Gå til innhold

Ny app kan oppdage kreft på sekunder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig i at dette kan skape hysteri, men vil nok bli en ny hit blant hypokondere.

Men kanskje kan den ha noe for seg i fremtiden, når en sikkert kan få bedre bilder. Uansett ville jeg ikke frarådet å oppsøke legen i tillegg... synd hvis man ifølge appen får beskjed om at en har kreft, og er av den riktige pessimistiske typen. Så en legger seg ned for å dø, bare for senere å finne ut at det var falsk alarm.

Selvdiagnose både kan og er ofte en veldig utbredt risikosport.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enig i at dette kan skape hysteri, men vil nok bli en ny hit blant hypokondere.

Men kanskje kan den ha noe for seg i fremtiden, når en sikkert kan få bedre bilder. Uansett ville jeg ikke frarådet å oppsøke legen i tillegg... synd hvis man ifølge appen får beskjed om at en har kreft, og er av den riktige pessimistiske typen. Så en legger seg ned for å dø, bare for senere å finne ut at det var falsk alarm.

Selvdiagnose både kan og er ofte en veldig utbredt risikosport.

 

Ja, eller motsatt. Om man kjenner man har en liten kul en plass og sjekker med appen og den sier at alt er i orden, mens man kanskje har kreft.

 

Av alle merkelige mennesker som finnes er det sikkert noen som ikke hadde oppsøkt lege i tillegg og heller bare stolt på appen :p

Lenke til kommentar

Så det eneste appen gjør er å sende et bilde til demmes server?

 

Kunne de ikke bare ha laget en nettside hvor man kan laste opp bildet, så kunne jeg ha tatt bilde med et ordentlig systemkamera.. :hmm:

 

We've built a low-cost lens attachment to the smartphone camera that images blood at high magnification. The attachment magnifies/focuses on the sample by means of a 1mm ball lens. Most importantly, we've implemented computer vision to algorithmically count and identify cells in the bloodstream to automatically diagnose disease/conditions.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...