Gå til innhold

10 Facebook-lenker du aldri må trykke på


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke FB noen kontroll på hva som slippes løs?

 

Tror nok det hadde blitt en utrolig vanskelig jobb, da det finnes 1000vis av sånne på FB. Folk bør jo heller tenke seg om 2 ganger før de trykker på sånne SHOCKING videoer. Har installert et tilleggsprogram i nettleseren til alle i min familie som heter WOT (World of Trust) som gjør at du får opp en rød varsling på linker med dårlig rating.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Ok, bomma litt her. Jeg forlot FB for mange år siden, Kan vi ikke bare slå fast, først som sist, at Facebook er verdens største nettverk for innhenting av personopplysninger. En gigantisk markedsundersøkelse, kamuflert som et sosialt nettverk. No more, no less.Når 500 millioner mennesker legger ut en post om hva de spiste til frokost (Eller hva som helst av personlige opplysninger), så kan disse opplysningene sendes videre til Kelllogg's eller andre produsenter av frokostblandinger, slik at de kan spesialdesigne nye produkter for forskjellige markeder. For eksempel.

Lenke til kommentar

Ok, bomma litt her. Jeg forlot FB for mange år siden, Kan vi ikke bare slå fast, først som sist, at Facebook er verdens største nettverk for innhenting av personopplysninger. En gigantisk markedsundersøkelse, kamuflert som et sosialt nettverk. No more, no less.Når 500 millioner mennesker legger ut en post om hva de spiste til frokost (Eller hva som helst av personlige opplysninger), så kan disse opplysningene sendes videre til Kelllogg's eller andre produsenter av frokostblandinger, slik at de kan spesialdesigne nye produkter for forskjellige markeder. For eksempel.

Litt paranoid etter min mening. Du kan se på det som en 'markedsundersøkelse, kamuflert som et sosialt nettverk' hvis du vil, men det er jo først og fremst et sosialt nettverk. Det finnes sikkert mange som deler bilder av det de spiste til frokost, men det er mange av oss som bruker det som et verktøy for å holde kontakt med venner - og det er det veldig bra på. Jeg hadde forresten ikke brydd meg veldig mye hvis Kellogg's brukte noe jeg delte på FB til å utvikle frokostblandinger. Man velger selv hva som man vil dele og hvem det skal deles med.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...