Gå til innhold

– Kutt av fingrene til musikkpirater!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hun får vel gå foran med et godt eksempel og starte med seg selv da... Tviler på at hun har plettfri vandel når det gjelder opphavsrett. Skal ikke mye til før du har brutt reglene, uten å engang å være klar over det selv.

 

Ett tilfeldig bilde som blir sendt rundt på nett, en videosnutt på youtube med musikk, en tekstsnutt som folk kopierer og poster.

 

Skal ikke mye til får å bryte opphavsretten uten å være klar over det nei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg fikk meg i hver fall en god latter!

 

Dette er eldgammel retorikk. Det var også en gang snakk om å stikke ut øynene til kikkere: da vil de jo ikke være i stand til å spionere mer...

 

BTW: Hvorfor understrekes det at artisten er kvinnelig i ingressen? Er ikke det ganske irrellevant?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det står ingenting om hva slags piratkopiering det er snakk om i kilden til artikkelen, og jeg tviler på at det største problemet er privatpersoner som piratkopierer musikk til seg selv over Internett.

 

Det er godt mulig det er snakk om handelsmenn som piratkopierer musikk og selger piratkopierer istedenfor ekte kopier, og at det er disse selgerne hun ønsker å straffe. Det er først og fremst i de velutviklede delene av verden man ser online p2p-fildeling. I disse landene så betyr piratkopiering noe helt annet enn her i Norge. Da er det ikke snakk om smågutter som laster ned musikk via The Pirate Bay.

 

Jeg prøvde og finne en torrents fra Stella Monye av ren nyskjerrighet. Fant ingen så hvorfor er hun så gira på dette?

Fordi hun ikke har nevnt BitTorrent med ett ord. De selger nok fysiske CD-er med piratkopiert musikk i byene.

Endret av Augural
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Normalt bør journalister unngå å formidle slike ekstreme holdninger, i det minste ikke uten sterk kritikk. Men her er det nok tabloid-overskriften som driver som vanlig.

 

Hvis denne "artisten" legitimt står for dette standpunktet så kan det være på tide med en liten helsesjekk...

 

Piratkopiering er som kjent et brudd på en juridisk avtale mellom bruker og opphavsretthaver. Og det skal sies at vilkår i en kontrakt ikke trenger være lovlig, f.eks. urimelige restriksjoner på bruk.

 

Juridisk sett er det faktisk mer alvorlig når panteautomaten på butikken svindler oss for 2 kr, hva ville Stella gjort for å avstraffe folk hos Tomra da?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...