Gå til innhold

Er dette tidenes mest overdrevne kjøler?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er enig at stock kjøleren på GTX 750 TI ikke er noe å skryte av men hvorfor heller ikke gå for?

 

Gigabyte GeForce GTX 750 Ti WindForce

 

Uansett er R9 270X ganske så mye bedre kjøp hvis prisen ca blir den samme.

750WF-1.jpg

Det kortet fra Gigabyte (og det som omtales i artikkelen) er for stort for mange små kabinetter der GTX 750 Ti kan være et godt valg. Selv har jeg et EVGA GTX 750 Ti SC som fungerer utmerket i kabinettet mitt med SFX PSU. Gigabyte kortet hadde blitt for høyt pga kobber-røret på toppen av kortet. Alle kort med strømkontakter vendt oppover på toppen av kortet blir også et problem. GTX 750 Ti uten strømkontakt og overdimensjonert kjøling kan derfor være det beste valget for enkelte, til tross for at prisen er litt høy. Det finnes rett og slett ingen gode alternativ - R9 270 bruker en god del mer strøm, og strømkontakten sitter på de aller fleste kort på toppen, vendt oppover.

 

Edit: Jeg ser forøvrig det finnes noen R9 270(X) med strømkontakt vendt bakover, så kanskje jeg skal endre fra "de aller fleste kort" til "mange kort" :-)

Endret av jonny
Lenke til kommentar

 

"kortet faktisk kan kjøles passivt, helt uten vifter"

Har dere mange passive kjølere med vifter?

Kan være at de skriver det slik så noen med litt mindre kunnskap enn deg skal vite hva passiv kjøling betyr.

 

*kremt* google *kremt*

+ da passer det fint og skrive "altså" eller "det vil si"...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

"kortet faktisk kan kjøles passivt, helt uten vifter"

Har dere mange passive kjølere med vifter?

Kan være at de skriver det slik så noen med litt mindre kunnskap enn deg skal vite hva passiv kjøling betyr.

*kremt* google *kremt*

+ da passer det fint og skrive "altså" eller "det vil si"...

Det kommaet de har mellom 'passivt' og 'helt uten vifter' er tilstrekkelig rent språklig. Dersom kommaet IKKE hadde vært der, da hadde jeg vært helt enig i din opprinnelige kommentar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

"kortet faktisk kan kjøles passivt, helt uten vifter"

Har dere mange passive kjølere med vifter?

Kan være at de skriver det slik så noen med litt mindre kunnskap enn deg skal vite hva passiv kjøling betyr.

*kremt* google *kremt*

+ da passer det fint og skrive "altså" eller "det vil si"...

Det kommaet de har mellom 'passivt' og 'helt uten vifter' er tilstrekkelig rent språklig. Dersom kommaet IKKE hadde vært der, da hadde jeg vært helt enig i din opprinnelige kommentar.

 

Lett og overse, dog...

Hadde vært bedre og gjøre det på andre måter :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...