Gå til innhold

Nå vil ekte managere bruke Football Manager


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, jeg kan også huske at flere av spillerne jeg sporte opp på CM/FM viste seg å være gull verdt for andre klubber senere. Noen bommerter var det jo også da, som Nii Lamptey, Kennedy Bakriclügu og Peter Ndlovu. Eller i mer moderne tid: Cherno Samba og Danny Cadamarteri. Men det er vel slik i virkeligheten også: store klubber henter spillere de har speidet frem på gamlemåten men som ikke innfrir. Det som jeg dog synes er interessant er hvilken kompensasjon de ubetalte researcherne rundtom i verden får fra sin jobb. De studerer spillerne, legger inn det de mener er passende stats og så kommer en annen klubb og henter denne spilleren for en grei sum. Sport interactive får vel en pen slump penger fra dette...

Lenke til kommentar

Onkel Kompost: Det tenkte jeg på også. De 1300 som nevnes her gjør en uvurderlig jobb for å skape denne databasen, men de får vel ikke penger for det? Når denne informasjonen brukes i spillet så synes jeg det er helt greit at dette er et frivillig arbeid, men om SI ender opp med å selge informasjonen ved siden av uten å dele med de 1300 så er ikke det bra i det hele tatt. Men regner med de 1300 får noe for arbeidet de legger ned.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...