Gå til innhold

Nå kommer kompromissløse Surface 3 til Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke MS lage en ultraportabel PC og være ferdig med denne hybrden? Det er jo ikke noe nettbrett! Det er en liten laptop, med mulighet for å fjerne tastatur (som er faktisk tastatur, man kaller ikke det tjukke greiene der for noe "skjermdeksel") og touchskjerm.

Og på bildet i artikkelen kan man se at man måtte ut av Metro og opp med vanlig desktop for å bruke programvaren som er på skermen. Så da trenger man ikke touchskjerm, det man trenger er et større skjerm, ingen Metro, og skikkelig tastatur med stor pekeflate. Ikke noe "alt-i-ett" gimmick.

Hvem ønsker seriøst å bruke desktop designet software på den mikroskopiske skjermen uansett?

 

Trodde dette tullet ble begravet for godt etter HTC Shift prøvde seg, men ser at MS elsker nekrofili. Har man lyst, har man lov... som det sies.

Lenke til kommentar

 

Kan ikke MS lage en ultraportabel PC og være ferdig med denne hybrden? Det er jo ikke noe nettbrett! Det er en liten laptop, med mulighet for å fjerne tastatur (som er faktisk tastatur, man kaller ikke det tjukke greiene der for noe "skjermdeksel") og touchskjerm.

Og på bildet i artikkelen kan man se at man måtte ut av Metro og opp med vanlig desktop for å bruke programvaren som er på skermen. Så da trenger man ikke touchskjerm, det man trenger er et større skjerm, ingen Metro, og skikkelig tastatur med stor pekeflate. Ikke noe "alt-i-ett" gimmick.

Hvem ønsker seriøst å bruke desktop designet software på den mikroskopiske skjermen uansett?

 

Trodde dette tullet ble begravet for godt etter HTC Shift prøvde seg, men ser at MS elsker nekrofili. Har man lyst, har man lov... som det sies.

 

Jeg BURDE ikke la meg overraske, men samtidig blir jeg gang på gang oppgitt av påståelige kommentarer her inne som stort sett kommer fra uvitenhet, mangel på fakta og forutintatte meninger. En skulle tro at folk et teknologinettsted var en smule åpnere for endringer og nye produkter..

 

Dette ER en ultraportabel PC. 99% av brukerne vil benytte den sammen med det svært gode Type-tastaturet. Poenget er at den er svært liten og kan brukes som pad om du ønsker det.

 

Selv testet jeg ut RT-versjonen Surface 2, og denne hadde mye for seg, men for mange begrensninger til å være et seriøst alternativ til laptopen på jobb. Når denne både har:

- Fornuftig aspect ratio på skjermen

- Svært god oppløsning

- Masse kraft

- Er svært lett og hendig

- Meget god byggkvalitet

- En utrolig god stylus-pen og OCR-programvare i OneNote

...har Surface Pro i 3. generasjon blitt en svært god maskin for bruk i jobb kombinert med dockingen man typisk vil ha på kontoret.

 

Dette er IKKE en pad man kjøper for å spille Angry Birds og surfe Facebook - men en veldig hendig PC.

Og den har støtte for 4K eksternt! Dette blir brae greier!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Har kjøpt en SP3. Noen bemerkninger:

 

Skjermen er herlig. Massiv oppløsning, gode fargeforhold.

 

Om batteriet varer i 9 timer skal jeg ikke si noe om, da jeg ikke har fått sjansen til å lade den helt ut enda. Men, etter en 5 timers busstur var batteriet på ~30%. Da hadde jeg sett film, hørt på musikk og brukt nettleser hele veien.

 

Det har vært noen ganger hvor jeg savner et ordentlig hengslet ledd mellom tastatur og tablet; hvis man vinkler tableten nedover mot seg selv klapper den bare sammen. Men, det er prisen man betaler for en hybrid. Som regel er det ikke noe problem. Tastaturet på type-coveret selv er ekstraordinært godt å bruke til å være så tynt.

 

Magnesiumkabinettet er fint å se på, men litt vel mykt! Jeg dunket albuen borti det med relativ svak styrke ved et uhell, og det etterlot seg en liten bulk - nesten ikke synlig, men irriterende å vite at maskinen på 8000 kr allerede har pådratt seg krigsskade.

 

Sist, og kanskje viktigst for mange, maskinen er en drøm å tegne på. Photoshop CC med 200% oppskalert UI fungerer svært godt, og Onenote likeså.

 

N-trigpennen er god å holde i, har akkurat riktig tyngde, og presisjonen mellom tuppen på pennen og skjerm er perfekt. Når man holder pennen over skjermen deaktiveres standard touch, noe som lar deg hvile hånden på skjermen når du tegner. Wacom-brukere kommer ikke til å ha noen kvalitetsproblemer her.

 

Det eneste jeg savner er å kunne stille inn knappene på pennen selv, men det går seg nok til.

 

Foreløpig karakter: 9/10

Endret av Torpedo_Peter
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kan ikke MS lage en ultraportabel PC og være ferdig med denne hybrden?

 

Det er jo det de har gjort. Dette er en slate tablet PC. Mer ultraportabel enn andre ultraportable PCer.

 

Hybrid betyr at det går an å ta av tastaturet. Du kan få en hengsel og litt lim av meg, så har du en helt vanlig ultraportabel PC.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vurderte denne her lenge, men har sett mange steder at det å ha maskinen på fanget med typecoveret kan være litt kronglete. Dette er en ting som får meg til å ikke vurdere maskinen, ettersom at jeg har laptopen min veldig ofte på fanget mitt. Vurderer du dette produktet burde du se denne videoen som jeg likte meget godt:

Lenke til kommentar

Vurderte denne her lenge, men har sett mange steder at det å ha maskinen på fanget med typecoveret kan være litt kronglete. Dette er en ting som får meg til å ikke vurdere maskinen, ettersom at jeg har laptopen min veldig ofte på fanget mitt. Vurderer du dette produktet burde du se denne videoen som jeg likte meget godt: https://www.youtube.com/watch?v=K7c-FQflLm8

 

Går anmeldern på speed?

Lenke til kommentar

Vurderte denne her lenge, men har sett mange steder at det å ha maskinen på fanget med typecoveret kan være litt kronglete. Dette er en ting som får meg til å ikke vurdere maskinen, ettersom at jeg har laptopen min veldig ofte på fanget mitt.

 

 

Kan bekrefte denne på førstegenerasjons Surface Pro. Nå er støtten bak blitt bedre, så jeg kan ikke si noe om nyeste generasjon.

 

Jeg setter den sjelden på fanget, jeg finner det mer hensiktsmessig å støtte den mot vomma. Skal jeg bruke tastaturet, setter jeg meg rettere opp for å få "større fang".

 

Tredjeparts cover kan garantert gjøre dette mindre flipfloppy, men det fjerner jo halve hensikten med å ha type cover. Da kan man like godt ha bluetooth-tastatur også.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Vurderte denne her lenge, men har sett mange steder at det å ha maskinen på fanget med typecoveret kan være litt kronglete. Dette er en ting som får meg til å ikke vurdere maskinen, ettersom at jeg har laptopen min veldig ofte på fanget mitt. Vurderer du dette produktet burde du se denne videoen som jeg likte meget godt:

 

Herlig anmeldelse av Linus - kritisk dog.

Lenke til kommentar

 

 

Dette ser lovende ut Microsoft, men hvor setter jeg inn SIM-kortet?

Hva skal du med et SIM-kort??? Du har sikkert med deg en mobiltelefon også. Ja, da har du jo SIM-kort der.

Klar over at jeg kan dele nettet på mobilen slik at jeg får brukt det på brettet, men alle er ikke interesserte i å bruke opp batteriet på telefonen for å kunne ha tilgang på nett. Jeg har ikke alltid tilgang på strøm der jeg jobber. Dessuten er det unektelig lettere å ha det innebygd i maskinen. Har hatt bærbare med mobilt nett de siste seks årene, og kommer aldri til å ha en maskin uten.

Selv om du ikke trenger SIM-kort-støtte, så er det mange andre som gjør det.

Lenke til kommentar

 

Vurderte denne her lenge, men har sett mange steder at det å ha maskinen på fanget med typecoveret kan være litt kronglete. Dette er en ting som får meg til å ikke vurdere maskinen, ettersom at jeg har laptopen min veldig ofte på fanget mitt. Vurderer du dette produktet burde du se denne videoen som jeg likte meget godt: https://www.youtube.com/watch?v=K7c-FQflLm8

Går anmeldern på speed?

 

Tviler, men gjør han det er en narkoman du kan stole på. Dette er grunnen til at jeg ikke kjøper Surface. :) Jeg vil helst ikke tenke på at denne burde ligge på et fast underlag når jeg selv liker veldig godt å ha maskinen på fanget mitt.

Lenke til kommentar

Jeg synes anmeldelsen til Linus var litt for ivrig i kritikken. Men, hybriden er nok ikke for alle. Mangelen på fast underlag er noe man ofrer for å få mesteparten av begge deler fremfor en ren laptop.

 

Edit: Jeg skulle dele en skisse fra onenote, men type-tastaturet har ikke printscreen, og snipping tool kan ikke brukes i fullscreen-apper. I tillegg så finner jeg ingen måte å eksportere notatet på noen måte.

 

Så, med mindre du kobler til et eksternt tastatur for å få printscreen, sitter alle notatene dine sperret inne i Onenote-appen. Derp!

Endret av Torpedo_Peter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...