Gå til innhold

Intels neste prosessor blir effektiv som få


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir nok veldig intens når den bruker lite strøm ja, men det er fremdeles Intels prosessor ;)

mangler forresten bare en "-en" på slutten av URLen :mrgreen: "[hardware dott enn o]/artikler/intens-neste-prosessor-blir-effektiv-som-fa[¤¤insert joke here¤¤]/162465"

On topic:

Gleder meg til å se hvordan disse broadwell-brikkene kommer til å overklokke på stasjonære maskiner, mens på tabletfronten gleder jeg meg som et barn til jeg kan få et nettbrett a la Samsung Galaxy Tab S med win8 (eller helst win9 med skikkelig startmeny og VALGET om å bruke fullscreen metro) som ikke kjører sirup. About damn time at vi får fullverdig windows på en OLED-skjerm av anstendig størrelse. Wacom stylussuport hadde heller ikke vært feil når vi først skal slå på stortromma og lage brev til teknonissen.

 

edit: linkfix

 

edit2:

[...]Når det kommer til batteritid og strømsparing har Borkar også godt nytt. Hun hevder nemlig at brikken kan gi dobbelt så lang brukstid, med et halvparten så stort batteri for bærbare enheter sammenlignet med det vi ser i dag.[...]

 

Mener dere 4 ganger så bra strømforbruk? Mener dere kanskje enten halvparten av batteriet, eller dobbel brukstid? Får vi i pose og sekk her?

 

edit3: [jeezas wat is wit dem edits?]

Svarer på mitt eget spørsmål her, med sitat fra intels PR-skriv:

 

 

  • Intel architects and chip designers have achieved greater than two times reduction in the thermal design point when compared to a previous generation of processor while providing similar performance and improved battery life.

 

Så vi får altså ikke i pose og sekk. Kanskje artikkelen bør skrives om litt så andre ikke misforstår?

Endret av Randominated
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Så vi får altså ikke i pose og sekk. Kanskje artikkelen bør skrives om litt så andre ikke misforstår?

 

Har forsøkt å gjøre den litt tydeligere, men ja: Intel hevder vi får i «pose og sekk» med Broadwell. :) Dermed, om PC-produsentene beholder dagens batterikapasitet nå brikken lanseres, kan vi raskt finne bærbare i handelen som holder det gående i opptil 15-18 timer på en lading.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Visste ikke at CPUen brukte så mye energi i forhold til andre komponenter. Trodde ikke laptoper ville fått dobbelt så lang brukstid selv hvis CPUen ikke brukte noe strøm i det hele tatt...?

 

CPUen tar en ganske stor andel ja, dersom en GPU ikke er inkludert. Produsentene har per nå vært for feige til å fokusere på batteritid framfor andre mer synlige spesifikasjoner. Ved å bruke en ULV / Y prosessor, får en betraktelig bedre batteritid, men i butikken er det vanskelig å selge prosessorer som kjører på under 2GHz.

 

En annen ting som sluker strøm er skjermen. Her vil nok produsentene igjen ødelegge en del for de som ønsker seg en bærbar med god batteritid, ved å kjøre på med absurde oppløsninger på bittesmå skjermer, lenge før tiden er moden for det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor Intel Core i5 4670K linkes til på høyre side kan være litt vanskelig å forstå.

 

Heller står det ikke noe om modellbetegnelser

Folk kan misforstå å tro det er broadwell.

 

Ser ut som navnene blir Core M 5Y10 og Core M (vPro) 5Y70

har veldig vanskeligheter å tro disse blir kraftigere en atom prosessor selv om det er en god del nyere, spørs det om disse virkelig kan måle seg mot 2.4 ghz celeron M prosessor når det gjelder ytelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel hovedsakelig artikkelbilde som er mest avslørende om at det er en mobilprosessor ja.

 

Jeg ønsker selv å hoppe over broadwell og vente på Skylake dersom jeg har nok is i magen.

 

Men artikkelen nevner jo Broadwell både i bildetekst og artikkeltekst. Det må jo være snakk om mobilutgaven av broadwell. Enig med deg i at den er litt dårlig plassert den i5'en (4670K)

Endret av G
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...