Gå til innhold

Derfor er ikke Yo like dum som du tror


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis media slutter å nevne YO, så vil den dø ut i løpet av en uke,,, men når Wall street journal bestemmer seg for å lage reportasje om en aprilsspøk app (og en dårlig en av den art), og den har "ripple effects" langt ut i det fjerne media, er det jammen ikke rart den får overleve.

 

*Hint til dere i Tek.no gruppen*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Dette blir forvirrende... noen av vennene er på face, noen er på twitter, de mest avanserte er på YO, de konservative sverger til e-post. Kan ikke noen finne opp en universal meldingstjeneste, der hvor jeg finner alle, akkurat som sms?

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Ved å endre den fra en simpel "Yo" til noe mer komplekst forsvinner hele hensikten med appen. Jeg synes den uansett er ubegripelig teit, men for de som tok den i bruk, er nok ikke disse utvidelsene særlig meningfulle. Å legge til et mindre antall ulike "Yo", kan være en forbedring, da det gir mulighet for å raskt sende en beskjed med ett eller to trykk. Videre komplisering av appen vil meget mulig drepe den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Under krigen sendte man særmeldinger til hjemmefronten. F.eks. kunne meldingen "det er svært glatt i Schweigaards gate" bety at jernbanebrua på Lillestrøm skulle sprenges. Tilsvarende kan fire YO på fire dager etter hverandre klokka 12:35 bety at en bilbombe skal sprenges på et nærmere angitt sted. Det er tryggere å sende en slik melding på YO i stedet for sms.


 

Dette blir forvirrende... noen av vennene er på face, noen er på twitter, de mest avanserte er på YO, de konservative sverger til e-post. Kan ikke noen finne opp en universal meldingstjeneste, der hvor jeg finner alle, akkurat som sms?


Svaret er som du sa: SMS

 

Og du gikk i fella. ;)

Lenke til kommentar

Kanskje den mest misforståtte appen noensinne. WSJ har både rett og tar feil på en gang: appen kan teoretisk bli svært populær, men den er overhode ikke en konkurrent til Twitter. Det er en superenkel varslingstjeneste, og ikke mer enn det.

 

Enkelheten er noe jeg frykter kan forsvinne i fremtiden. De ville være dumt: enkelheten, innsatsen som skal til for å sende en melding, er selve nøkkelen til appen.

Lenke til kommentar

Problemet med appen er at sjølv om den er enkel i bruk, så krever det litt for mange klikk før du kan får sendt "meldinga", særlig om du har mange på lista.

 

Eg ser forsåvidt hensikta, appen er fin til å varsle om at no er du framme på den avtalte plassen, eller at no står taxien utanfor, osv.

 

 

 

Skulle eg ha vidareutvikla appen så ville eg lagt inn ein funksjon som søker opp brukere i nærheita. Litt i likheit med Facebook funksjonen som blei tatt vekk fordi den åpne for "stalking" av personer når Facebook har så mange personopplysninger.

Men på ein slik semi-anonym tjeneste kunne det fungert fint. Då kunne ein brukt appen til å få oppmerksomheita til folk i nærheita. I staden for å måtte rope/plystre eller vinke så kunne ein sendt eit "YO" til ein person på andre sida av gata som ein vil ha oppmerksomheita til utan at alle andre i gata høyrer at du roper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

HUSK at det også finnes på Windows Phone! Blir egentlig litt leiv av at dere glemmer det operativsystemet veldig mye, dere har vært flinke i det siste og tatt de med i ukens apper, men ikke over alt. Venligst ta med WP da det også er et stort operativsystem selv om det ikke er like stort som Android og iOS. Sjekk marketplacen til WP hver gang dere skal fortelle om en app, fordi det kommer stadig nye apper i WP store, så mye at du aner ikke.

Lenke til kommentar

HUSK at det også finnes på Windows Phone! Blir egentlig litt leiv av at dere glemmer det operativsystemet veldig mye, dere har vært flinke i det siste og tatt de med i ukens apper, men ikke over alt. Venligst ta med WP da det også er et stort operativsystem selv om det ikke er like stort som Android og iOS. Sjekk marketplacen til WP hver gang dere skal fortelle om en app, fordi det kommer stadig nye apper i WP store, så mye at du aner ikke.

 

Takk for tips - har oppdatert artikkelen! :-)

Endret av V. Haugen
Lenke til kommentar

"Enkelte apper, som NSB-appen eller TV 2-nyhetene, tilbyr naturligvis også push-varsling, men med Yo er meningen at alt blir samlet på ett sted."

 

Ironien når en utvikler ønsker å utvikle en ny felles standard for å samle alle tjenester. Vips har vi enda en tjeneste i alt kaoset, og er hakket lengre unna en felles standard.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...