Gå til innhold

Nå kan det bli enklere å få tilbake en mistet Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lastet den ned og installerte den med en gang. Det er en uvurderlig applikasjon å ha av flere grunner, men først og fremst om man er slepphendt med telefonen og forlegger den, eller at den i verste fall skulle bli stjålet.

 

Har såvidt prøvd den ut, og har allerede installert den på Nexus 7'en, Nexus 5'en. S4'en til samboeren skal også få denne installert asap!

Lenke til kommentar

Alle android telefoner har dette installert direkte i rom.

 

Den appen er kun for å administrere dine andre enheter fra en telefon/nettbrett.

 

Gå inn på play store, klikk på tannhullet i høyre hjørne og enhetsbehandling så har du oversikten der. På en pc altså

 

Dette er ikke mulig å verken installere eller avinstallere, og kommer med alle telefoner. Det er bare den appen som har fått ny funksjonalitet. Spiller forresten ingen rolle hvilken produsent som lager telefonen.

Lenke til kommentar

Alle android telefoner har dette installert direkte i rom.

 

Den appen er kun for å administrere dine andre enheter fra en telefon/nettbrett.

 

Gå inn på play store, klikk på tannhullet i høyre hjørne og enhetsbehandling så har du oversikten der. På en pc altså

 

Dette er ikke mulig å verken installere eller avinstallere, og kommer med alle telefoner. Det er bare den appen som har fått ny funksjonalitet. Spiller forresten ingen rolle hvilken produsent som lager telefonen.

Dumme med hele greia er vel at man kan sette f.eks en S5 i download modus, for å så resette den gjennom ODIN for å bli kvitt låsen? Dette kan man ikke på f.eks iOS..

Lenke til kommentar

 

Alle android telefoner har dette installert direkte i rom.

 

Den appen er kun for å administrere dine andre enheter fra en telefon/nettbrett.

 

Gå inn på play store, klikk på tannhullet i høyre hjørne og enhetsbehandling så har du oversikten der. På en pc altså

 

Dette er ikke mulig å verken installere eller avinstallere, og kommer med alle telefoner. Det er bare den appen som har fått ny funksjonalitet. Spiller forresten ingen rolle hvilken produsent som lager telefonen.

Dumme med hele greia er vel at man kan sette f.eks en S5 i download modus, for å så resette den gjennom ODIN for å bli kvitt låsen? Dette kan man ikke på f.eks iOS..

 

 

Oh yeah? Hold power og home, vent til greia havner i restore-mode, koble den til PCen, slett og nullstill greia. Job done.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Alle android telefoner har dette installert direkte i rom.

 

Den appen er kun for å administrere dine andre enheter fra en telefon/nettbrett.

 

Gå inn på play store, klikk på tannhullet i høyre hjørne og enhetsbehandling så har du oversikten der. På en pc altså

 

Dette er ikke mulig å verken installere eller avinstallere, og kommer med alle telefoner. Det er bare den appen som har fått ny funksjonalitet. Spiller forresten ingen rolle hvilken produsent som lager telefonen.

Dumme med hele greia er vel at man kan sette f.eks en S5 i download modus, for å så resette den gjennom ODIN for å bli kvitt låsen? Dette kan man ikke på f.eks iOS..

Oh yeah? Hold power og home, vent til greia havner i restore-mode, koble den til PCen, slett og nullstill greia. Job done.

Det går faktisk ikke. Ettersom jeg prøvde dette selv og da fikk jeg beskjed om å oppgi Apple-IDen min når jeg skulle sette opp telefonen på nytt. Hvis jeg ikke hadde den kunne ikke enheten bli aktivert.

Lenke til kommentar

 

 

Alle android telefoner har dette installert direkte i rom.

 

Den appen er kun for å administrere dine andre enheter fra en telefon/nettbrett.

 

Gå inn på play store, klikk på tannhullet i høyre hjørne og enhetsbehandling så har du oversikten der. På en pc altså

 

Dette er ikke mulig å verken installere eller avinstallere, og kommer med alle telefoner. Det er bare den appen som har fått ny funksjonalitet. Spiller forresten ingen rolle hvilken produsent som lager telefonen.

Dumme med hele greia er vel at man kan sette f.eks en S5 i download modus, for å så resette den gjennom ODIN for å bli kvitt låsen? Dette kan man ikke på f.eks iOS..

 

 

Oh yeah? Hold power og home, vent til greia havner i restore-mode, koble den til PCen, slett og nullstill greia. Job done.

 

Hahah, hvorfor skriver du noe du ikke vet om?

Uansett hva du gjør når en iOS enhet er låst, så får du den ikke opp, hvis du ikke har icloud kontoet/passordet, eller kvittering og tar den med til AppleStore. DFU Reseting / Restore mode kan ikke låse den opp uansett om du restorer eller ei. Job NOT done.

Lenke til kommentar

Da har de oppgradert sikkerheten forholdsvis nylig, bra det :)

Aktiveringslåsen kom med iOS7, års tid siden, og er snakk om det skal bli regler for å ha en slik funksjon på alle telefoner. Har vært litt diskusjon rundt det hvorvidt en slik lås er en god ide eller ikke.

http://www.cultofmac.com/246755/why-ios-7s-activation-lock-is-a-disaster-waiting-to-happen/

 

For meg er det viktigste å beskytte brukerdata, om hardwaren kan gjenbrukes eller ikke har ikke så mye og si for meg om jeg har mistet telefonen. Hittegods som tidligere ble auksjonert bort, donert til fattige land osv, blir nå en haug med søppel.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Her føler jeg meg du, jeg finner ingen plass å velge et telefonnummer for låseskjermen?

Har sjekket både innstillingene på Nexus 5, appen og nettsiden for Android Device Manager.

 

Bruk device manager på datamaskinen og trykk at du skal låse telefonen. Da kan du skrive inn en melding og legge inn et nummer.

 

Ellers har vel i alle fall Samsung støtte for å legge til en melding i låseskjermen, f.eks med navnet ditt og et telefonnummer.

Lenke til kommentar

 

 

Her føler jeg meg du, jeg finner ingen plass å velge et telefonnummer for låseskjermen?

Har sjekket både innstillingene på Nexus 5, appen og nettsiden for Android Device Manager.

Bruk device manager på datamaskinen og trykk at du skal låse telefonen. Da kan du skrive inn en melding og legge inn et nummer.

 

Ellers har vel i alle fall Samsung støtte for å legge til en melding i låseskjermen, f.eks med navnet ditt og et telefonnummer.

Takk.

Jeg var ikke klar over at dette var noe man skulle gjøre etter telefonen forsvant, trodde det var noe som måtte gjøres på forhånd. Har hatt Android Device Manager siden den ble lansert.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...