Gå til innhold

Playstation 4 etterlater Xbox One i støvet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I forrige konsollgenerasjon var Xbox 360 ute på markedet vel 1 år før PS3 kom inn i bildet, men til tross for det klarte PS3en omsider å ta igjen hele forspranget til Microsoft. Per i dag er det vel ca likt med antall solgte konsoller fra både Sony og Microsoft, så ting kan fort snu.

 

Men det virker som om det har blitt en trend på hele nettet å skrive om PS4 salgstall vs Xbox One.

 

Nintendos Wii U har forresten begynt å selge litt bedre nå (mest pga Mario Kart 8). Wii U begynner å bli en sofa-party konsoll, mens PS4/Xbox One er mer online-kjemper ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv om jeg er en som foretrekker Xbox One så syntes jeg dette etterhvert er fult fortjent.. Sånn som Microsoft vingler som en full sjømann så kan de bare takke seg selv. Først går vi "all-in" på Kinect, plutselig er det konsoller som selges uten Kinect. Først satser vi stort på heldigital distribusjon og familiedeling, plutselig var alt det skrapet. Kan ikke minnes sist et selskap av Microsoft sin størrelse og kalibrer har fremstått så til de grader vinglete, blir rett og slett useriøst.

 

 

Liker fremdeles programvaren og brukergrensesnittet på Xbox One over det til PlayStation 4, tror også programvaren har en god dose større potensiale når Microsoft åpner opp for flere applikasjoner (Plex?) osv.. Men når de begynner å fjerne aspekter som gjorde konsollen unik (Kinect) og rævkjører alle kunder som valgte å satse bak konsollen fordi de hadde tiltro til markedsstrategien og visjonen til Microsoft, som ønsket solide Kinectspill nå som den fulgte med alle konsoller og endelig var relevant for utviklere osv.. Så blir jo det hele en tragikomisk farse av dimmenasjoner.

 

 

Per nå så er det jo egentlig ingen grunn for meg å velge og bruke Xbox One fremfor PlayStation 4 lenger, for utenom at jeg foretrekker håndkontrolleren, men PlayStation 4 så sin har blitt såpass mye bedre enn forgjengeren at det argumentet er ikke så stort som det engang var. Vurderer sterkt å bare selge Xbox One i ren protest og bare kjøre PlayStation 4, men det kommer nok noen eksklusive titler etterhvert som jeg vil ha samtidig som jeg jo fremdeles foretrekker programvaren til Xbox One, så ja..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...