp. Etter hvert når du skal kjøpe creatures hver eneste uke i mange forskjellige byer så blir du temmelig lei av å måtte kjøpe hver eneste en hver eneste gang!
- Ingen caravans
- Slow og haste er overpowered (har du begge på ekspert så har du et solid overtak allerede der).
- Town portal med ekspert earth magic er totalt overpowered.
- Dårlig balanserte lag (Stronghold var elendig, og Rampart også, selv om Rampart var dugelige til å forsvare en borg).
- Skillsystemet var mangelfult (hvis du ville reise langt på sjøen, så måtte du bruke en hel skill på dette. Enlightenment er også en verdiløs skill. Også håpløst at du måtte ha wisdom uansett hvilken fraksjon du var for å lære magi).

Jeg husker at det var en del andre ting som irriterte meg når jeg spilte, men kommer ikke på alt nå. Er blitt en stund siden. Men taktikken varierte ikke så veldig fra lag til lag.

HOMM4 likte jeg ikke i det hele tatt. Prøvde det en periode, men sluttet, da det ikke føltes det samme.

HOMM5 har jeg spilt veldig mye, og begynner å nærme meg et likt antall timer som 3-en. Faktisk synes jeg 5-en har bedre spillbarhet, mer taktikk og generelt er et bedre spill. Det har kanskje ikke samme følelsen som 3-en (men det kommer nok mer av nostalgi), men en del ting er forbedret.
Har kommet gjennom campaign og single player banene på alle utvidelsene her også. Det er mange gode timer å se fram til. Med den siste utvidelsen så blir spillet mye mer helhetlig, men det kan være verdt å installere 3.1 patchen i tillegg.

5-en retter på en del av disse tingene, men har også sine mangler. Likevel er det mange flere forbedringer for min del:
+ Kjøp alt - knapp
+ Caravans, pluss at creature dwellings samler opp, så du går ikke glipp av folk om du ikke kjøper hver uke
+ Et utvidet og mye bedre skill-system. Mye mer frihet til å tilpasse din hero
+ Lagene er ikke bare en bestemt borg med bestemte creatures, men det innebærer en spesiell spillestil også. Dette skaper variasjon. På H3 kunne du ha nesten samme stil uansett lag.
Nå er det ikke bare Necromancers som har en spesiell greie, men alle har sin ting, som er gode på sin måte. Hver gang du fullfører en campaign så tenker du "dette laget var det beste", så spiller du ferdig neste, og tenker det samme igjen.
+ Ikke så mange tydelig overpowered spells (feks er town portal er lvl 5, og kan bare teleportere til nærmeste by, slow og haste fungerer som de skal på grunn av initiative-systemet).
+ Progress bar - du kan se handlingsrekkefølgen i kampen
+ Alle har tactics i begynnelsen - du kan plassere folken der du ønsker, dele opp stacks, og velge å ikke ha med noen i kampen. Dette gir mange flere taktiske muligheter.
+ Se hvor mange du kan drepe før du angriper. Nå trenger du ikke lenger ha med kalkulatoren og regne det ut selv.
+ Viser hvor stor trussel fiender er - dette er nyttig dersom en ikke er så kjent med alle folkene, og lurer på om en pack med bloodeyed clyclops er en lett fiende eller ikke.
+ Alternative oppgraderinger - dette likte jeg ikke i begynnelsen, men etter hvert er det ikke så gale. Det åpner for helt nye muligheter når det gjelder taktikk, og gir enda mer variasjon. Det er heller ikke slik at en oppgradering "alltid" er best, slik som på 4-en.
+ Hero kan gjøre mer enn bare kaste spell - det gjør heroer på might-orienterte lag mer nyttige, og du kan fortsatt gjøre ting selv om du er tom for mana.
+ Abilities utenom spells. Egenskaper som heroen kan lære seg som ikke koster mana, men som ofte er unike for hvert lag. Gir også større muligheter i kamp.
+ Artifacts fra samme serie gir ytterligere bonuser når du har flere av dem (du får ikke bare èn super-artifact når du har alle sammen, men jo flere du har, jo større bonus får du). Enkelte artifacts gir også bonuser bare til ett lag.
+ Spellcasting-creatures blir mer vanlig, og de har et større utvalg av spell og du kan selv velge hvilket du vil bruke. Ikke bare random spells, selv om det også finnes.
+ Bedre grafikk. H3 er nostalgisk, men forferdelig å spille på høy oppløsing.
+ Forskjellig størrelse på creatures. Små tar opp en rute, store tar opp fire. Det gir helt nye muligheter når det kommer til å beskytte dine egne folk, blokkere veien for andre osv.

Sikkert flere ting som jeg ikke kommer på i farten. Likevel er det noen ting som kan forbedres. Enkelte spell er enda overpowered (feks divine vengance), kartene er mindre enn på tidligere spill, initiative-systemet må forbedres (enkelt enheter kan handle 2-3 ganger før en annen. Har du slow og haste i tillegg har den trege ikke sjangs. Dette gjør at tank-enhetene ikke kan gjøre sin oppgave skikkelig og blir mindre nyttige enn i H3), og en del andre småting. Men alt i alt mindre enn i 3-en etter min mening.

 

Lenke til kommentar

Jeg hadde store forhåpninger til HoMM IV, V og VI, jeg tør ikke håpe på noe med VII. etter å ha blitt skuffet gang på gang på gang. II og III står som de beste i mine øyne, og nesten jevngode, med III et lite hakk foran II.

 

Alt jeg egentlig vil ha er HoMM3 HD. Oppgrader modellene og grafikken generelt, samt støtte for høye oppløsninger og ingen feilmeldinger når man prøver å installere det på et mye kraftigere system enn det det var laget for. Trenger ikke noe annet enn det.

Lenke til kommentar

.

+ Bedre grafikk. H3 er nostalgisk, men forferdelig å spille på høy oppløsing.

 

 

Er du på bærtur? HOMM 2 og HOMM 3 er fortsatt noen av de flotteste fantasy spillene jeg vet om, mens HOMM 5 ser helt forferdelig ut. Grafikk er MYE mer en antall pixler og polygoner. Nummer to og tre (med hver sin helt forskjellige stil) drar deg inn i fantastiske eventyrverdener. Nummer 5 gir meg bare lyst til å spy. Faktisk så er jo gameplayet i nummer 5 ganske så bra, men dessverre så er spillet så frastøtende at det ikke er gøy å spille. (Et viktig unntak er byene som var flott lagd.)

 

HOMM 5 og 6 er stygge eksempler på at mange av de som lager 3d modeller til fantasy spill i dag ikke har særlig større horisont enn World of Warcraft (for å sette det litt på spissen).

Endret av GotherBit
Lenke til kommentar

 

Alt jeg egentlig vil ha er HoMM3 HD. Oppgrader modellene og grafikken generelt, samt støtte for høye oppløsninger og ingen feilmeldinger når man prøver å installere det på et mye kraftigere system enn det det var laget for. Trenger ikke noe annet enn det.

Etter min mening trenger man ikke noe oppgradert HOMM 3 eller 2 fordi spillene fortsatt ser veldig bra ut fortsatt. Len deg bare litt lenger tilbake i stolen eller spill i et mindre vindu om du syns pixlene blir for store. Når det gjelder grafikk så har jeg problemer med å skjønne at så mange er så ensidig opptatt av pixler og polygoner. Jeg syns andre aspekter av kvaliteten på det visuelle alt for sjeldent tas opp i slike diskusjoner.

 

Jeg ønsker meg et nytt spill i serien som har mange nye ting og også mye av de tingene som gjorde de gamle spillene bra. Men det er viktig at de som lager det er inspirerte, har en del selvstendig fantasi og evne til å lage et godt spill. HOMM V var ikke helt bak mål når det gjaldt gameplay, men det grafiske designet var helt fryktelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...