Gå til innhold

Mac vs PC-reklamene er tilbake


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det nytter ikke helt med slike reklamer når Surface Pro har såpass "kontroversiell" design på tastaturet... Disse reklamene vil sikkert kapre like mange tittere for Mac som for Windows.

 

I tillegg må det sies at de her kopierer noen av de kvalmeste reklamene, som gjør narr av konkurrentenes brukere. Det skulle de bare holdt seg for gode til.

Microsoft har aldri helt fått til det der med markedsføring.

:g

Endret av tommyb
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det nytter ikke helt med slike reklamer når Surface Pro har såpass "kontroversiell" design på tastaturet... Disse reklamene vil sikkert kapre like mange tittere for Mac som for Windows.

 

I tillegg må det sies at de her kopierer noen av de kvalmeste reklamene, som gjør narr av konkurrentenes brukere. Det skulle de bare holdt seg for gode til.

Microsoft har aldri helt fått til det der med markedsføring.

 

:g

 

Hva snakker du om?

De fleste reviewene jeg har lest har likt type coveret i alle fall...

 

Det er heller ikke en reklame for windows, men for Surface 3 -_-

 

 

Kan dog være enig I at jeg ikke er spesielt glad I slik reklame, men det må tydligvis fungere, siden "alle" har begynt med det...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vel må vel si jeg ser humoren i det er vel mere gøy en det er nyttig.

 

Kanskje jeg skal prøve en penn med permanent marker pen på en Surface 3 også prøve med White spirit etterpå å se om dette funger?

 

 

Så det er problemet med både apple og microsoft, man bør tegne forsikring hvis man er ekstra uheldig.

Lenke til kommentar

Hva snakker du om?

De fleste reviewene jeg har lest har likt type coveret i alle fall...

 

Her sammenlignes et plast-cover i monoton sjokkfarge mot noe som regnes som ganske high end aluminium design. Uansett hvordan jeg vrir og vender på det, framstår ikke tastaturet på en Surface som høyere kvalitet eller penere enn en Mac.

 

Og da skal det sies at jeg selv har ingen tilbøyelighet mot Mac, og selv har et type-cover til min førstegenerasjons Surface Pro. Men i svart utførelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva snakker du om?

De fleste reviewene jeg har lest har likt type coveret i alle fall...

 

Her sammenlignes et plast-cover i monoton sjokkfarge mot noe som regnes som ganske high end aluminium design. Uansett hvordan jeg vrir og vender på det, framstår ikke tastaturet på en Surface som høyere kvalitet eller penere enn en Mac.

 

Og da skal det sies at jeg selv har ingen tilbøyelighet mot Mac, og selv har et type-cover til min førstegenerasjons Surface Pro. Men i svart utførelse.

 

? Selve surfacen er da alu -_-

Blir like dumt som og si at en iPhone er plast, fordi folk setter plast deksler på den....

Om du tenker på selve tastaturet, så er det plast på Macen også...

Lenke til kommentar

Microsoft er et selskap som virkelig definerer innovasjon slik:

Hvis andre har lykkes med det, la oss kopiere det!

 

Selv deres kopier av reklamene funker dårlig. De er ikke engang LITT morsomme. Slike reklamer funker uansett ikke for å konvertere noen, de bare irriterer folk som liker produktene de "mobber". Om noen synes de er bra, er det kun de som allerede eier produktene de reklamerer for, slik at reklamekampanjene gir ingen ekstra salg. Skulle gjerne likt å sett en reklame for Surface der de faktisk viser noe som jeg kjenner jeg har lyst på.

 

En gang i tiden var jeg blodfan av Amiga, og tanken på den gamle A1200 som ligger pakka ned på boden gir varme minner, men på et tidspunkt demonstrerte en venn av meg spillet Hitman på pc. Jeg visste da at Amiga ville aldri komme dithen at de kunne gi den samme opplevelsen, og jeg bestilte meg min første windows-maskin. Det er slike aha-opplevelser som må til for å konvertere folk som på et vis har funnet sin plattform. Mobbing vil faktisk kun forsterke "fanatismen". Litt sterke ord, men jeg vil tro de fleste kjenner til fenomenet der noen får en veldig sterk loyalitet til ett merke som nesten blir ulogisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Hva snakker du om?

De fleste reviewene jeg har lest har likt type coveret i alle fall...

 

Her sammenlignes et plast-cover i monoton sjokkfarge mot noe som regnes som ganske high end aluminium design. Uansett hvordan jeg vrir og vender på det, framstår ikke tastaturet på en Surface som høyere kvalitet eller penere enn en Mac.

 

Og da skal det sies at jeg selv har ingen tilbøyelighet mot Mac, og selv har et type-cover til min førstegenerasjons Surface Pro. Men i svart utførelse.

 

? Selve surfacen er da alu -_-

Blir like dumt som og si at en iPhone er plast, fordi folk setter plast deksler på den....

Om du tenker på selve tastaturet, så er det plast på Macen også...

 

 

Det er da allikevel blendene åpenbart at den surface-saken ikke er like god som ett ok+ laptop-tastatur, uansett hva de er lagd av.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er i alle fall blendende åpenbart at designet på tastaturet er kontroversielt, og med det mener jeg at enten mener man det er kult, stygt eller styggkult.

 

Og dette utgjør hele delen man ser unntatt skjermen, så man ser knapt noe metall i det hele tatt.

 

Forøvrig er Surface Pro 3 ikke laget av aluminium, men magnesium, med de fordeler og bakdeler det gir.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Microsoft har mislyktes totalt med sine tidligere "Apple-sammenligninger". Det eneste de har klart er å dumme ut seg selv, ved å fremstillie Windows-maskiner som billige, ukule alternativ for mennesker som egentlig helst ville hatt det coole produktet som det sammenlignes med.

 

Den første kampanjen, hvor de svarte på Apples Swich-kampanje, med en medarbeider ansatt i deres egen reklameavdeling og bilder fra en bildetjeneste, punkterte fullstendig etter avsløringen av den første videoen. Microsoft innrømmet tabben, og resten av reklamene i den serien ble trukket tilbake før de ble vist.

 

Den andre kampanjen var når de først loset små familier og enkeltbrukere gjennom Apple-store med et budsjett som akkurat ikke holdt til å kjøpe en Mac, og deretter tvang de stakkars brukerne til å smile tappert og se fornøyde ut ved kjøp av en billig Windows-PC. Det var også en skikkelig flau reklamekampanje, som først og fremst klarte å fremheve Apple-maskinene som skikkelig coole ønskeprodukter.

 

Kanskje på tide å ikke svare på Apples kampanjer men i stedet finne på noe eget som fremhever Microsofts produkter som noe annet enn billige alternativ til den coole storebrorens* produkter.

 

(* Apple er mer verdt enn Microsoft i markedsverdi og har også større omsetning)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...