Gå til innhold

GUIDE: Android-skolen del 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Men det kan også skyldes at produsenten har faset ut modellen, og ikke lenger vil bruke ressurser på å oppdatere den."

Eller de ikke gidder

Samsung galaxy mega har høyere oppdatering vis du er kunde av en amerikansk mobiloperatør (husker ikke hvilken) men vis du ikke er det ingen oppdatering offisielt tilgjengelig :/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det snart på tide at Google tar tak i disse problemene. De burde ta seg av oppdateringer av Android på alle modeller som er kraftige nok til å oppgraderes. Kan ikke stole på produsentene når de bare oppdaterer i et par år. Det er slett ikke alle som bytter mobil hvert år. De burde oppdatere android via google play og så kunne produsentene gjøre det samme med drivere/launcher/bloatware. Se på Apple og MS. Der kommer oppdateringene fortere.

Endret av Junk Inbox
Lenke til kommentar

 

Ja oppgrader til 4.4 og mist miligheten til å lagre ting på minnekortet... :)

Morsom påstand. Har brukt Note2 og Nexus 5 med 4.4.4. Merket ingenting til det.

Brukerfeil?

 

Litt morsomt da Nexus 5 ikke har mulighet for minnekort :p

 

Annbefaler folk med eldre telefoner å legge inn custom rom. Gir nytt liv i telefonen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hvorfor er ikke google play tjenester nevnt med ett or i denne saken?

 

Google oppdaterr alle android versjoner uavhengig av produsent med denne tjensten.

 

De oppdaterer ikke til en nyere versjon via google play. Det er det produsentene som gjør.

De oppdaterer alt av apper og tjenester uavhengig av produsemtene fordi de er for dårlige på det.

 

Fikk du med deg google io så er alle telefonene til google med denne tjenesten 95%. Oppdatert. Og det er over 1.000.000.000 mobiler.

 

Google overstyrer produsentene. Er det vanskelig å forstå?

Lenke til kommentar

For å nevne noe:

Bilder appen til google

Google+

Google film

Google musikk

Google bøker

Google play spill

Google play

Chromecast

Chromecast støtte

Android wearables

 

 

Alt dette og masse mere oppdaterer google i bakgrunnen.

 

Google play tjenester er i versjon 5.0 nå og changelog på alle finner du på nettet.

 

Tjenesten støttes fra android 2.0

Lenke til kommentar

For å nevne noe:

Bilder appen til google

Google+

Google film

Google musikk

Google bøker

Google play spill

Google play

Chromecast

Chromecast støtte

Android wearables

 

Det er forskjell mellom å oppdatere Google apper og å oppgradere Android. Du bør ikke blande dem.

Endret av joebush
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

For å nevne noe:

Bilder appen til google

Google+

Google film

Google musikk

Google bøker

Google play spill

Google play

Chromecast

Chromecast støtte

Android wearables

Det er forskjell mellom å oppdatere Google apper og å oppgradere Android. Du bør ikke blande dem.

Dette er en tjeneste som sagt ikke en app. Du må lese deg opp.

Lenke til kommentar

 

Det er forskjell mellom å oppdatere Google apper og å oppgradere Android. Du bør ikke blande dem.

Dette er en tjeneste som sagt ikke en app. Du må lese deg opp.

 

Jeg sa ingenting om at det var EN APP. Jeg ser nøyaktig hva jeg skrev. Du har tydeligvis ikke forstått hva jeg sa.

 

For å gjøre det enda enklere for deg......at Google via Play holder sine apps oppdatert, og til og med legger til nye apps over tid, kan ikke sammenliknes med å holde Android versjonen oppdatert. Det er to HELT forskjellige ting. Hvis du ikke forstår forskjellen, les deg opp.

 

Endret av joebush
Lenke til kommentar

Samsung er helt håpløs. Min 16 måneder gamle Galaxy S3 har ikke fått 4.4 oppdatering, og den kommer heller ikke.

 

4.4 ble sluppet i slutten av 2013 og samsung stoppet oppgraderingsmuligheter av OS før telefonen var året gammel!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samsung er helt håpløs. Min 16 måneder gamle Galaxy S3 har ikke fått 4.4 oppdatering, og den kommer heller ikke.

 

4.4 ble sluppet i slutten av 2013 og samsung stoppet oppgraderingsmuligheter av OS før telefonen var året gammel!

Ikke uvanlig, dessverre. Heldigvis skal den fungere bra med Cyanogenmod hvis du vil flashe.

Lenke til kommentar

Grunnen til at det er så få som bruker nyeste Android versjon er alle fabrikantene som driter i å oppgradere sine tidligere modeller. Det er synd og skam. Syns Google skulle ha lagt inn et krav at alle mobiler med Android skal oppgraderes i et viss antalt mnd/år.

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer på litt i forbindelse med det her - Jeg har en Xperia Z2 - går det ann å flashe telefonen til ren android? Altså uten alt Sony-greiene

 

Ja tror det skal gå. Prøv og Google det ;) ps, er deilig med ren Android versjon. Har selv en Nexus 5, har aldri vært så fornøyd med en mobil før :D

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...