Gå til innhold

TEST: Asus Z97-A


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette kortet skal visstnok støtte Thunderbolt hvis du setter inn et expansionkort, men det kortet er ikke i salg enda, på tross av at det følger med i Deluxe-utgaven.

Dette kortet + expansion er jo en langt bedre deal enn å betale 3000 for et hovedkort.

 

Det meste er bedre enn å betale 3000 for et hovedkort. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bra med både DP og HDMI, men så TILLATER de seg å ta med både VGA og PS2, på bekostning av enda flere USB-porter? Det holder ikke...

 

Kunne ikke brydd meg mindre. PS2 er hvertfall suverent å ha. Eneste tingen jeg har som er fast på usb er tastaturet. 2 bak + 2 foran hadde holdt for meg. Så er jeg heller ikke i markedet for et slikt HK for tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For øyeblikket bruker jeg USB til ekstern disk, smartcard-leser, mus, tastatur, webkamera, DAC og til hub+kortleser i skjermen, hvor jeg har mini-usb og micro-usb tilkoblet. Og det er alltid kjekt å ha en port eller to ledig til minnepinne, joystick osv. så jeg slipper å koble fra noe.

 

Flere USB-porter tror jeg er mer aktuelt for folk flest enn PS2 og VGA. Optisk lydutgang er det forresten heller ikke mange som bruker.

Lenke til kommentar

Flere USB-porter tror jeg er mer aktuelt for folk flest enn PS2 og VGA. Optisk lydutgang er det forresten heller ikke mange som bruker.

Hæ? God statistikk på det eller?

Mener du at alle bør bruke hovedkortets DAC og ta ut analog lyd? En kurant ekstern DAC løfter lyden mange hakk og jeg ser ikke mange med digital coaks ut. Da står du igjen med optisk.

Lenke til kommentar

Ville bare opplyse om en liten bommert i siste setning i testen. "en prislapp på rett over 1100 kroner er Asus Z87-A". Her skal det vel stå Z97-A. Ellers bra test, likte sammenligningskortene og det var interressant å se hvor godt et middels dyrt kort kan yte.

Lenke til kommentar

Ville bare opplyse om en liten bommert i siste setning i testen. "en prislapp på rett over 1100 kroner er Asus Z87-A". Her skal det vel stå Z97-A. Ellers bra test, likte sammenligningskortene og det var interressant å se hvor godt et middels dyrt kort kan yte.

 

Godt observert! Fikser nå :)

Lenke til kommentar

 

hvordan kan man være fornøyd med så lang oppstartstid?

Bør komme noen bra bios-oppgraderinger for den oppstartstiden.

 

 

Kan det skyldes en eller annen (unødvendig) 3. parts kontroller som bruker lang tid? Min 3Ware RAID-kontroller bruker laaang tid på å starte opp. Uansett restarter jeg kun maskinen når det vanker oppdateringer fra Microsoft, så problematisk er det ikke.

Lenke til kommentar

Noen operativsystemer har fremdeles dårlig støtte for USB-tastatur i bootfasen, så de krever PS2. Dette gjelder såvidt jeg vet verken Linux eller BSD i nyere utgaver, men hvis nok folk klager over mangelen, så mister de jo salg. Tviler på at PS2 fungerer med PCI-E kort også.

Når det gjelder VGA er svaret utrolig enkelt: prosjektorer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...